Załącznik do ogłoszenia


Realizacja prac polegających na rozbudowie i przebudowie budynku przy ulicy Medycznej 7 w Krakowie w celu dostosowania pomieszczeń na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej UJ CM. Numer: 141.2711.88.2016

Załącznik opublikowano: 2016-11-22

Kraków, dn. 22.11.2016r.

wg rozdzielnika

PYTANIA I ODPOWIEDZI, WYJAŚNIENIA DO SIWZ
 ORAZ MODYFIKACJA SIWZ

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z póź. zm.) na wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na rozbudowie i przebudowie budynku przy ulicy Medycznej 7 w Krakowie w celu dostosowania pomieszczeń na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie. Zamówienie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w związku z realizacją projektu „Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, umowa nr: POWR.05.03.00-00-0006/15-00, zamieszczonego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2016/S nr 203-366426-2016 z dnia 18.10.2016r.

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

 

Pytanie 54

Czy wyceniając roboty instalacyjne należy wyceniać je zgodnie z zamieszczonymi przedmiarami? Nadmieniamy iż ilości i materiały różnią się od materiałów i ilości zawartych w zestawieniach i są niezgodne z dokumentacją

Odpowiedź 54

Do określenia zakresu robót stanowiącego przedmiot zamówienia należy stosować łącznie zapisy projektu budowlanego oraz projektu wykonawczego. Udostępniony przedmiar robót ma wyłącznie charakter pomocniczy.

Pytanie 57

Dot. wzór umowy, § 7, ust.5

Wynagrodzenie ryczałtowe, ustalane jest w odniesieniu do zakresu zamówienia objętego dokumentacją. Ryczałt nie może obejmować tego, czego zamawiający nie przewidział w dokumentacji projektowej, a także tego, czego nie można było przewidzieć na etapie przygotowania oferty, są to bowiem przesłanki do udzielenia zamówienia w trybie art. 67 ust. 5 p.z.p. na roboty dodatkowe. Zakres przedmiotu zamówienia objęty dokumentacją projektową stanowi podstawę skalkulowania ceny oferty, dla złożenia porównywalnych ofert. Art. 632 § 1 k.c. doznaje ograniczenia w tym sensie, iż pierwszeństwo stosowania ma art. 31 ust. 1 p.z.p. Ścisłe wyliczenie wartości robót na etapie opracowania preliminarza kosztów, nie jest możliwe, co nie wyklucza, iż cena oferty ma się odnosić do opisanego przedmiotu zamówienia.

Wobec tego wnosimy o stosowną zmianę zapisu.

Odpowiedź 57

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmiany zapisów wzoru umowy opisanych w powyższym pytaniu.

Zamawiający po zapoznaniu się z treścią zapytania nr 1 dotyczącego zapiu  § 7 ust. 5 umowy i wynagrodzenia ryczałtowego na wstępie pragnie zaznaczyć, że zasadniczo zgodnie z art. 632 § 1 kc. wynagrodzenie zastrzeżone w umowie jako wynagrodzenie  ryczałtowe nie może ulec zmianie, nawet jeżeli okaże się, że nie sprawdziły się założenia stron przyjęte do jego określenia.

Jedyny wyjątek od tej zasady przewidział ustawodawca w § 2 omawianego przepisu, zgodnie z którym przyjmującemu zamówienie przysługuje uprawnienie do wystąpienia do sądu z żądaniem podwyższenia ryczałtu lub rozwiązania umowy, jeżeli już po zawarciu umowy nastąpi zmiana stosunków, której zarówno strony, ale i inne osoby w ich sytuacji nie mogły przewidzieć, oraz wskutek owych zmian wykonanie umowy doprowadziłoby do powstania u przyjmującego zamówienie rażącej straty.

Takie rozumienie wynagrodzenia ryczałtowego potwierdziła Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 27.5.2013 r. (KIO 1135/13, Legalis), wynagrodzenie ryczałtowe – stosownie do uregulowań art. 628–632 KC – jest określone z góry, zaś wykonawca pozbawiony zostaje możliwości żądania podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Jeżeli strony ustaliły wynagrodzenie ryczałtowe, dołączenie przez wykonawcę do umowy kosztorysu nie ma znaczenia, a dokument ów uznać należy jedynie za uzasadniający merytorycznie oferowaną przez przyjmującego zamówienie (wykonawcę) kwotę wynagrodzenia ryczałtowego.

Podobne stanowisko zajmują sądy powszechne, dla przykładu  Sąd Apelacyjny w Warszawie w wyroku z dnia  6 lutego 2013 r. (VI ACA 1097/12, Legalis) podkreślił, że w przypadku określenia w umowie wynagrodzenia ryczałtowego przyjmującemu zamówienie nie przysługuje prawo do żądania podwyższenia wynagrodzenia bez względu na to, czy w czasie zawarcia umowy istniała możliwość przewidzenia rozmiaru lub kosztów prac, bowiem„Istotą wynagrodzenia ryczałtowego jest to, że przyjmujący zamówienie zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy za umówioną cenę i nie przysługuje mu prawo podwyższenia wynagrodzenia niezależnie od tego czy w czasie zawierania umowy miał możliwość przewidzenia rozmiaru prac i wielkości ich kosztów. Przy ustaleniu wynagrodzenia ryczałtowego ryzyko powstania dodatkowych kosztów związanych z nieprzewidzianym wzrostem rozmiaru prac czy też wzrostem kosztów prac obciąża przyjmującego zamówienie (vide: I ACa 994/15 - wyrok SA Szczecin z dnia 30-03-2016).

Nie sposób jest podzielić również twierdzeń Zadającego pytanie, że zakres zamówienia nie objęty dokumentacją projektową będzie podstawą do udzielania zamówień na roboty dodatkowe, bowiem wykluczona jest  przy wynagrodzeniu ryczałtowym możliwość domagania się zapłaty za prace dodatkowe, gdy te prace są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają. Dotyczy to zwłaszcza takich sytuacji, które wykonawca robót dysponujący dokumentacją techniczną powinien przewidzieć jako konieczne do wykonania, mimo że dokumentacja ich nie przewiduje (vide: Sąd Apelacyjny w Białymstoku, sygn. akt I ACa 511/14 .

Pytanie 58

Dot. wzór umowy, § 14

Kara umowna należy się jedynie w wypadku zwłoki dłużnika ( 476 kc) – nie można natomiast żądać kary umownej, gdy dłużnik obalił wynikające z art.471 kc domniemania, że opóźnienie w spełnieniu świadczenia jest następstwem okoliczności, za które dłużnik ponosi odpowiedzialność.

A zatem posłużenie się instytucją opóźnienia narazi Państwa na ewentualne poniesienie zarzutu nieważności tegoż zapisu, w oparciu o przepis art.58 kc, co do jego skutków.

Wysokość zastrzeżonej kary umownej w sposób zdecydowany wykracza poza przyjęte w obrocie zwyczaje kupieckie. Niezależnie od powyższego, określenie rażąco wysokiej kary umownej jest sprzeczne z treścią  art. 484 §1 kc , która określa karę umowną jako surogat odszkodowania. W sytuacji zastrzeżenia kary umownej przekraczającej wielokrotnie wartość szkody, kara umowna traci swój charakter odszkodowawczy, a zyskuje przymiot nieuzasadnionego zysku wierzyciela. Wobec tego wnosimy o obniżenie wysokości zastrzeżonej katy.

