Załącznik opublikowano: 2017-02-17
Sprawa znak: 141.2711.123.2016
Nr wewnętrzny pisma: 141.2711.123.2016/6
Kraków, dn. 17.02.2017r.
wg rozdzielnika
PYTANIA I ODPOWIEDZI ORAZ ZMIANA TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w zakresie dostępu do książek w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum
w Krakowie, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 15069 - 2017 w dn. 26.01.2017r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie 1 z dnia 14.02.2017r.
Par. 1 ust. 3
Wykonawca winien zapewnić stały, nieprzerwany dostęp online do pełnych tekstów książek elektronicznych objętych niniejszą umową. Dostęp do książek w wersji elektronicznej będzie przysługiwać maksymalne 5 jednoczesnym autoryzowanym użytkownikom, przy wykorzystaniu adresów IP wskazanych w Załączniku nr 2 do umowy.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu:
Wykonawca winien zapewnić stały, nieprzerwany dostęp online do pełnych tekstów książek elektronicznych objętych niniejszą umową. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z Bazy przez Zamawiającego lub Autoryzowanych Użytkowników, wynikający z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, w szczególności związanych ze sprzętem lub oprogramowaniem wykorzystywanym przez Zamawiającego lub Autoryzowanego Użytkownika lub awarią sieci teleinformatycznych (w szczególności brakiem połączenia z siecią Internet).
Za obowiązującą w dniu podpisania Umowy określoną przez Wykonawcę cenę katalogową papierowego odpowiednika Książki, udzielanych jest pięć równoczesnych rocznych dostępów do elektronicznego wydania tej Książki.
Odpowiedź 1 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż zmienia treść zapisu w § 1 ust. 3 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 2 z dnia 14.02.2017r.
Par. 1 ust. 14
Wykonawca gwarantuje i oświadcza, że jest w pełni uprawniony do zawarcia umowy na określonych w niej warunkach oraz przyjmuje odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich powstałe w związku z realizacją niniejszej umowy.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu:
Wykonawca gwarantuje i oświadcza, że jest w pełni uprawniony do zawarcia umowy na określonych w niej warunkach oraz ponosi odpowiedzialność za roszczenia osób trzecich powstałe w związku z realizacją niniejszej umowy i zgłoszone przeciwko Zamawiającemu w zakresie korzystania przez Zamawiającego i Autoryzowanych Użytkowników z przedmiotu niniejszej umowy zgodnie z jej warunkami.
Odpowiedź 2 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmianę treści zapisu § 1 ust. 14 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 3 z dnia 14.02.2017r.
Par.1 ust.16-23
16.Wykonawca oświadcza, że przy realizacji przedmiotu umowy minimalna wymagana ilość osób zatrudnionych na umowę o pracę w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. 2016 poz. 1666 ze zm.), wskazana na liście, o której mowa w ust. 22 faktycznie uczestniczyć będzie w realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie oraz zobowiązuje się do utrzymania ich zatrudnienia przez cały okres realizacji przedmiotu umowy.
17.W przypadku zakończenia z jakiejkolwiek przyczyny stosunku pracy, o którym mowa w ust. 16 przez którąkolwiek ze Stron przed zakończeniem okresu, o którym mowa w § 2, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby na podstawie umowy o pracę.
18.Wykonawca w każdej umowie o podwykonawstwo obowiązany jest zawrzeć stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę, t .j. zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. 2016 poz. 1666 ze zm.), osób wykonujących przedmiot umowy we wskazanym w SIWZ zakresie oraz zapisów umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli wykonywania tego zobowiązania w sposób przewidziany w niniejszej umowie i SIWZ.
19.Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagania zatrudnienia osób na umowę o pracę w zakresie wskazanym w SIWZ przy realizacji niniejszego zamówienia w następujący sposób:
a)Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania, okazać (przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne informacje lub dokumenty w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy (np. oświadczenia, zaświadczenia, zanonimizowane umowy o pracę lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek lub dowody potwierdzające zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń),
b)Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli poprzez zgłoszenie Państwowej Inspekcji Pracy o konieczności przeprowadzenia kontroli zatrudnienia.
20.Lista osób zatrudnionych na umowę o pracę przy realizacji niniejszej umowy stanowi Załącznik nr 4 do umowy.
21.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób wskazanych na liście, o której mowa w ust. 20 pod warunkiem zachowania ciągłości zatrudnienia minimalnej ilości osób przy realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie. Wykonawca obowiązany jest w trakcie trwania umowy niezwłocznie informować Zamawiającego o zmianach osób wskazanych na liście poprzez dostarczenie listy zaktualizowanej opatrzonej datą oraz okazując dokumenty potwierdzające zatrudnienie tych osób na podstawie umowy o pracę (dokumenty przykładowo wymienione w ust. 19 lit. a) w ciągu 7 dni kalendarzowych od zaistniałej zmiany.
