Załącznik do ogłoszenia


Sukcesywne dostawy materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących i kopiujących, dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie. Sprawa znak: 141.2711.42.2017

Załącznik opublikowano: 2017-09-05

Kraków, dnia 05.09.2017r.

Sprawa znak: 141.2711.42.2017
Nr wew. pisma: 141.2711.42.2017/5

wg rozdzielnika

 

ODPOWIEDZI NA PYTANIA I ZMIANA TREŚCI SWIZ

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164z pózn. zm.) na sukcesywne dostawy materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących i kopiujących, dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie, ogłoszonego w BZP nr 571785-N-2017 w dniu 16.08.2017r. oraz zmienionego pod nr 500017079-N-2017 z dnia 23-08-2017 r. oraz zmienionego pod nr 500018361-N-2017 z dnia 25-08-2017 r. oraz zmienionego pod nr 500020351-N-2017 z dnia 30-08-2017 r.


Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela poniżej odpowiedzi.

PYTANIE NR 1 z dnia 30.08.2017r.:

- W pozycji 371 Zamawiający wymaga „TONER SAMSUNG CLTC 6092S black 7000 str.”. Z opisu nie można wywnioskować jaki produkt wymaga zamawiający. Symbol wskazuje na kolor cyan, natomiast obok wskazana nazwa koloru to czarny. Jest to o tyle problematyczne, że ona tonery mają taką samą wydajność, a należy podać symbol proponowanego produktu. W obecnym zestawieniu Wykonawcy muszą zgadywać co miał na myśli Zamawiający i istnieje ryzyko zaproponowania nie tego co wymaga Zamawiający co skutkować będzie odrzuceniem oferty.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie, tj. zmienia szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty (załącznik A do formularza oferty) zgodnie z późniejszymi zapisami. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian. (stary numer 371 – nowy numer 360)

PYTANIE NR 2 z dnia 30.08.2017r.:

- W pozycji 380 Zamawiający wymaga „TONER SAMSUNG CLTM 6092S black 7000 str..”. Z opisu nie można wywnioskować jaki produkt wymaga zamawiający. Symbol wskazuje na kolor magenta, natomiast obok wskazana nazwa koloru to czarny. Jest to o tyle problematyczne, że ona tonery mają taką samą wydajność, a należy podać symbol proponowanego produktu. W obecnym zestawieniu Wykonawcy muszą zgadywać co miał na myśli Zamawiający i istnieje ryzyko zaproponowania nie tego co wymaga Zamawiający co skutkować będzie odrzuceniem oferty.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie, tj. zmienia szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty (załącznik A do formularza oferty) zgodnie z późniejszymi zapisami. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian. (stary numer 380 – nowy numer 369)

PYTANIE NR 3 z dnia 30.08.2017r.:

- W pozycji 385 Zamawiający wymaga „TONER SAMSUNG CLTY 6092S black 7000 str..”. Z opisu nie można wywnioskować jaki produkt wymaga zamawiający. Symbol wskazuje na kolor magenta, natomiast obok wskazana nazwa koloru to czarny. Jest to o tyle problematyczne, że ona tonery mają taką samą wydajność, a należy podać symbol proponowanego produktu. W obecnym zestawieniu Wykonawcy muszą zgadywać co miał na myśli Zamawiający i istnieje ryzyko zaproponowania nie tego co wymaga Zamawiający co skutkować będzie odrzuceniem oferty.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie, tj. zmienia szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty (załącznik A do formularza oferty) zgodnie z późniejszymi zapisami. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian. (stary numer 385 – nowy numer 374)

PYTANIE NR 4 z dnia 30.08.2017r.:

- W pozycji 360 Zamawiający wymaga „TONER SAMSUNG CLP300C zestaw 4 kol, 2000str. mono, 1000str. Kolor”. Według naszej najlepszej wiedzy nie istnieje produkt o symbolu CLP300C. Zapewne Zamawiający miał na myśli produkt CLP-P300C. Prosimy o uściślenie i wprowadzenie poprawki w formularzu ofertowym, tak aby nie było wątpliwości jaki produkt wymaga Zamawiający.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie, tj. zmienia szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty (załącznik A do formularza oferty) zgodnie z późniejszymi zapisami. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian. (stary numer 360 – nowy numer 352)

PYTANIE NR 5 z dnia 30.08.2017r.:

Dodatkowo pragniemy poinformować, iż niektóre produkty pojawiają się dwukrotnie w formularzu ofertowym. Bardzo prosimy o odpowiedź, czy różne ceny tych samych produktów w różnych pozycjach są dopuszczalne, czy taka oferta będzie odrzucona? Czy Zamawiający dopuszcza w jednej pozycji zaproponowanie produktu oryginalnego, a w innej pozycji zawierającej ten sam produkt zaproponowanie produktu równoważnego?