Odpowiedź 58

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmiany zapisów wzoru umowy opisanych w powyższym pytaniu.

Zamawiający jako gospodarz organizując postępowanie przetargowe oraz określając istotne postanowienia umowy ma możliwość umownego kształtowania okoliczności uzasadniających naliczenie kary umownej, w tym również poprzez wprowadzenie kar umownych za sam fakt opóźnienia w dotrzymaniu terminów umownych za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności. Taka odpowiedzialność nie pozostaje w sprzeczności                         z przepisami prawa względnie i  bezwzględnie obowiązującego, bowiem zgodnie z art. 473 § 1 Kodeksu cywilnego dłużnik może przez umowę przyjąć odpowiedzialność za niewykonanie lub za nienależyte wykonanie zobowiązania z powodu oznaczonych okoliczności, za które na mocy ustawy odpowiedzialności nie ponosi.

Ustalenie powinności zapłaty określonej kwoty w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania wskutek okoliczności, za które dłużnik nie ponosi odpowiedzialności nie będzie w żadnej mierze podlegało ocenie jak wskazuje Zadający pytanie z punktu widzenia art. 58 kc. Będzie podlegało  ocenie, ale  na podstawie art. 65 § 2 kc jak wskazuje prof. Edward Gniewek w „Komentarzu do Kodeksu cywilnego” zgodnie z którym  w umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.

W tym miejscu UJ CM jako Zamawiający podkreśla, że jego intencją w konstruowaniu umowy i zapisów o karach umownych była jak najlepsza ochrona jego interesów nakładająca na wykonawcę obowiązek takiej organizacji procesu budowlanego, która zapewni dotrzymanie terminów realizacji prac budowlanych, jak również obowiązków nakładanych przez Zamawiającego, a wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych w kontekście zwłaszcza dotrzymania terminów realizacji i wydatkowania środków wynikających z umów dotacyjnych.

W uzupełnieniu powyższego należy przytoczyć fragment orzeczenia Sądu Apelacyjnego w Katowicach z dnia 28 września 2010 roku wydanego w sprawie o sygn. akt V ACa 267/2010 (Orzecznictwo Sądu Apelacyjnego w Katowicach i Sądów Okręgowych 2011/1 poz. 5 str. 28) „  Stosownie bowiem do treści art. 473 § 1 k.c. dłużnik może przyjąć w umowie odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania także z powodu oznaczonych, niezawinionych okoliczności i nie ma przeszkody aby strony umówiły się, żeby odszkodowanie z tego tytułu przybrało wtedy postać kary umownej. W sytuacji gdy strony umowy zastrzegły w sposób wyraźny i jednoznaczny, że na rzecz zamawiającego zastrzeżona została kara umowna za opóźnienie w przekazaniu określonego w umowie przedmiotu odbioru, a nie tylko w przypadku opóźnienia zawinionego (zwłoki) powód nie może podnosić zarzutu, że opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy powstało na skutek okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, skoro roszczenie o zapłatę kary umownej powstaje w tym przypadku na sam fakt opóźnienia bez względu na przyczynę.”

Na marginesie Zamawiający podkreśla, że zgodnie z utrwalonym orzecznictwem sądów powszechnych i stanowiskiem doktryny zastrzeżona kara umowna niezależna jest od faktu wystąpienia czy też wysokości szkody, którą Zamawiający poniósł.

Pytanie 59

Dot. wzór umowy, § 15, ust. 3

Wnosimy o doprecyzowanie, że chodzi o dokonanie odbioru końcowego.

Prosimy o wprowadzenie zasady, że zostanie zwrócona  automatycznie w ww. terminie - bez odrębnego wezwania.

Odpowiedź 59

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmiany zapisów wzoru umowy opisanych w powyższym pytaniu.

Pytanie 60

INSTALACJA CO

Wnosimy o jednoznaczne określenie jaki zakres robót należy uwzględnić w ofercie? Czy zakres z przedmiaru, czy z projektu budowlanego, czy wykonawczego? Każdy dokument inaczej opisuje zakres prac.

Odpowiedź 60

Zamawiający informuje, iż odpowiedź na powyższe pytanie jest analogiczne jak na pytanie nr 54.

Pytanie 61

INSTALACJA CT

Wnosimy o jednoznaczne określenie jaki zakres robót należy uwzględnić w ofercie? Czy zakres z przedmiaru, czy z projektu budowlanego, czy wykonawczego? Każdy dokument inaczej opisuje zakres prac.

Odpowiedź 61

Zamawiający informuje, iż odpowiedź na powyższe pytanie jest analogiczne jak na pytanie nr 54.

Pytanie 63

INSTALACJA WOD-KAN

  1. Wnosimy o jednoznaczne określenie jaki zakres robót należy uwzględnić w ofercie? Czy zakres z przedmiaru, czy z projektu budowlanego, czy wykonawczego? Każdy dokument inaczej opisuje zakres prac np.: W kosztorysie jest montaż rur wielowarstwowych o średnicach od 16-20mm w ilości 678m, natomiast w zestawieniu są rury o średnicach od 16-75 mm w ilości 1496m.  Które średnice i ilości należy ująć w ofercie?
  2. W kosztorysie instalacji wod-kan występują duże rozbieżności w ilości i typach zaworów. W związku z tym mam pytanie które ilości i typy zaworów należy ująć w ofercie?

Odpowiedź 63

Zamawiający informuje, iż odpowiedź na powyższe pytanie jest analogiczne jak na pytanie nr 54.

Pytanie 65

Czy Zamawiający dopuści panele nadłóżkowe o wysokości 300 mm?

Odpowiedź 65

Zamawiający informuje, że nie dopuszcza paneli nadłóżkowych o wysokości 300 mm.

Pytanie 66

Czy Zamawiający dopuści panele nadłóżkowe o wymiarach głębokość bez szyny 110 x wysokość 235mm?

Odpowiedź 66

Zamawiający informuje, że nie dopuszcza paneli nadłóżkowych o wymiarach głębokość bez szyny 110 x wysokość 235 mm.

Pytanie 67

W opisie jest zapis o wysokości przyziemia 3,60 m, natomiast w projekcie wykonawczym architektury na przekrojach widnieje wymiar 2,94 m. Proszę o informację, która z wartości jest prawidłowa.

Odpowiedź 67

Zamawiający informuje, iż należy uznać wysokość zgodnie z dokumentacją rysunkową projektu wykonawczego – przekroje (różnica kondygnacji wynosi 3,12m). Projektant prostuje błąd.

Pytanie 68

W związku z wykonaniem wzmocnień włóknem węglowym ustrojów nośnych proszę o informację czy należy założyć wykonanie zabezpieczenia p.poż danych wzmocnień? Jeśli tak to proszę o podanie rozwiązania zabezpieczenia i przedmiar danego zabezpieczenia.