22.Wykonawca obowiązany jest złożyć przy składaniu faktury oświadczenie o zatrudnieniu wszystkich osób wskazanych na liście, o której mowa w ust. 20 na podstawie umowy o pracę.
23.Zamawiający może w każdym czasie zażądać dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień, jeżeli stwierdzi, że dokumenty przedstawione przez Wykonawcę budzą wątpliwości co do ich autentyczności lub co do okoliczności, które powinny potwierdzać. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dodatkowych dokumentów w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.
Wykonawca
Wnioskujemy o usunięcie ww. punktów bądź uzasadnienie wprowadzenia tak rygorystycznych zapisów.
Odpowiedź 3 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisów § 1 ust. 16-23 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ, bowiem zapisy te są wynikiem obowiązków nałożonych na Zamawiającego w art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Pytanie 4 z dnia 14.02.2017r.
Par.6 ust. 1
Wykonawca gwarantuje i oświadcza, że jest w pełni uprawniony do zawarcia umowy na określonych w niej warunkach, w tym w szczególności posiada szereg uprawnień do Bazy i zawartych w niej książkach elektronicznych, wszystkie niezbędne prawa zgody i zezwolenia do udzielania licencji oraz przyjmuje odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich powstałe w związku z realizacją niniejszej umowy.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu:
Wykonawca gwarantuje i oświadcza, że jest w pełni uprawniony do zawarcia umowy na określonych w niej warunkach, w tym w szczególności posiada szereg uprawnień do Bazy i zawartych w niej Książek, wszystkie niezbędne prawa zgody i zezwolenia do udzielania licencji na warunkach określonych w niniejszej umowie oraz przyjmuje odpowiedzialność za roszczenia osób trzecich powstałe w związku z realizacją niniejszej umowy i zgłoszone przeciwko Zamawiającemu w zakresie korzystania przez Zamawiającego i Autoryzowanych Użytkowników z przedmiotu niniejszej umowy zgodnie z jej warunkami.
Odpowiedź 4 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmianę treści zapisu § 6 ust. 1 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 5 z dnia 14.02.2017r.
Par.6 ust.2
Wykonawca oświadcza i zapewnia Zamawiającego, że prawa, których udziela Zamawiającemu nie naruszają praw osób trzecich.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu:
Wykonawca oświadcza i zapewnia Zamawiającego, że prawa do wykorzystania Bazy i Książek, których udziela Zamawiającemu nie naruszają praw osób trzecich.
Odpowiedź 5 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmianę treści zapisu § 6 ust. 2 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 6 z dnia 14.02.2017r.
Par.6
Wykonawca
Proponujemy wprowadzenie następujących trzech ustępów:
3. Wykonawca oświadcza, że właścicielami majątkowych praw autorskich do treści zawartych w Książkach są ich wydawcy.
4. Wykonawca oświadcza, że właścicielem praw autorskich do plików z elektroniczną wersją wydań elektronicznych Książek jest Wykonawca.
5. Zabronione są wszelkie działania naruszające, narażające na naruszenie, lub mające na celu naruszenie praw autorskich do Bazy lub Książek, w szczególności próby łamania zabezpieczeń, próby nieautoryzowanego dostępu do baz danych i serwerów, dekompilacja programu przeglądarki plików itp. W razie stwierdzenia działań określonych w zdaniu poprzedzającym, dostęp do Bazy i wszystkich Książek zostanie wstrzymany do czasu wyjaśnienia – w takim przypadku Zamawiającemu nie należy się zwrot opłaty za okres wstrzymania dostępu do Książek. Jednocześnie Subskrybent podejmie wszelkie działania adekwatne do swoich możliwości, zmierzające do wykrycia sprawcy naruszenia.
Odpowiedź 6 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na wprowadzenie trzech zapisów zaproponowanych powyżej przez Wykonawcę w § 6 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 7 z dnia 14.02.2017r.
Par. 7 ust. 2
Wykonawca jest zobowiązany jest do każdorazowego potwierdzania przyjęcia reklamacji i udzielenia odpowiedzi na reklamację najpóźniej w ciągu 24 godzin od dnia jej zgłoszenia i przywrócenie dostępu
w terminie wskazanym w ust. 4.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu:
Wykonawca jest zobowiązany jest do każdorazowego potwierdzania przyjęcia reklamacji i udzielenia odpowiedzi na reklamację najpóźniej w ciągu 24 godzin (przypadających w dniach roboczych, za wyjątkiem świąt, sobót i niedziel) od dnia jej zgłoszenia i przywrócenie dostępu w terminie wskazanym w ust. 4.
Odpowiedź 7 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmianę treści zapisu § 7 ust. 2 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 8 z dnia 14.02.2017r.
Par. 7 ust. 3-11
Po bezskutecznym upływie tego terminu, o którym mowa w ust. 2, reklamacja będzie uważana za uznaną w całości zgodnie z żądaniem Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązuje się, że wszelkie reklamacje, w tym również związane z jakimikolwiek utrudnieniami z dostępem do baz danych, będą rozpatrywane i uwzględniane niezwłocznie, po zgłoszeniu przez Zamawiającego, nie później niż w terminie 48 godzin poprzez usunięcie usterki lub przyczyny braku dostępu do Bazy lub któregokolwiek jej elementu.
W przypadku braku prawa dostępu trwającego nieprzerwanie dłuższej niż 48 godzin Wykonawca wystawi,
w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, stosowną fakturę korygującą, pomniejszająca wynagrodzenie i dokona zwrotu uiszczonego wynagrodzenia proporcjonalnie do okresu faktycznego braku prawa dostępu do danej książki elektronicznej.
W przypadku braku dostępu do Bazy przez okres dłuższy niż 2 dni, liczonych od dnia zgłoszenia, z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, poza obowiązkiem wynikającym z paragrafu poprzedniego jest on zobowiązany do uiszczenia kary umownej za każdy następny dzień w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, za daną książkę elektroniczną, która była niedostępna. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kary umownej z należności wynikającej z faktury.
W przypadku uchybienia jakimkolwiek terminom przewidzianym w umowie lub jakimkolwiek obowiązkom Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 0,05% wynagrodzenia umownego, o którym mowa w § 3 ust. 1, za każdy dzień opóźnienia.
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w odniesieniu do obowiązków zatrudnienia osób na umowę o pracę:
a) w przypadku nieokazania lub nieprzedłożenia dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 19 lit. a) – w wysokości 100 zł, a przypadku złożenia z opóźnieniem 10 zł za każdy dzień opóźnienia lub za każdy dzień uchybienia wykonania obowiązku.
b) w przypadku gdy okazane lub przedłożone dokumenty będą niekompletne lub nie będą potwierdzały w sposób jednoznaczny wymaganego zatrudnienia osób na umowę o pracę – w wysokości 10 zł za każdy dzień do dnia dostarczenia lub okazania Zamawiającemu kompletnych lub jednoznacznie potwierdzających fakt zatrudnia osób na umowę o pracę dokumentów,
c) w przypadku uchybienia terminowi, o którym mowa w § 1 ust. 21 zd. drugie za każdy dzień uchybienia w wysokości 10 zł za każdy dzień opóźnienia,
d) przypadku nieutrzymania ciągłości zatrudnienia pracowników na umowę o pracę Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 10 zł za każdy dzień liczoną odrębnie dla każdej osoby zatrudnionej na umowę o pracę.
Strony ustalają, że zmniejszenie przez Wykonawcę ilości osób wskazanych w SIWZ i w załączniku nr 4 do niniejszej umowy) może skutkować odstąpieniem przez Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy i naliczeniem kary umownej wymienionej w § 10 ust. 3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostanie złożone na piśmie w ciągu 30 dni kalendarzowych od powzięcia przez Zamawiającego wiedzy o zmniejszeniu zadeklarowanej liczby pracowników.
Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
Okoliczność, że Zamawiający nie poniósł szkody wskutek opóźnień Wykonawcy nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku zapłaty zastrzeżonych kar umownych.
Wykonawca
Proponujemy zmianę ww. ustępów na:
Wykonawca zobowiązuje się, że reklamacje składane w związku z usterkami za których wystąpienie winę ponosi, będą rozpatrywane i uwzględniane niezwłocznie, po zgłoszeniu przez Zamawiającego, nie później niż w terminie 48 godzin od chwili zgłoszenia (z zastrzeżeniem ust. 2 powyżej) poprzez usunięcie usterki lub przyczyny braku dostępu do Bazy lub któregokolwiek jej elementu.
W przypadku braku prawa dostępu do Bazy trwającego nieprzerwanie dłuższej niż 48 godzin, który wystąpił z przyczyn za które winę ponosi Wykonawca, Wykonawca wystawi, w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, stosowną fakturę korygującą, pomniejszająca wynagrodzenie i dokona zwrotu uiszczonego wynagrodzenia proporcjonalnie do okresu faktycznego braku prawa dostępu do danej Książki.
