Załącznik do ogłoszenia


Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy fantomów (modele i trenażery szkoleniowe) dla potrzeb Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie. Sprawa znak: 141.2711.19.2019

Załącznik opublikowano: 2019-03-27

Sprawa znak: 141.2711.19.2019                                                                                            Kraków, dnia 27.03.2019r.

Nr wew. pisma: 141.2711.19.2019/2

według rozdzielnika

ODPOWIEDZI NA PYTANIA, ZMIANA TREŚCI SIWZ I ZMIANA OGŁOSZENIA

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia
29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.) na wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy fantomów (modele i trenażery szkoleniowe) dla potrzeb Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do ośmiu części zamówienia, w związku z realizacją projektu „Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, umowa nr: POWR.05.03.00-00-0006/15-00”, ogłoszonego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr 2019/S 051-116749 z dnia 13.03.2019r. oraz sprostowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2019/S 057-131538 z dnia 21.03.2019r.

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1 z dnia 25.03.2019r.

w związku z ogłoszonym postępowaniem nr 141.2711.19.2019 na „dostawy fantomów (modele i trenażery szkoleniowe) dla potrzeb Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie”, prosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania i uwagi do projektu umowy:

  1. Ad. § 5 ust. 3a wnioskujemy o wydłużenie czasu reakcji do 72h

  2. Ad. § 5 ust. 3a wnioskujemy o wydłużenie czasu naprawy w okresie gwarancyjnym do 21 dni

W uzasadnieniu chcielibyśmy zaznaczyć, iż oferowany przez nas produkty  są wysokiej klasy symulatorami pochodzącymi od producenta spoza Europy, tym samym okres sprowadzenia ewentualnej części zamiennej jest wydłużony w porównaniu do produktów oferowanych przez Wykonawców sprowadzających produkty z Europy.

Odpowiedź nr 1

Ad 1. Zamawiający przychyla się do wniosku i wydłuża czas reakcji serwisu do 72h od momentu pisemnego zgłoszenia (przesłanego np. faxem lub mailem) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia treść SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Ad 2. Zamawiający przychyla się do wniosku i wydłuża czas naprawy w okresie gwarancyjnym w terminie do 21 dni roboczych od chwili pisemnego zgłoszenia wady (przesłanego np. faxem lub mailem) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia treść SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie 2 z dnia 25.03.2019r.

Pytanie nr 1 dotyczące Fantom porodowy A- 3 sztuki

Czy Zamawiający zgodzi się na wydłużenie czasu dostawy z 56 dni kalendarzowych na 63 dni kalendarzowe? Fantomy porodowe wiodących producentów są produkowane przez zagraniczne firmy, które nie posiadają magazynów w Unii Europejskiej, co znacząco wydłuża czas dostawy.

Odpowiedź nr 2

Zamawiający zgadza się na wydłużenie czasu dostawy  z 56 dni kalendarzowych na 63 dni kalendarzowe. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia treść SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie 3 z dnia 25.03.2019r.

Pytanie nr 2 dotyczące Model do zabiegów dorektalnych- 4 sztuki

Zwracamy się do Zamawiającego o sprecyzowanie co Zamawiający rozumie poprzez ,,w zestawie modele stolca”.

Odpowiedź nr 3

Zamawiający będzie dodatkowo punktował zaoferowanie Modelu do wykonywania zabiegów dorektalnych zawierającego w zestawie modele stolca. Poprzez zapis „w zestawie modele stolca” Zamawiający rozumie model do wykonywania zabiegów dorektalnych, który pozwala ćwiczyć technikę usuwania stolca palcem. Przy wykorzystaniu tej techniki można usuwać modele stolca z odbytu zaoferowanego modelu do zabiegów dorektalnych, co zapewni lepsze przybliżenie warunków ćwiczenia. Parametr doprecyzowano w Załączniku D poprzez zmianę treści SIWZ
w przedmiotowym zakresie.

Pytanie 4 z dnia 25.03.2019r.

Pytanie nr 3 – Dotyczy serwisu gwarancyjnego

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zwiększenie do 72 godzin czasu reakcji od momentu pisemnego zgłoszenia.