Odpowiedź 68

Zamawiający informuje, że w zależności od wybranego przez Wykonawcę systemu wzmocnień (np.: włókna węglowe klejone na żywicy czy związkach mineralnych) zabezpieczenia p. poż. wzmocnień należy wykonać zgodnie z zaleceniami danego producenta. Wykonanie tego zabezpieczenia należy uwzględnić w dokumentacji kosztorysowej przedmiotu zamówienia.

Pytanie 69

W dokumentacji wykonawczej na przekrojach architektury wykończeniem schodów są płytki gresowe, natomiast na rysunkach rzutów w tabelach zestawczych jest informacja o wykończeniu schodów płytkami z bazaltu. Proszę o informację, które z wykończenia jest prawidłowe.

Odpowiedź 69

Zamawiający informuje, iż prawidłowym wykończeniem jest wykończenie płytkami z bazaltu.

Pytanie 70

Na rzutach parteru w obszarze klatki schodowej w dokumentacji wykonawczej jest oznaczenie SZ2 – dotyczy ścian, natomiast na przekrojach tej samej dokumentacji widnieje oznaczenie SZ3.Proszę o informacje, która z wyżej wymienionych warstw jest prawidłowa.

Odpowiedź 70

Zamawiający informuje, że prawidłową warstwą jest warstwa oznaczona SZ3.

Pytanie 71

Na kładach elewacji w opisie wykończenia ścian pod symbolem E-3 jest informacja o ślusarce okiennej aluminiowej, w zestawieniach okien oraz w STWIOR jest zapis o ślusarce stalowej. Proszę o informacje, który z opisów należy przyjąć za ważny.

Odpowiedź 71

Zamawiający informuje, że za ważny należy przyjąć opis dotyczący ślusarki aluminiowej.

Pytanie 72

Na kładach elewacji pod symbolem E5 wstępuje system elewacji wentylowanej z siatki cięto ciągnionej. Prosimy o detal rozwiązania w celu prawidłowej wyceny danego zakresu.

Odpowiedź 72

Zamawiający informuje, że zastosowane rozwiązanie musi być spójne z obudową z siatki stacji trafo i wiaty przystankowej. Siatka zaginana w kasety.

Pytanie 73

Na zestawieniach balustrad część jest ze stali nierdzewnej, a część malowana proszkowo. Prosimy o doprecyzowanie, wykończenia balustrad.

Odpowiedź 73

Zamawiający informuje, że balustrady wewnętrzne należy wykonać ze stali nierdzewnej, a balustrady zewnętrzne mają być malowane proszkowo.

Pytanie 74

Czy utylizacja wszystkich materiałów z wyburzeń/rozbiórek (ślusarka otworowa zewnętrzna i wewnętrzna, płyty kamienne posadzek, parapety kamienne, grzejniki stalowe, boazeria) , jest w zakresie GW.

Odpowiedź 74

Zamawiający informuje, iż utylizacja wszystkich materiałów z wyburzeń/rozbiórek jest w zakresie Generalnego Wykonawcy.

Pytanie 75

W załączniku A do SIWZ w poz. 5 określono elementy robót , które nie wchodzą w zakres zamówienia. Proszę o potwierdzenie, że w wycenie należy ująć pozostałe, następujące elementy :

a/ wyposażenie medyczne:

  H-pa_me_01 – Panel medyczny z doprowadzonymi wybranymi mediami

  H_pa_me_03 - Panel medyczny pionowy

  H_ko_an_01- kolumna anestezjologiczna

b/ wyposażenie meblowe:

   M_ha_ub_01 – Haczyk na ubranie,chromowany

   Regał przesuwny,

   M_re_ma_01  Regał magazynowy 2000x12000x600-5 półkowy
   M_re_bi_01 Regał biblioteczny stacjonarny
   M_re_bi_02 Regał biblioteczny stacjonarny
   M_re_bi_03 Regał biblioteczny stacjonarny  
   M_re_bi_04 Regał biblioteczny stacjonarny
   M_wz_ks_01 Wrzutnia książek
   M_br_ko_01 Bramki kontrolne

Odpowiedź 75

Zamawiający informuje, że zgodnie z zapisami SIWZ powyższe elementy są elementami wbudowanymi i należy je uwzględnić w ofercie.

Pytanie 76

Na rysunku nr A.1.2.4 „Rzut poziomu +1 – Aranżacja” znajdują się pomieszczenia: 1.51 oraz 1.52 i są to gabinety dentystyczne, w których zlokalizowano unity dentystyczne. Czy doprowadzenie instalacji sprężonego powietrza medycznego oraz próżni medycznej do gabinetów dentystycznych jest przedmiotem zamówienia?

Odpowiedź 76

Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie obejmuje doprowadzenia instalacji sprężonego powietrza medycznego oraz próżni medycznej do gabinetów dentystycznych.

Pytanie 77

Jeżeli doprowadzenie instalacji sprężonego powietrza medycznego oraz próżni medycznej do gabinetów dentystycznych jest przedmiotem zamówienia to prosimy o informację jak należy zakończyć instalację sprężonego powietrza medycznego i próżni medycznej w tych pomieszczeniach.

Odpowiedź 77

Zamawiający informuje, iż odpowiedź na powyższe pytanie jest analogiczne jak na pytanie nr 76.

Pytanie 78

Jeżeli doprowadzenie instalacji sprężonego powietrza medycznego oraz próżni medycznej do gabinetów dentystycznych jest przedmiotem zamówienia to prosimy o potwierdzenie, że w wycenie należy ująć również źródła – sprężarkowni dedykowanej unitom dentystycznym oraz pompy próżniowe dla realizacji próżni do unitów dentystycznych.

Odpowiedź 78

Zamawiający informuje, iż odpowiedź na powyższe pytanie jest analogiczne jak na pytanie nr 76.

Pytanie 81

W nawiązaniu do zapisów SIWZ pkt 1.6 prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca będzie pokrywał wyłącznie koszt materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do wymiany w trakcie przeglądów gwarancyjnych.

Odpowiedź 81

Zamawiający informuje, że Wykonawca będzie pokrywał koszty materiałów eksploatacyjnych oraz obsługi serwisowej w okresie udzielonej gwarancji.

Pytanie 82

Prosimy o potwierdzenie, że koszt materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do wymiany w związku z normalnym zużyciem (filtry, świetlówki) będzie obciążał Zamawiającego.

Odpowiedź 82

Zgodnie z zapisami SIWZ Zamawiający wymaga, aby gwarancja obejmowała dodatkowo świadczone bezpłatnie w okresie gwarancji przeglądy okresowe i obsługę serwisową wszystkich objętych przedmiotem zamówienia i dostarczonych przez Wykonawcę urządzeń, zgodnie z wymogami użytkowymi dla danego urządzenia, w tym wymiany części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych wykonywane z częstotliwością zapewniającą bezusterkową eksploatację w szczególności wind i urządzeń wentylacji, klimatyzacji, nagłośnienia, kontroli dostępu i oświetlenia. Wobec powyższego koszty te obciążają Wykonawcę.

Pytanie 83

Prosimy o potwierdzenie, że zamówienie nie obejmuje wykonania modernizacji przyłącza sieci cieplnej.

Odpowiedź 83

Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie obejmuje modernizacji przyłącza sieci cieplnej.