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający w załączniku A do formularza oferty łączy produkty dublujące się, jednocześnie Zamawiający zaznacza, że pojawiające się produkty przeznaczone do tych samych urządzeń drukujących różnią się wydajnością i w takich przypadkach Zamawiający dopuszcza zaoferowanie w jednej pozycji produktu oryginalnego, a w innej zaoferowanie produktu równoważnego, dla wskazanych produktów. Jednocześnie Zamawiający dopuszcza zaoferowanie w kilku pozycjach tego samego produktu spełniającego wymagania SIWZ w różnych cenach. Podkreślamy, iż w jednej pozycji musi być zaoferowany wyłącznie jeden produkt.

Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie, tj. zmienia szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty (załącznik A do formularza oferty) zgodnie z późniejszymi zapisami. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.

PYTANIE NR 6 z dnia 30.08.2017r.:

W świetle dużej ilości istotnych zmian, które Zamawiający musi wprowadzić na formularzu ofertowym, aby złożone oferty nie podlegały odrzuceniu, a tym samym aby postępowanie nie musiało być unieważnione i krótkiego czasu do terminu składania ofert wnioskujemy o przedłużenie terminu składania ofert do dnia 04.09.2017r.

Termin ten pozwoli wszystkim zainteresowanym wykonawcom zapoznać się ze zmianami, zaktualizować formularz ofertowy oraz przygotować najlepszą z możliwych kalkulację cenową, co jest w interesie Zamawiającego i leży w interesie publicznym, aby Zamawiający mógł wybrać najlepszą możliwą i najtańszą ofertę.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający informuje, iż w modyfikacji do SIWZ z dnia 30 sierpnia 2017r. Zamawiający zmienił terminy składania i otwarcia ofert na dzień 08 września 2017r., przy czym godziny oraz miejsce składania i otwarcia ofert pozostały bez zmian. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

PYTANIE NR 7 z dnia 05.09.2017r.:

Zwracamy Zamawiającemu uwagę, iż w we wskazanych poniżej pozycjach pojawiają się te same symbole, co powoduje, że można zaproponować różne ceny oraz różny rodzaj materiałów eksploatacyjnych do tego samego urządzenia. Może to rodzić problemy przy późniejszej realizacji dostaw oraz rozliczeniu dostaw.

70C2HC0 znajduje się w pozycji 287 oraz 292

70C2HK0 znajduje się w pozycji 288 oraz 293

70C2HM0 znajduje się w pozycji 289 oraz 294

70C2HY0 znajduje się w pozycji 290 oraz 291

44469722 znajduje się w pozycji 303 oraz 332

44469723 znajduje się w pozycji 304 oraz 331

44469724 znajduje się w pozycji 305 oraz 330

44973508 znajduje się w pozycji 307 oraz 329

CLT-C4092S znajduje się w pozycji 362 oraz 372

CLT-M4092S znajduje się w pozycji 363 oraz 378

CLT-Y4092S znajduje się w pozycji 364 oraz 382

106R02739 znajduje się w pozycji 411 oraz 433

108R00796 znajduje się w pozycji 413 oraz 425

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający w załączniku A do formularza oferty łączy produkty dublujące się, jednocześnie zaznacza, że zmianie ulega numeracja przedmiotu zamówienia.

Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie, tj. zmienia szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty (załącznik A do formularza oferty) zgodnie z późniejszymi zapisami. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.

PYTANIE NR 8 z dnia 05.09.2017r.:

Zamawiający w wymaganych w SIWZ dokumentach zawarł zapis o złożenie na wezwanie Zamawiającego następujących dokumentów:

Dla wszystkich zaoferowanych produktów:

- raporty, certyfikaty, świadectwa, atesty lub inne dokumenty z testów wydajności wykonanych wg standardów (…)

- Karty Charakterystyki Bezpieczeństwa lub inny równoważny dokument (…)

 

Dla wszystkich zaoferowanych produktów oznacza, że również w przypadku zaoferowania oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, wyprodukowanych przez producentów drukarek, takie dokument należy złożyć.

Jednocześnie aby oferta była ważna wszystkie dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub podpisane „za zgodność z oryginałem” przez uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy.

 

Zgodnie z prawem aby poświadczyć „za zgodność z oryginałem” należy takim oryginałem dysponować, mieć do niego fizyczny dostęp, a oryginały w. w. dokumentów nie są NIKOMU udostępniane przez producentów (pomijając fakt, że Wykonawców jest kilku a oryginał jeden). Czyli Zamawiający wymaga od Wykonawcy łamania prawa a dokładnie art. 297 §1 k.k

 

„Kto, w celu uzyskania dla siebie (…) od organu lub instytucji dysponujących środkami publicznymi – (…) zamówienia publicznego, przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oświadczenie dotyczące okoliczności o istotnym znaczeniu dla uzyskania wymienionego wsparcia finansowego, instrumentu płatniczego lub zamówienia, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5”

Ponieważ zgodnie z art. 129 § 4 k.p.c. sąd może zobowiązać stronę do złożenia oryginału dokumentu potwierdzonego za zgodność, jeśli strona tego zażąda (bądź z urzędu) i jest to uzasadnione okolicznościami sprawy. Takim uzasadnieniem najczęściej są wątpliwości strony co do tego, czy oryginał rzeczywiście istnieje, lub jest w posiadaniu strony.

