Dział Zamówień Publicznych
Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum
ul. Grzegórzecka 20
31-531 Kraków
tel.: (12) 433 27 28-32
fax: (12) 398 37 01

 

 






Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy


Kraków, dnia 2016-07-22
Znak sprawy: 141.2711.18.2016
Numer w UZP: Biuletyn UZP z dnia 22.07.2016 r. numer ogłoszenia 152579 - 2016


Kraków: Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego nr 141.2711.18.2016 z dnia 29.04.2016 r. pn. Wykonanie robót remontowych w pomieszczeniach zwierzętarni Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum zlokalizowanych w Krakowie -ul. Kopernika 7a, w celu dostosowania do obowiązujących przepisów dotyczących hodowli oraz utrzymania zwierząt laboratoryjnych

Numer ogłoszenia: 152579 - 2016; data zamieszczenia: 22.07.2016

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum, ul. Św. Anny 12, 31-008 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 433 27 29, faks 12 398 37 01 , strona internetowa www.cm-uj.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego nr 141.2711.18.2016 z dnia 29.04.2016 r. pn. Wykonanie robót remontowych w pomieszczeniach zwierzętarni Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum zlokalizowanych w Krakowie -ul. Kopernika 7a, w celu dostosowania do obowiązujących przepisów dotyczących hodowli oraz utrzymania zwierząt laboratoryjnych.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego nr 141.2711.18.2016 z dnia 29.04.2016 r. pn. Wykonanie robót remontowych w pomieszczeniach zwierzętarni Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum zlokalizowanych w Krakowie -ul. Kopernika 7a, w celu dostosowania do obowiązujących przepisów dotyczących hodowli oraz utrzymania zwierząt laboratoryjnych, w zakresie części III przedmiotu umowy. Sprawa znak: 141.2711.85.2016..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.11.00-9, 45.11.12.20-6.