Pytanie 84

Prosimy o udostępnienie projektu wykonawczego technologii wymiennikowni.

Odpowiedź 84

Zamawiający informuje, iż załączył projekt wymiennikowni – uzupełnienie dokumentacji technicznej z dnia 14.11.2016r. Realizacja zgodnie z załączonymi do dokumentacji postępowania uzgodnieniami z MPEC S.A.

 Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytanie 85 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 86

Projekt wentylacji nie zawiera rysunku rzutu 2 piętra instalacji wentylacji i klimatyzacji SK_CIM_PW_IS_KW_PW_04.pdf, prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź 86

Zamawiający informuje, iż odpowiedź na powyższe pytanie jest analogiczna do odpowiedzi na pytanie nr 10 z dnia 14.11.2016r. – Rysunek został załączony jako plik pdf – „rysunek PW-IS-KW-04”.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytanie 87 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 88

Prosimy o udostępnienie schematów instalacji klimatyzacyjnych VRF.

Odpowiedź 88

Zamawiający informuje, iż odpowiedź na powyższe pytanie jest analogiczna do odpowiedzi na pytanie nr 10 z dnia 14.11.2016r.:

Zamawiający informuje, iż schematy znajdują się w plikach o nazwie:

SK_CIM_PW_IS_KW_VRF 1 zal_1_20160404.doc
SK_CIM_PW_IS_KW_VRF 1 zal_2_20160404.doc
SK_CIM_PW_IS_KW_VRF 1 zal_3_20160404.doc
SK_CIM_PW_IS_KW_VRF 1 zal_4_20160404.doc

Pytanie 89

Prosimy o wyjaśnienie niezgodności opisu urządzenia napowietrzającego, na rysunkach jest ono opisane parametrami: V=31.600m3/h, Nel=11kW, natomiast w opisie technicznym znajduje się informacja: V=41.200m3/h, Pstat=500Pa, N=15kW. Prosimy o wskazanie które parametry należy przyjąć do wyceny.

Odpowiedź 89

Zamawiający informuje, że do wyceny należy przyjąć parametry podane w opisie do projektu instalacji wentylacyjnej.

Pytanie 90

W związku z koniecznością wykonania instalacji kanalizacji pod posadzkowej prosimy o potwierdzenie, że roboty związane z rozbiórką oraz odtworzeniem posadzek przyziemia oraz płyty fundamentowej zostały uwzględnione w przedmiarze robót budowlanych.

Odpowiedź 90

Zamawiający informuje, że udostępniony przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Wykonawca ma obowiązek w oparciu o dokumentację projektową i SIWZ uwzględnić w ofercie całkowity zakres prac niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.

Pytanie 91

Prosimy o wskazanie w których pomieszczeniach należy zastosować baterie umywalkowe z przedłużoną wylewką.

Odpowiedź 91

Zamawiający informuje, że baterie umywalkowe z przedłużoną wylewką należy zastosować w pomieszczeniach zgodnie z kartą pomieszczeń.

Pytanie 92

STWiOR Instalacji wod-kan przewiduje wykonanie instalacji wodociągowych z rur stalowych ocynkowanych oraz rur z tworzyw sztucznych. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza wykonanie poziomów i pionów instalacji ciepłej wody i cyrkulacji z rur z tworzyw sztucznych.

Odpowiedź 92

Zamawiający informuje, że nie dopuszcza zastosowania rur z tworzyw sztucznych do wykonania poziomów i pionów instalacji ciepłej wody i cyrkulacji.

Pytanie 93

Przedmiar robót wod-kan przewiduje wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej z rur HDPE, według opisu do projektu –z rur PP, według STWiOR z rur PP niskoszumowych. Prosimy o jednoznaczne wskazanie materiału, który należy przyjąć do wyceny.

Odpowiedź 93

Zamawiający informuje, że instalację kanalizacji sanitarnej należy wykonać z rur PP niskoszumowych.

Pytanie 94

Prosimy o określenie parametrów technicznych odwodnienia liniowego w patio.

Odpowiedź 94

Zamawiający informuje, że w patio należy zastosować odwodnienie liniowe szczelinowe, zgodnie dokumentacją rysunkową projektu wykonawczego.

Pytanie 95

W projekcie instalacji gazów technicznych znajdują się zapisy o wykonaniu niektórych instalacji gazowych z rur kwasoodpornych, natomiast przedmiar robót zawiera pozycje dotyczące montażu rur ze stali nierdzewnej lub mosiężnych oraz złączek miedzianych. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza wykonanie wszystkich instalacji gazów technicznych z rur miedzianych łączonych na lut twardy zgodnie z STWiOR.

Odpowiedź 95

Zamawiający dopuszcza wykonania wszystkich instalacji gazów technicznych z rur miedzianych łączonych na lut twardy.

Pytanie 96

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie wymaga wystawienia certyfikatu zgodności z Dyrektywą

93/42/EWG ani oznaczenia znakiem CE instalacji gazów medycznych.

Odpowiedź 96

Zamawiający nie wymaga wystawienia certyfikatu zgodności z Dyrektywą 93/42/EWG ani oznaczenia znakiem CE instalacji gazów medycznych.

Pytanie 97

W projekcie wykonawczym w folderze architektura załączniki wyposażenie medyczne widnieje urządzenie pn. Detektor Tętna Płodu. Urządzenie nie zostało wymienione wśród ruchomych elementów wyposażenia medycznego nie objętych przedmiotem zamówienia. Prosimy o doprecyzowanie, czy jest to pomyłka, czy też ww. urządzenie należy wycenić.

Odpowiedź 97

Zamawiający informuje, że nie należy wyceniać detektora tętna płodu.

Pytanie 98

Zamawiający wśród ruchomych elementów wyposażenia meblowego nie objętych przedmiotem wyposażenia wymienia kosze na śmieci. Prosimy o doprecyzowanie, czy pod pojęciem kosz na śmieci mamy również rozumieć pojemniki do segregacji odpadów i pojemnik na zużyte baterie w pomieszczeniu -1.16.?

Odpowiedź 98

Zamawiający informuje, że ruchome elementy wyposażenia nie są objęte przedmiotem zamówienia.

Pytanie 99

Czy Szafa na wymiar do pomieszczeń ALS/BLS M_sz_st_06 w pomieszczeniach innych niż ALS/BLS tj. w pom. 1.16 śluza, 1.26 nauka umiej tech, łącznie 6 szt. , wchodzi  w zakres postępowania?

Odpowiedź 99

Zamawiający informuje, że wbudowane elementy wyposażenia takie jak szafy na wymiar są objęte przedmiotem zamówienia.

Pytanie 100

Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o udostępnienie kart wyposażenia pomieszczeń w formacie pdf.

Odpowiedź 100

Zamawiający informuje, iż karty wyposażenia w formacie pdf zostały udostępnione jako załączniki do opisu projektu wykonawczego w branży architektonicznej.

Pytanie 101

W karcie wyposażenia pomieszczeń załączonej do opisu architektury w pomieszczeniu 0.11 znajdują się 3 regały 2000x930x750 nośność min. 120 kg/półkę. Na rzucie w ww. pomieszczeniu jest 5 regałów magazynowych o numerze M_re_ma_01 i innych parametrach. Prosimy Zamawiającego o sprostowanie, które dane należy uznać za wiążące?

Odpowiedź 101

Zamawiający prostuje błędną informację z opisu architektury o 3 regałach w pomieszczeniu 0.11. W pomieszczeniu 0.11 projektuje się 5 regałów i taką informację należy uznać za wiążącą.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytanie 102  udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 103

Czy pod „sprzętem komputerowy nieobjęty zamówieniem” należy rozumieć również drukarki, urządzenia wielofunkcyjne i ksero dla użytkowników działające na monety?

Odpowiedź 103

Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie obejmuje sprzętu komputerowego, za wyjątkiem sprzętu, który stanowi integralną część systemów i warunkuje ich prawidłowe uruchomienie i działanie na dzień odbioru końcowego robót.

Pytanie 104

Prosimy Zamawiającego o podanie minimalnych wymogów dla krótkofalówek.

Odpowiedź 104

Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie obejmuje krótkofalówek.

Pytanie 105

Prosimy o wskazanie, czy Zamawiający dopuszcza zmianę treści § 3 ust. 1.2 lit. w wzoru umowy poprzez nadanie mu brzmienia: „dostarczanie w odpowiednich terminach wyznaczonych przez Zamawiającego wszelkich wymaganych oryginałów: atestów, aprobat technicznych, certyfikatów, deklaracji zgodności, kart produktów lub innych dokumentów wymaganych przez przepisy prawa na materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca ponosi przed Zamawiającym wszelką odpowiedzialność odszkodowawczą z tego tytułu.”;

Odpowiedź 105

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmiany zapisów wzoru umowy opisanych w powyższym pytaniu.

Pytanie 106

Prosimy o wskazanie, czy Zamawiający dopuszcza zmianę treści § 11 ust. 8 wzoru umowy poprzez nadanie mu brzmienia: „Dla dokonania każdego odbioru Zamawiający wyznacza pisemnie jego termin w ciągu 3 dni roboczych od daty doręczenia zgłoszenia gotowości do odbioru robót, o którym mowa w pkt. 7 niniejszego paragrafu, o ile inspektor Nadzoru potwierdzi zgłoszoną gotowość, z wyłączeniem odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, dla których powyższy termin wynosi 1 dzień roboczy.”;

Odpowiedź 106

Zamawiający dopuszcza zmianę treści § 11 ust. 8 wzoru umowy.          

Pytanie 107

Prosimy o wskazanie, czy Zamawiający dopuszcza zmianę treści § 11 ust. 11 wzoru umowy poprzez nadanie mu brzmienia :„Zamawiający ma prawo wstrzymać czynności odbiorowe, jeżeli w czasie tych czynności zostaną ujawnione wady istotne –świadczące o nienależytym wykonaniu przedmiotu umowy.”;

Odpowiedź 107

Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmiany zapisów wzoru umowy opisanych w powyższym pytaniu i zmienia treść § 11 ust. 11 wzoru umowy poprzez nadanie mu brzmienia :„Zamawiający ma prawo wstrzymać czynności odbiorowe, jeżeli w czasie tych czynności zostaną ujawnione wady istotne –świadczące o nienależytym wykonaniu przedmiotu umowy.”;

Pytanie 108

Prosimy o wskazanie, czy Zamawiający dopuszcza zmianę treści § 12 ust. 5 wzoru umowy poprzez nadanie mu brzmienia: „W przypadku nie usunięcia wad i usterek przez Wykonawcę w ustalonym z Zamawiającym terminie, Zamawiający, po uprzednim pisemnym wezwaniu Wykonawcy i wyznaczeniu mu odpowiedniego terminu do usunięcia naruszeń, będzie uprawniony, bez upoważnienia sądowego, do powierzania usunięcia wad i usterek oraz szkód nimi spowodowanych osobom trzecim, obciążając pełnymi kosztami ich usunięcia Wykonawcę, na co Wykonawca wyraża zgodę (wykonanie zastępcze), z jednoczesnym zachowaniem uprawnień do kar umownych od Wykonawcy i odszkodowania uzupełniającego.”;

Odpowiedź 108

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmiany zapisów wzoru umowy opisanych w powyższym pytaniu.

Pytanie 109

Prosimy o wskazanie, czy Zamawiający dopuszcza zmianę treści § 14 wzoru umowy poprzez dodanie w jego treści postanowienia o treści: „Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy z winy Zamawiającego w wysokości 10% całkowitego wynagrodzenia brutto ustalonego w § 7 ust. 1 nin. Umowy.”

Odpowiedź 109

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmiany zapisów wzoru umowy opisanych w powyższym pytaniu.

Pytanie 110

Prosimy o informację czy uzyskanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie jest w zakresie Generalnego Wykonawcy?

Odpowiedź 110

Zamawiający informuje, że uzyskanie pozwolenia na użytkowanie nie jest w zakresie Wykonawcy.

Pytanie 111

Prosimy o informację czy usunięcie z budynków regałów , biurek, mebli jest w zakresie Generalnego Wykonawcy? Ilości tych elementów w rzeczywistości są znacznie większe niż wskazane w przedmiarze.

Odpowiedź 111

Zamawiający informuje, że we własnym zakresie usunie z budynku znaczną część regałów, biurek i pozostałych mebli. W zakresie Wykonawcy będzie jedynie usunięcie i zutylizowanie ok. 100 szt. regałów bibliotecznych drewnianych o wymiarach 220x101x37 cm oraz innych elementów wykończeniowych wbudowanych. Udostępniony przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy.

Pytanie 112

Dotyczy Umowa § 8. pkt 5: Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o zmianę zapisu: „Należność z tytułu wystawianych przez Wykonawcę faktur będzie przez Zamawiającego regulowana w formie poleceń przelewu na konto Wykonawcy w Banku .............................................................. Nr konta ..................................................................... (za roboty realizowane przez Wykonawcę).”, na: „Należność z tytułu wystawianych przez Wykonawcę faktur będzie przez Zamawiającego regulowana w formie poleceń przelewu na konto Wykonawcy podane na fakturze VAT.

Odpowiedź 112

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmiany zapisów wzoru umowy opisanych w powyższym pytaniu.

Pytanie 113

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza możliwość przedłożenia polisy OC z krótszym terminem ważności niż cały okres obowiązywania umowy, z jednoczesnym zobowiązaniem się Wykonawcy do przedłużania ważności polisy OC przez cały okres obowiązywania umowy, tak by zachować ciągłość ochrony ubezpieczeniowej.

Odpowiedź 113

Zamawiający informuje, iż nie potwierdza powyższego w światle literalnego zapisu § 13 ust.1 in fine.

Pytanie 114

W jakim zakresie   i  od kiedy będzie  unieczynniony budynek z  przyległościami . Czy  Inwestor dysponuje  planem  wydzielenia    terenu  budowy  oraz   planem  dojazdu.

Odpowiedź 114

Budynek zostanie w całości unieczynniony z chwilą przekazania Wykonawcy placu budowy. Zamawiający nie dysponuje planem wydzielenia terenu budowy oraz planem dojazdu. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek opracowania planu BIOZ regulującego między innymi powyższe kwestie.