Odpowiedź nr 4

Zamawiający przychyla się do wniosku i wydłuża czas reakcji serwisu do 72h od momentu pisemnego zgłoszenia (przesłanego np. faxem lub mailem) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia treść SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie 5 z dnia 25.03.2019r.

Pytanie nr 4 – Dotyczy umowy,  § 7, pkt, 3.1, 3.2, 3.5,

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmniejszenie kar z 0,3% na 0,2%

Odpowiedź nr 5

Zamawiający nie wyraża zgody na zmniejszenie kar umownych w § 7, pkt, 3.1, 3.2, 3.5, z 0,3% na 0,2%. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie 6 z dnia 25.03.2019r.

Dotyczy: Część 5 zamówienia – Trenażer – badanie per rectum – 5 szt.

  1. Prosimy Zamawiającego o wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy z 42 dni do 60 dni od podpisania umowy. Zgodnie z bieżącą informacją od producenta trenażerów taki jest realny termin dostawy dla przedmiotowych trenażerów, w takiej ilości. Prosimy Zamawiającego o zmianę zapisu umowy.

Odpowiedź nr 6

Zamawiający zgadza się na wydłużenie czasu dostawy z 42 dni kalendarzowych na 60 dni kalendarzowe. . Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia treść SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie 7 z dnia 25.03.2019r.

Dotyczy: Część 5 zamówienia – Trenażer – badanie per rectum – 5 szt.

2. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu naprawy z 14 dni do 21 dni roboczych w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy? Oferowany sprzęt jest sprowadzany z zagranicy i ewentualna naprawa może wiązać się z koniecznością sprowadzenia części z zagranicy, co przyczyni się do wydłużenia czasu naprawy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Prosimy o dokonanie stosownych zmian w SIWZ oraz projekcie umowy (§5 ust. 3 lit b).

Odpowiedź nr 7

Zamawiający przychyla się do wniosku i wydłuża czas naprawy w okresie gwarancyjnym w terminie do 21 dni roboczych od chwili pisemnego zgłoszenia wady (przesłanego np. faxem lub mailem) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia treść SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie 8 z dnia 25.03.2019r.

Dotyczy: Część 5 zamówienia – Trenażer – badanie per rectum – 5 szt.

3. Czy Zamawiający zrezygnuje z obowiązku zapewnienia sprzętu zastępczego w przypadku przedłużającej się naprawy gwarancyjnej (§ 5 ust. 3 projektu umowy)? Oferowany sprzęt jest sprowadzany z zagranicy na konkretne zamówienie. Powszechną praktyką jest, że Wykonawcy nie dysponują tego typu sprzętem zastępczym. Prosimy o dokonanie stosownych zmian w SIWZ oraz projekcie umowy.

Odpowiedź nr 8

Zamawiający nie zrezygnuje z obowiązku zapewnienia sprzętu zastępczego w przypadku przedłużającej się naprawy gwarancyjnej. Zamawiający wyraził zgodę na wydłużenie czasu naprawy do 21 dni roboczych, ponadto w celu zapewnienia ciągłości zajęć dydaktycznych Zamawiający nie może sobie pozwolić na przedłużający się brak sprzętu dydaktycznego. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie 9 z dnia 26.03.2019r.

Dotyczy: Część 5 zamówienia – Trenażer – badanie per rectum – 5 szt.

  1. Czy Zamawiający dopuści trenażer bez torby / walizy transportowej, dostarczony w kartonowym pudle z rączką do przenoszenia trenażera?

Odpowiedź nr 9

Zamawiający nie dopuści trenażera bez torby/walizy transportowej, dostarczonego w kartonowym pudle z rączką do przenoszenia trenażera. Torba/walizka transportowa jest rozwiązaniem trwalszym, a na tym zależy Zamawiającemu. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe zapytania, odpowiedzi i zmiany SIWZ stanowią integralną część SIWZ oraz powodują zmianę ogłoszenia o zamówieniu, niemniej z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin ich wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Dlatego też, terminy składania i otwarcia ofert, jak i pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

Ponadto Zamawiający informuje, że zamieścił na swojej stronie internetowej i platformie:

- SIWZ po zmianach z dnia 27.03.2019r.




Powrót