W przypadku braku dostępu do Bazy przez okres dłuższy niż 2 dni roboczych, liczonych od dnia zgłoszenia, z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, poza obowiązkiem wynikającym z paragrafu poprzedniego jest on zobowiązany do uiszczenia kary umownej za każdy następny dzień w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, za daną książkę elektroniczną, która była niedostępna, maksymalnie do kwoty 50 zł. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kary umownej z należności wynikającej z faktury.
a) Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
Okoliczność, że Zamawiający nie poniósł szkody wskutek opóźnień Wykonawcy nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku zapłaty zastrzeżonych kar umownych.
Odpowiedź 8 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmianę treści zapisów § 7 ust. 4 i ust. 5 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ. Pozostała treść zapisów w § 7 pozostaje bez zmian.
Pytanie 9 z dnia 14.02.2017r.
Par.10 ust.1.3
gdy wysokość kar umownych, o których mowa w § 7 ust. 6 przekroczy 25% wynagrodzenia umownego brutto,
Wykonawca
Proponujemy zapis usunąć
Odpowiedź 9 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na usunięcie treści zapisu § 10 ust. 1 pkt 3) wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ
Pytanie 10 z dnia 14.02.2017r.
par. 10 ust.1.5
gdy okaże się, że Baza jest obarczona jakimikolwiek wadami, w tym w szczególności wadami prawnymi,
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu:
gdy okaże się, że Baza jest obarczona jakimikolwiek wadami, w tym w szczególności wadami prawnymi, uniemożliwiającymi korzystanie z co najmniej 10 % zasobów (Książek),
Odpowiedź 10 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisu § 10 ust. 1 pkt 5) wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ
Pytanie 11 z dnia 14.02.2017r.
par. 10 ust.1.6
nastąpi znaczne pogorszenie sytuacji finansowej Wykonawcy, uniemożliwiające dalsze wykonywanie umowy albo wystąpią inne przyczyny uniemożliwiające lub ograniczające swobodne wykonywanie przez Wykonawcę jego obowiązków wynikających z umowy;
Wykonawca
Proponujemy zapis usunąć
Odpowiedź 11 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na usunięcie treści zapisu § 10 ust. 1 pkt 6) wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ
Pytanie 12 z dnia 14.02.2017r.
par. 10 ust.1.7
Wykonawca ze swej winy przerwał realizację umowy i nie podejmuje jej przez okres, co najmniej 14 dni,
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu:
Wykonawca ze swej winy przerwał realizację umowy i nie podejmuje jej przez okres, co najmniej 14 dni, pomimo otrzymania od Zamawiającego pisemnego wezwania i wyznaczenia dodatkowego 7 dniowego terminu na przystąpienie do realizacji umowy,
Odpowiedź 12 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmianę treści zapisu § 10 ust. 1 pkt 7) wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ
Pytanie 13 z dnia 14.02.2017r.
Par.10 ust.8.2 -8.3
Wykonawca dokonał cesji wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich bez uprzedniego uzyskania stosownej, pisemnej zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
1. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1
2. W przypadku odstąpienia od umowy oraz jej rozwiązania z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy będzie on zobowiązany do zapłaty kary umownej w wysokości 10% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust 1. Wykonawca będzie mógł żądać jedynie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania umowy.
Wykonawca
Brakuje ust.8.1
Odpowiedź 13 z dnia 14.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż w § 10 nie ma ust. 8.2 i 8.3.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następującej zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:
pkt. 11) ppkt. 1, 3 oraz 6 SIWZ na następujące brzmienie:
Oferty należy składać w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM,
ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246, do dnia 22 lutego 2017 r. do godz. 11:00.
Wykonawca winien umieścić ofertę w kopercie zaadresowanej do Zamawiającego, na adres podany w pkt 11)1. SIWZ, która będzie posiadać następujące oznaczenia: „Oferta w zakresie dostępu do książek
w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie w zakresie części.............. Sprawa znak 141.2711.123.2016 - nie otwierać przed dniem 22 lutego 2017r. godz. 11:15.” oraz opatrzyć kopertę pieczęcią adresową Wykonawcy.
oraz opatrzyć kopertę pieczęcią adresową Wykonawcy.
6. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 22 lutego 2017 r. o godzinie 11:15 w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246
Zamawiający informuje, iż powyższe zapytania i odpowiedzi oraz zmiany treści SIWZ stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w ich wyniku zmienione zostało ogłoszenie o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
Na stronie internetowej Zamawiającego (www.dzp.cm-uj.krakow.pl) znajduje się Wzór umowy po zmianach z dnia 17.02.2017r.