Pytanie 115

Czy i  jakim zakresie   zapewni   Inwestor  dostęp   do mediów  zwłaszcza   prądu , wody  i kanalizacji .   Prosimy o wskazanie punktów   podpięcia .

Odpowiedź 115

Zamawiający zapewni Wykonawcy dostęp do punktów poboru wody i energii elektrycznej. Wykonawca i jego podwykonawcy są uprawnieni do korzystania z wody oraz energii elektrycznej z instalacji w budynku w okresie trwania umowy w ilościach niezbędnych dla potrzeb budowy, pod warunkiem ich opomiarowania i rozliczenia z Zamawiającym zużycia. Punkty poboru zostaną wskazane Wykonawcy z chwilą przekazania placu budowy

Pytanie 116

Czy są wytyczne co do rodzaju ogrodzenia placu budowy .

Odpowiedź 116

Zamawiający nie posiada wytycznych co do rodzaju ogrodzenia placu budowy.

Pytanie 117

Czy  należy założyć demontaż z odzyskiem dla niektórych  elementów  składowych  budynku i wyposażenia . Jeżeli tak to  dla jakich.

Odpowiedź  117

Zamawiający informuje, że żadne z elementów składowych budynku i wyposażenia nie podlegają demontażowi z odzyskiem.

Pytanie 118

Czy  Inwestor   na podstawie  dokumentacji inwentaryzacji ma  wiedzę  o materiałach szkodliwych   i niebezpiecznych  poza  wymienionymi w  dokumentacji  przedmiarów .

(np.  azbest , ksylamit ) . Jak   będzie  rozliczany w/w  demontaż i  utylizacja   gdy stwierdzi  się  występowanie  tych materiałów  w  trakcie  rozbiórek.

Odpowiedź 118

Zamawiający (inwestor) nie posiada wiedzy o materiałach szkodliwych i niebezpiecznych. W przypadku stwierdzenia występowania takich materiałów dalsze postępowanie reguluje zawarty do SIWZ wzór umowy oraz przepisy prawne w tym zakresie.

Pytanie 119

Z uwagi na   występowanie w  dokumentacji   architektury  bardzo  rozbudowanych  opisów  przytaczających parametry    materiałów  i urządzeń  bez  podawania nazwy handlowej   zachodzi w kontekście  uwagi  jak w punkcie  1.7  SIWZ   obawa ,że  na  etapie   ofertowania  Oferent   przyjmie inny materiał  niż   zakładany przez   Projektanta . Czy z  uwagi na  w/w  fakt   można oczekiwać podania   nazw  handlowych z  przywołaniem  parametrów   istotnych  dla    Projektanta  na  tym  etapie.

Odpowiedź 119

Zamawiający nie przewiduje podania nazw handlowych materiałów i urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia oraz przywołania ich parametrów technicznych. Parametry techniczne materiałów i urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia zostały sprecyzowane w udostępnionej dokumentacji projektowej.

Pytanie 120

Czy  Inwestor  może  wyspecyfikować  na  bazie  dokumentacji ofertowej  zakres   dostaw  inwestorskich.  Na jakich  warunkach  przewiduje Inwestor  prowadzenie  prac  własnych . Kto i jakim zakresie  będzie  ubezpieczał  w/w  dostawy . Czy  fakt   dostaw   uruchomionych  dla  odbiorów  częściowych  nie   wpłynie na   stan    tak  montowanych urządzeń. Czy  Inwestor  posiada harmonogram   i  specyfikację   tych  dostaw  i mógłby ją  na etapie  prze  wyborem  wykonawcy  udostępnić oferentom    tak by mogli  uwzględnić te dane  w   swoim harmonogramie    finansowo –rzeczowym.

Odpowiedź 120

Zamawiający informuje, iż po odebraniu robót stanowiących Etap I Zamawiający przejmie obiekt w użytkowanie celem zrealizowania własnym staraniem dostaw inwestorskich.

Pytanie 121

Prosimy o  podanie – o ile  możliwe  nazw  handlowych  dla  wyposażenia , materiałów  lub  urządzeń  jakie   proponuje   Projektant .  Ew.   bez  wskazania    Nazwy  producenta. Alternatywnie  prosimy o wskazanie   wiodących   dla   Projektanta  parametrów technicznych.  Wielość  przywoływanych   wymagań  powoduje    , iż    przyjęty  do oferty  materiał ,   mebel itp.  może    okazać  się   nie odpowiadającym  oczekiwaniu  Projektanta  gdyż   nie spełnia      jakiegoś  z    wymagań.

Odpowiedź 121

Zamawiający nie przewiduje podania nazw handlowych dla wyposażenia, materiałów i urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia. Parametry techniczne i wymagania Zamawiającego zostały sprecyzowane w udostępnionej dokumentacji projektowej oraz SIWZ.

Pytanie 122

Prosimy  o  wyjaśnienie   co oznacza     zapis  na   rys   rzutu przyziemi   „  brak  dostępu „  do części   pomieszczeń.  Czy  dotyczy  to   zakazu  wstępu  i prac w  w/w  czy  braku  dostępu na  etapie   sporządzania   dokumentacji.

Odpowiedź 122

Zamawiający wyjaśnia, iż przedmiotowe pomieszczenie zostało przekazane w użytkowanie firmie TAURON, a uzyskanie dostępu do tego pomieszczenia jest uwarunkowane uprzednim powiadomieniem oraz uzyskaniem zgody firmy TAURON.

Pytanie 123

Jak   rozumieć  zapis   z  punktu   2.1.2   opisu  technicznego   projektu  wykonawczego  architektury  o    braku   dostępu  do pomieszczeń  technicznych  dla osób niepowołanych .  Też  w kontekście   zapytania  punkt  1   jak wyżej .

Odpowiedź 123

Zamawiający wyjaśnia, iż dostęp do pomieszczeń technicznych, o których mowa w punkcie 2.1.1 opisu technicznego projektu wykonawczego architektury, oddanych w użytkowanie firmom zewnętrznym, takim jak TAURON lub MPEC S.A., wymaga uprzedniego powiadomienia tych firm oraz uzyskania ich zgody na wejście do tych pomieszczeń.

Pytanie 124

Brak   szczegółów   również   dla  dokumentacji ścianki   wspinaczkowej. Czy   oprzyrządowanie w/w   będzie w zakresie      prac  Zamawiającego?

Odpowiedź 124

Zamawiający informuje, że oprzyrządowanie ścianki wspinaczkowej znajduje się w zakresie przedmiotu zamówienia – należy je zrealizować zgodnie z opisem w projekcie architektury.

Pytanie 125

Czy  zamawiający  dopuszcza  zamianę   płyt  schodowych   wydanych w konstrukcji na zgodną  z zapisem  punktu 3.1  opisu  proj.  architektury  -  faza  wykonawcza  : na płytowe  monolityczne .