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    UZASADNIENIE PRAWNE
    Zgodnie z art. art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
    a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub
    b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
    UZASADNIENIE FAKTYCZNE
    Po podpisaniu umowy, Wykonawca w dniu 29.04.2016 (zgodnie z §3 pkt 1.1 umowy), złożył pisemny wniosek o udostępnienie frontu robót wraz ze wskazaniem punktów poboru wody i energii elektrycznej na potrzeby prowadzonych robót. Zamawiający w terminie 2 dni roboczych tj. w dniu 5.05.2016 r. przekazał Wykonawcy front robót i wskazał punkty poboru wody i energii elektrycznej.
    W ramach realizacji przedmiotowej umowy Wykonawca rozpoczął roboty rozbiórkowe, w wyniku czego ujawniły się spękane fragmenty warstw stropowych. Inspektor nadzoru wstrzymał roboty do czasu oględzin przez konstruktora odsłoniętych fragmentów stropu.
    W dniu 18.05.2016 podczas wizji lokalnej konstruktor zadecydował o konieczności zdjęcia wszystkich warstw posadzkowych celem odsłonięcia całego stropu pomiędzy kondygnacją zwierzętarni, a pomieszczeniami poniższej kondygnacji, aby dokonać oceny całej konstrukcji stropu. W tym celu Inspektor nadzoru wznowił prace remontowe, stosownie do zaleceń konstruktora. Po ich zakończeniu stwierdzono zły stan techniczny konstrukcji, na którą składał się strop betonowy wsparty na żebrach żelbetowych z licznymi pęknięciami. Po wstrzymaniu kolejny raz prac remontowych w dniu 30.05.2016 roku projektant dokonał kolejnej wizji i zdecydował o konieczności wykonania obliczeń celem ustalenia sposobu i zakresu prac wzmocnienia istniejącego stropu i dostosowania jego wytrzymałości dla przewidywanego w projekcie architektury obciążenia docelowego, które jest niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w pomieszczeniu pod stropem.
    W ocenie Projektanta nie był on w stanie przewidzieć złego stanu konstrukcji z uwagi na brak archiwalnej dokumentacji technicznej budynku oraz dokumentacji z wykonywanych w latach ubiegłych prac remontowych w tych pomieszczeniach. Ponadto nie było możliwości wykonania odkrywek, ponieważ hodowla zwierząt w remontowanych pomieszczeniach prowadzona jest w ścisłym reżimie sanitarnym oraz w określonych cyklach. Wykonanie odkrywek spowodowałoby zaprzestanie lub przeniesienie działalności, co zniweczyłoby dotychczas wykonane prace badawcze prowadzone na zwierzętach. Przerwa w badaniach zaplanowana była jedynie na czas remontu.
    Nadto Zamawiający udzielając zamówienia podstawowego też nie posiadał wiedzy o konieczności wzmocnienia stropu, co okazało się niezbędne do zrealizowania prac zgodnie z normami budowlanymi, w celu zapewnienia właściwego użytkowania pomieszczeń, a przede wszystkim zabezpieczenia konstrukcji i bezpieczeństwa użytkowania.
    Z tych też przyczyn a w szczególności okoliczności, że Projektant nie mógł przewidzieć wystąpienia konieczności wykonania zamówień dodatkowych tym bardziej dla Zamawiającego stanowiło to okoliczność, której nie mógł on przewidzieć.
    Projektant na wizji w dniu 30.05.2016 r zobowiązał się, że do dnia 24.06.2016 r. dokona przeliczenia wytrzymałości stropu oraz przekaże Zamawiającemu nadzór autorski na realizację wzmocnień konstrukcji stropu za pomocą belek stalowych.
    Wykonawca, w dniu 30.05.2016 r., zgodnie z §2 pkt 4 umowy, poinformował Zamawiającego o konieczności wykonania robót niemożliwych wcześniej do przewidzenia i niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których zakres i termin niezbędny do wykonania będzie wpływał na końcowy termin wykonania przedmiotu umowy podstawowej, wskazując jednocześnie na konieczność prolongowania terminu realizacji umowy.
    Z uwagi na konieczność wykonania robót dodatkowych przed wznowieniem robót objętych umową główną Inspektor nadzoru w dniu 30.05.2016 r. wstrzymał roboty do czasu udzielenia zamówienia dodatkowego i zrealizowania na ich podstawie robót zakresu dodatkowego na czas niezbędny na przeprowadzenie procedury udzielenia zamówienia dodatkowego w trybie ustawy Prawa zamówień publicznych art. 67 pkt.1 PZP oraz na zrealizowanie na ich podstawie robót dodatkowego zakresu. Wznowienie robót nastąpi po
    zawarciu umowy na roboty dodatkowe i rozpocznie się od wykonania wzmocnień stropu
    przed upływem terminu zakończenia umowy podstawowej wraz z robotami dodatkowymi do dnia 29.08.2016 r.
    Wykonanie robót dodatkowych należy powierzyć Wykonawcy robót podstawowych, ponieważ z przyczyn gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a pzp). Wyłoniony Wykonawca zamówienia podstawowego posiada zorganizowany plac budowy i specjalistyczny sprzęt na budowie. Mając powyższe na uwadze nie jest możliwe przedłużenie czasokresu realizacji zamówienia podstawowego i wszczęcie procedury wyłonienia innego wykonawcy robót dodatkowych (który dodatkowo byłby zobowiązany do zapoznania się z dokumentacją techniczną budynku, zorganizowaniem i zabezpieczeniem placu budowy, co bez wątpienia wpłynie na okres realizacji robót dodatkowych). Równocześnie wstrzymałoby to wykonywanie zamówienia podstawowego, narażając Wykonawcę zamówienia podstawowego na niemożność kontynuowania robót, bowiem roboty budowlane muszą być wykonywane w kolejności technologicznej, zaś wykonanie robót dodatkowych stanowi podłoże pod kolejne prace remontowe.
    Komisja stwierdza, że wykonanie zamówienia podstawowego jest niezależne od wykonania zamówienia dodatkowego.
    Ponadto z przyczyn organizacyjnych wykonywanie w tych samych miejscach robót przez dwóch rożnych wykonawców byłoby utrudnione, gdyż w celu wykonania robót przez kolejnego wykonawcę następuje ingerencja w roboty poprzednio już wykonane przez wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe (konieczną stałaby się wówczas inwentaryzacja robót). Z uwagi na technologiczne powiązanie robót sytuacja taka mogłaby również w przyszłości powodować wątpliwości, co do zakresu odpowiedzialności poszczególnych wykonawców.


SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA


  • Jacek Pohorelsky Firma Usługowo-Handlowa EL-DOR, ul. Sewera 2A, 31-303 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

  • Zakład Wykonawstwa Robót Elektroenergetycznych i Handlu Waldemar Kajdas, Michał Kajdas spółka cywilna , ul. Jodłowa 46, 30-251 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

  • Krzysztof Fundament Elektroklim, ul. Grzegórzecka 78, 31-559 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

 

   © 2024 Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum