Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnej dostawy jednorazowych materiałów zużywalnych dla jednostek organizacyjnych UJ CM, odpowiednio w odniesieniu do dwóch części przedmiotu zamówienia. Sprawa znak: 141.2711.45.2017

Załącznik opublikowano: 2017-08-04

Kraków, dnia 04.08.2017r.

Sprawa znak: 141.2711.45.2017

pismo nr 141.2711.45.2017/1

wg rozdzielnika

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015. poz. 2164 z późn. zm.), na sukcesywną dostawę jednorazowych materiałów zużywalnych dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie, ogłoszonego w BZP pod nr 563316-N-2017 z dnia 03.08.2017r.

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w postępowaniu jw. wpłynęły następujące pytanie, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie nr 1 z dnia 04.08.2017r.:

Dotyczy wzoru umowy  § 7 ust. 3 pkt. 3.1 dla części nr 1 i 2:

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dla części nr 1 i 2, z: „za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 7lub dostarczenie partii przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za nie dostarczenie brakującej, spełniającej wymagania lub wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie,o którym mowa w § 3 ust. 13 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 15, w wysokości 5% wynagrodzenia umownego brutto za daną partię za każdy dzień opóźnienia”

na: „za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 7 lub dostarczenie partii przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za nie dostarczenie brakującej, spełniającej wymagania lub wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 13 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 15, w wysokości 2% wynagrodzenia brutto partii towaru, którego zwłoka dotyczy”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na przedmiotowe zmiany, które są niekorzystne dla UJ CM jako Zamawiającego chociażby ze względu na brak możliwości określenia z góry wartości poszczególnych zamówień. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie nr 2 z dnia 04.08.2017r.:

Dotyczy wzoru umowy § 7 ust. 3 pkt. 3.2 dla części nr 1i 2:

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dla części 1i 2, z: „za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, ustalonego w § 2 ust.  1.”

na: „za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy w wysokości 5 % wynagrodzenia brutto, niezrealizowanej części umowy

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 7 ust. 3 pkt. 3.2 wzoru umowy. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ
w przedmiotowym zakresie.

Pytanie nr 3 z dnia 04.08.2017r.:

Pytanie odnośnie limitu kar umownych

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie do umowy zapisu o górnym limicie kar umownych w wysokości 10% wartości niezrealizowanej części umowy?

Prośbę swoją motywujemy faktem, iż brak górnego limitu kar umownych może doprowadzić do sytuacji, w której wysokość kar opisanych w § 5 ust. 1 przewyższy wysokość kary za odstąpienie od umowy.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę o podniesieniu górnego limitu kar umownych z uwagi na niebezpieczeństwo kwoty restrykcji wobec Wykonawcy po przekroczeniu górnego limitu. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie nr 4 z dnia 04.08.2017r.:

Dotyczy maksymalnej liczby dostaw: zwracamy się z prośbą o określenie maksymalnej ilości dostaw jednostkowych w zakresie części nr 1 i 2.

Prośbę swoją motywujemy tym, iż brak takiej informacji uniemożliwia Wykonawcom prawidłową wycenę oferty. Każda pojedyncza dostawa to dodatkowy koszt, na który składa się koszt opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych i faktury, koszty dostarczenia towaru przez przewoźnika.

Odpowiedź:

Zamawiający nie posiada możliwości określenia maksymalnej ilości dostaw jednostkowych w zakresie części 1 oraz 2 przedmiotu zamówienia ponieważ zamówienia na przedmiotowy asortyment składane będą sukcesywnie w zależności od potrzeb Zamawiającego.

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia i zmiany do SIWZ wraz z załącznikiem, stanowią jej integralną część, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.


Powrót