Odpowiedź 125

Zamawiający informuje, że projekt konstrukcji jest zgodny z projektem architektury. Punkt 6.9. opisu projektu konstrukcji stanowi, że projektowane schody wewnętrzne w istniejącym budynku należy wykonać jako element płytowy, wykonany w technologii żelbetu monolitycznego, wylewanego na budowie.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytania 126 – 128 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 129

Prosimy o wskazanie miejsca   ew. odwozu   ziemi i  materiałów    z  budowy ( punkt  7.10 opisu ).

Odpowiedź 129

Zamawiający informuje, że odwóz i utylizacja materiałów z budowy jest obowiązkiem wykonawcy. Natomiast nadmiar mas ziemnych powinien zostać rozplantowany na terenie działki inwestycji.

Pytanie 130

Dla części ścian   żelbetowych  Projektant   przewiduje  beton architektoniczny . Prosimy o  uszczegółowienie  wymagań.  ( kolor , faktura , podział  szalunków  itp. ).

Odpowiedź 130

Zamawiający informuje, że sposób wykończenia ścian wewnętrznych precyzują Karty pomieszczeń. W kartach nie występuje beton architektoniczny. Beton architektoniczny znajduje się na murku rampy i ma nawiązywać kolorem i fakturą do nawierzchni z płyt betonowych. Podział zgodnie z rysunkami, kolor, faktura do uzgodnienia z projektantem na budowie.

Pytanie 132

Prosimy o wyrażenie zgody na zmianę zapisu SIWZ p 3.1.8  dotyczącego konieczności złożenia przez wybranego Wykonawcę 14 dni od momentu podpisania umowy kosztorysu szczegółowego. Prosimy o zastąpienie kosztorysu szczegółowego kosztorysem uproszczonym.

Odpowiedź 132

Zamawiający informuje, że nie przewiduje zmiany zapisu pkt 3.1.8 SIZW oraz zastąpienia kosztorysu szczegółowego kosztorysem uproszczonym.

Pytanie 133

Prosimy o potwierdzenie, że wyposażenie medyczne nie jest objęte przetargiem i nie należy go wyceniać w ofercie.

Odpowiedź  133

Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie obejmuje ruchomych elementów wyposażanie medycznego wymienionych w Załączniku A do SIWZ, pkt VI, ppkt 5. lit. a).

Pytanie 134

Prosimy o potwierdzenie, że wyposażenie meblowe nie jest objęte przetargiem i nie należy go wyceniać w ofercie.

Odpowiedź  134

Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie obejmuje ruchomych elementów wyposażanie meblowego wymienionych w Załączniku A do SIWZ, pkt VI, ppkt 5. lit. b).

Pytanie 135

Prosimy o potwierdzenie, że wyposażenie sanitariatów ( pojemniki na papier , dozowniki na mydło, itp.) nie jest objęte przetargiem i nie należy go wyceniać w ofercie.

Odpowiedź 135

Zamawiający informuje, że zgodnie z Kartami pomieszczeń, zawartymi w opisie projektu architektonicznego (pkt 9.0), przedmiotowe wyposażenie sanitariatów stanowi przedmiot zamówienia i powinno zostać dostarczone i zamontowane przez Wykonawcę.

Pytanie 136

Prosimy o wyspecyfikowanie,  które elementy z wyposażenia meblowego, sanitarnego, elektrycznego umieszczonego kartach technicznych należy ująć w ofercie. Prosimy o uzupełnieniu przedmiaru o powyższe elementy.

Odpowiedź 136

Zamawiający nie przewiduje uzupełniania lub modyfikacji udostępnionego przedmiaru robót ze względu na jego pomocniczy charakter. Wykonawca uwzględnienia całości wyposażenia wymienionego w kartach technicznych, z wyłączeniem wyposażenia wymienionego w Załączniku A do SIWZ, pkt VI, ppkt 5.

Pytanie 137

Prosimy o wyjaśnienie czy dostawę gaśnic należy ująć w ofercie. Jeżeli tak prosimy o określenie ilości i rodzaju gaśnic oraz o uzupełnieniu  przedmiaru.

Odpowiedź  137

Zamawiający nie przewiduje uzupełniania lub modyfikacji udostępnionego przedmiaru robót ze względu na jego pomocniczy charakter. Zamawiający informuje, że w ofercie należy uwzględnić dostawę gaśnic jako wyposażenia skrzynek hydrantowych.

Pytanie 138

Prosimy o informację czy w przedmiarze ujęto dostawę  i montaż stopni z krat pomostowych 30x2 ocynkowanych malowanych proszkowo ( dojście do pomieszczania 0.41 pom kontroli parter). Jeżeli powyższego elementu nie ujęto w przedmiarze a ma podlegać wycenie  to prosimy o uzupełnienie  przedmiaru.

Odpowiedź 138

Zamawiający nie przewiduje uzupełniania lub modyfikacji udostępnionego przedmiaru robót ze względu na jego pomocniczy charakter. Zamawiający informuje, iż w ofercie Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić dostawę i montaż krat pomostowych, zgodnie z dokumentacją rysunkową projektu wykonawczego architektury.

Pytanie 139

Prosimy o informację czy w przedmiarze ujęto dostawę  i montaż  krat pomostowych 30x2 ocynkowanych malowanych proszkowo ( pomieszczenie ze ścianką wspinaczkową  parter). Jeżeli powyższego elementu nie ujęto w przedmiarze a ma podlegać wycenie  to prosimy o uzupełnienie  przedmiaru.

Odpowiedź 139

Zamawiający nie przewiduje uzupełniania lub modyfikacji udostępnionego przedmiaru robót ze względu na jego pomocniczy charakter. Zamawiający informuje, iż w ofercie Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić dostawę i montaż krat pomostowych ocynkowanych malowanych proszkowo, zgodnie z dokumentacją rysunkową projektu wykonawczego architektury.

Pytanie 140

Prosimy o informację czy w przedmiarze uwzględniono obudowę hydrantu płytami p.poż EI 60 na wszystkich kondygnacjach Jeżeli powyższego elementu nie ujęto w przedmiarze a ma podlegać wycenie  to prosimy o uzupełnienie  przedmiaru. Prosimy też o określenie z jakiego materiału mają być płyty ppoż ( promat?).

Odpowiedź 140

Zamawiający nie przewiduje uzupełniania lub modyfikacji udostępnionego przedmiaru robót ze względu na jego pomocniczy charakter. Zamawiający informuje, iż w ofercie Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić obudowę hydrantu płytami p.poż. Spełniającymi wymaganie EI60 - zgodnie z dokumentacją rysunkową projektu wykonawczego architektury.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytanie 141 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 142

Prosimy o informację czy dostawa i montaż gablot wg detalu D 11 jest w zakresie oferty. Jeżeli tak  to prosimy o załączenie zestawienia gablot i uzupełnienie przedmiaru.

Odpowiedź 142

Zamawiający informuje, że dostawa i montaż gablot wg detalu D 11 jest objęta przedmiotem zamówienia – zgodnie z dokumentacją projektową.

Pytanie 143

Prosimy o informację czy dostawa i montaż ekranów zwijanych jest w zakresie oferty.

Odpowiedź 143

Zamawiający informuje, że dostawa ekranów zwijanych jest objęta przedmiotem zamówienia – zgodnie z dokumentacją projektową.