 

Przy tak postawionym przez Zamawiającego warunku odpowiedzialny i chcący działać zgodnie z prawem Wykonawca nie jest w stanie złożyć oferty na oryginalne materiały eksploatacyjne co jest łamaniem Art. 7. 1. ustawy pzp „Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców (…)”.

Wnosimy o zmianę zapisów SIWZ

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający w żadnym przypadku nie wymaga, ani tym bardziej nie sugeruje Wykonawcom łamania prawa. Z pewnością u Producentów lub autoryzowanych przedstawicieli produktów wzorcowych jak i ich zamienników istnieje możliwość okazania lub uzyskania dokumentów pozwalających Wykonawcom spełnienie wymogów opisanych w SIWZ zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Wyżej opisany wymóg w pytaniu jaki i SIWZ pozwala Zamawiającemu przygotować i przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie Wykonawców zarówno tych oferujących produkty wzorcowe jak i tych oferujących ich zamienniki. Dlatego też opisany w powyższym pytaniu i treści SIWZ wymóg jest w pełni uzasadniony i niezbędny dla zachowania przywołanych zasad.


 

Jednocześnie Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następującej zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:

  1. pkt. 13) ppkt. 5 oraz 7 SIWZ na następujące brzmienie:

    1. Punkty przyznawane za kryterium jakość będą liczone wg następującego wzoru:

J = (Jz : 421) x 100

gdzie: do

J - liczba punktów przyznana danej ofercie za jakość,

Jz – ilość zaoferowanych oryginalnych materiałów eksploatacyjnych w badanej ofercie.

Zatem maksymalna liczba punktów, które Wykonawca może uzyskać w zakresie kryterium jakości wynosi 100 (w przypadku zaoferowania oryginalnych materiałów eksploatacyjnych dla wszystkich 421pozycji).

  1. Punkty przyznawane za kryterium produkty ekologiczne będą liczone wg następującego wzoru:

Ek = (Ekz : 421) x 100

gdzie: do

Ek - liczba punktów przyznana danej ofercie za produkty ekologiczne,

Ekz – ilość zaoferowanych produktów ekologicznych w badanej ofercie.

Zatem maksymalna liczba punktów, które Wykonawca może uzyskać w zakresie kryterium produkty ekologiczne wynosi 100 (w przypadku zaoferowania produktów ekologicznych dla wszystkich 421 pozycji).

  1. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty załącznik A do formularza oferty być powinno:

Lp.

Przedmiot zamówienia

ilość

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

287

TONER LEXMARK 702 HY yellow 3000str.

8

(...)

288

TONER LEXMARK 702HC cyan 3000str.

8

(...)

289

TONER LEXMARK 702HK black 4000str.

10

(...)

290

TONER LEXMARK 702HM magenta 3000str.

8

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

299

TONER OKI 44469722 yellow 5000 str.

5

(...)

300

TONER OKI 44469723 magenta 5000 str.

5

(...)

301

TONER OKI 44469724 cyan 5000 str.

5

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

303

TONER OKI 44973508 black 7000 str.

20

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

352

TONER SAMSUNG CLP-P300C tj. zestaw składający się z: tonera żółtego 1000 str., czerwonego 1000 str., niebieskiego 1000str. i czarnego 2000 str.

1

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

360

TONER SAMSUNG CLTC 6092S cyan 7000 str.

3

(...)

361

TONER SAMSUNG CLT-C4092S cyan 1000str.

17

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

367

TONER SAMSUNG CLTM 4092S magenta 1000str.

17

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

369

TONER SAMSUNG CLTM 6092S magenta 7000 str.

3

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

371

TONER SAMSUNG CLTY 4092S yellow 1000str.

17

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

374

TONER SAMSUNG CLTY 6092S yellow 7000 str.

3

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

400

TONER XEROX 106R02739 black 14400str.

3

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

402

TONER XEROX 108R00796 black 10000str.

4

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe zapytania, odpowiedzi i zmiany treści SIWZ, stanowią integralną część SIWZ oraz nie powodują zmiany ogłoszenia o zamówieniu, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność kolejnego przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP.

Ponadto Zamawiający informuje, że zamieścił na swojej stronie internetowej:

- SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WRAZ Z KALKULACJĄ CENY OFERTY (załącznik A do formularza oferty) po zmianach z dnia 05.09.2017r.

Przypominamy, iż w modyfikacji do SIWZ z dnia 30 sierpnia 2017r. Zamawiający zmienił terminy składania i otwarcia ofert na dzień 08 września 2017r., przy czym godziny oraz miejsce składania i otwarcia ofert pozostały bez zmian. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

 


 

Prosimy o niezwłoczne potwierdzenie otrzymania czytelnego pisma poprzez przesłanie faksu na nr 12 398 37 01 lub na adres mailowy: dzp@cm-uj.krakow.pl.

Potwierdzam odbiór czytelnego pisma

............................................ dnia .....................

(pieczątka firmy i podpis)


Powrót