Pytanie 144

Prosimy  o wyjaśnienie, czy ofercie należy wycenić grzejniki w wykonaniu higienicznym. Takie grzejniki są ujęte w przedmiarze robót. Z dokumentacji nie jest możliwe wywnioskowanie które grzejniki są w wykonaniu higienicznym a które w standardowym. W opisie technicznym również brak informacji o zastosowaniu grzejników higienicznych. W związku z powyższym proszę o podanie typów oraz ilości  grzejników jakie należy przyjąć do oferty.

Odpowiedź 144

Zamawiający informuje, że do wyceny należy przyjąć grzejniki w wykonaniu standardowym.

Pytanie 145

Prosimy o wyjaśnienie oznaczenia grzejników np. 58x600x700 czy 130x600x160, czego dotyczy pierwszy człon oznaczenia grzejnika.

Odpowiedź 145

Zamawiający informuje, że pierwszy człon oznaczenia grzejnika to wyrażone w mm jego grubość.

Pytanie 146

W opisach technicznych dla instalacji c.o. i wod-kan znajdują się zestawienia materiałów które nie odpowiadają ilościom w przedmiarach. Proszę o informację skąd biorą się te różnice.

Odpowiedź 146

Zamawiający informuje, iż udostępniony przedmiar robót ze względu na jego pomocniczy charakter nie odpowiada ilościom wynikającym z dokumentacji projektowej. Zamawiający informuje, iż oferta Wykonawcy musi uwzględniać ilości materiałów wynikające z dokumentacji projektowej.

Pytanie 147

Prosimy o potwierdzenie, że instalacje centralnego ogrzewania mają być wykonane z  rur ze szwem ( wg zestawienia są podane rury bez szwu).

Odpowiedź 147

Zamawiający informuje, że instalacja centralnego ogrzewania w przyziemiu musi być wykonana z rur stalowych bez szwu – zgodnie z dokumentacją projektową.

Pytanie 148

Proszę o informację jakie typy grzejników należy wycenić w pozycjach 1.51 – 1.65 przedmiaru (są tam oznaczenia np. 58/63 ; 100/18 itp.)

Odpowiedź 148

Zamawiający informuje, iż udostępniony przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Rzeczywiste typy i ilości grzejników zostały szczegółowo ustalone w dokumentacji projektowej, a w szczególności w części rysunkowej tej dokumentacji.

Pytanie 149

Z uwagi na powyższe niejasności prosimy o przesunięcie terminu składania ofert do 12.12.2016.

Odpowiedź 149

Zamawiający informuje, iż termin składania ofert został przesunięty na dzień 15.12.2016 r.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytania 150 – 159 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 160

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku udzielenia gwarancji na minimalny okres odpowiednio 60/36 miesięcy oferta Wykonawcy nie będzie podlegała odrzuceniu.

Odpowiedź 160

Zamawiający informuje, iż zgonie z zapisem pkt 13) SIWZ za zaoferowanie minimalnego okresu gwarancji rękojmi czyli odpowiednio odnośnie pkt 13)5 SIWZ – 60 miesięcy oraz odnośnie pkt 13)6 SIWZ - 36 miesięcy Wykonawca otrzyma 0 pkt w kryterium „gwarancja i rękojmia”, a zaoferowanie minimalnych wymaganych okresów gwarancji nie będzie podstawą do odrzucenia oferty.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytania 161 - 162 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 163

Prosimy o potwierdzenie, że jest możliwe zgłoszenie podwykonawców na etapie realizacji inwestycji, a nie wskazanych w ofercie ani w umowie.

Odpowiedź 163

Zamawiający potwierdza, iż na etapie realizacji inwestycji jest możliwe zgłoszenie podwykonawców, którzy nie byli wskazani w ofercie ani w umowie.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytania 164 - 199 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 200

Dotyczy SIWZ pkt15 ppkt. 10. treści: „Zabezpieczenie wniesione jako gwarancja lub poręczenie musi spełniać warunki zabezpieczenia wniesionego w pieniądzu i Wykonawca nie może w żaden sposób (w szczególności żądaniem dodatkowych dokumentów, stawianiem dodatkowych warunków) ograniczać prawa Zamawiającego do dysponowania zabezpieczeniem w okolicznościach wymienionych w umowie”. Prosimy o wykreślenie zapisu.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie zapisu opisane w powyższym pytaniu.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytania 201 - 202 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 203

Prosimy o potwierdzenie, że w punkcie 4 „Formularza oferty” należy wpisać ilość osób, które będą zatrudnione na czas realizacji i które będą dodatkową liczbą osób ponad wymagane minimum 25 etatów (zgodnie z pkt. 13). 7 SIWZ). Zgodnie z powyższym, aby uzyskać maksymalną ilość punktów w ww. kryterium należy w punkcie 4 „Formularza oferty” wpisać liczbę 17.

Odpowiedź 203

Zamawiający potwierdza, iż aby uzyskać maksymalną liczbę punktów w kryterium „Zatrudnienie na umowę o pracę (w pełnym wymiarze)” należy w pkt 4 „Formularza oferty wpisać co najmniej liczbę 17 osób.

Pytanie 204

Z uwagi na rozbieżność występującą pomiędzy punktem 4.1 a 4.4.3 prosimy o potwierdzenie, że osoby opisane w tych punktach muszą być zatrudnione na umowę o pracę w pełnym wymiarze na czas realizacji niniejszego zamówienia, ale nie musza być przeznaczone do jego realizacji.

Odpowiedź 204

Zamawiający potwierdza, iż osoby opisane wskazane w pkt 4 „Formularza oferty” i jego podpunktach muszą być zatrudnione na umowę o pracę w pełnym wymiarze na czas realizacji niniejszego zamówienia, ale nie musza być przeznaczone do jego realizacji.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytania 205 - 281 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 282

Prosimy o korektę treści SIWZ w zakresie wzoru  określonego w punkcie 13 ust. 6 SIWZ. Dzielna we wzorze na określenie ilości punktów w kryterium „gwarancji i rękojmi w zakresie urządzeń” naszym zdaniem powinna mieć wartość „36”.

Odpowiedź 282

Zamawiający potwierdza, iż we wzorze nie ma błędu a dzielna o wartości „36” jest prawidłowa w tym przypadku.

Zamawiający informuje, iż odpowiedzi na pytania 282 - 351 udzieli w późniejszym terminie.

Pytanie 352

Czy Zamawiający przewiduje wyznaczenie dodatkowej wizji lokalnej dla Wykonawców, którzy zdecydowali się przystąpić do przetargu po 7.11.2016 r.?

Odpowiedź 352

Zamawiający informuje, iż wyznacza termin dodatkowej wizji lokalnej na dzień 25 listopada 2016r. o godzinie 10:00.  Spotkanie przed budynkiem przy ul. Medycznej 7 w Krakowie.

Zamawiający informuje ponadto, iż na kolejne pozostałe pytania udzieli odpowiedzi w terminie późniejszym.

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia i modyfikacje SIWZ, wraz z załącznikami, stanowią integralną część SIWZ, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Zamawiający zawiadamia, iż termin składania i otwarcia ofert został już przesunięty na dzień 15.12.2016r.

 




Powrót