Załącznik do ogłoszenia


Wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na termomodernizacji budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanego przy ul. Medycznej 9 w Krakowie. 141.2711.71.2017

Załącznik opublikowano: 2017-11-21


Ogłoszenie nr 500062211-N-2017 z dnia 21-11-2017 r.
Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum: Wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na termomodernizacji budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanego przy ul. Medycznej 9 w Krakowie.

                                              OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Projekt pn.: „Termomodernizacja budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Czystej 18 i ul. Medycznej 9 w Krakowie”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa I– Zmniejszenie emisyjności gospodarki, poddziałanie 1.3.1 – Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POIS.01.03.01-00-0095/16-00 z dnia 31.03.2017 r.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 601006-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum, Krajowy numer identyfikacyjny 127000040, ul. Św. Anny  12, 31-008   Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 433 27 29, e-mail dzp@cm-uj.krakow.pl, faks 12 398 37 01.
Adres strony internetowej (url): http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Uczelnia Publiczna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na termomodernizacji budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanego przy ul. Medycznej 9 w Krakowie.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
141.2711.71.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na termomodernizacji budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanego przy ul. Medycznej 9 w Krakowie. 1.1 Zamówienie finansowane jest ze środków własnych UJ CM oraz dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa I – Zmniejszenie emisyjności gospodarki, poddziałanie 1.3.1 – Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POIS.01.03.01-00-0095/16-00 z dnia 31.03.2017 r., projektu pn.: „Termomodernizacja budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum przy ul. Czystej 18 i ul. Medycznej 9 w Krakowie”. 1.2 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie prac termomodernizacyjnych, ogólnobudowlanych i instalacyjnych zgodnie z SIWZ, dokumentacją projektową, a także warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i Prawa budowlanego (t.j.: Dz.U. 2017 poz. 1332) oraz zasadami rzetelnej wiedzy technicznej. 1.3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie między innymi następujących prac: Branża budowlana: – demontaż istniejącej elewacji wraz z konstrukcją, – wykonanie nowej konstrukcji słupowo-ryglowej wraz z montażem warstw izolacyjnych i elewacyjnych, – skuteczne zabezpieczenie pomieszczeń materiałem odpornym na opady atmosferyczne i podmuchy wiatru, – wykonanie docieplenia stropów i poddaszy, – wymiana ślusarki okiennej, – wymiana ślusarki drzwiowej zewnętrznej, – demontaż istniejących rolet/żaluzji bez ponownego ich montażu oraz bez montażu nowych rolet/żaluzji, – wykonanie izolacji ścian fundamentowych, – przełożenie chodników, opasek, krawężników itp. – wykonanie robót naprawczych w pomieszczeniach w zakresie uzupełnienia posadzek i sufitów podwieszanych i malowania ścian, – wykonanie badania kamerą termowizyjną potwierdzającego osiągnięcie zakładanych parametrów technicznych izolacyjności termicznej przegród budowlanych. Branża instalacji sanitarnej: – demontaż i ponowny montaż grzejników znajdujących się w pomieszczeniach na demontowanej ścianie zewnętrznej, – demontaż istniejących klimatyzatorów z elewacji, – montaż ponowny klimatyzatorów na elewacjach w innej lokalizacji uzgodnionej z inspektorem nadzoru i administratorem budynku - poza fasadą np.: na daszkach segmentów niższych, – wykonanie pomiarów szczelności instalacji freonowej i sporządzenie protokołu. Branża instalacji elektrycznej: – demontaż instalacji elektrycznej w części znajdującej się na demontowanej ścianie, – odtworzenie instalacji elektrycznej do stanu pierwotnego, – demontaż istniejącej instalacji odgromowej, – montaż nowej instalacji odgromowej, – demontaż anten odbiorczych, – ponowny montaż anten w tej samej lokalizacji, – odtworzenie wewnętrznej instalacji elektrycznej na nowej elewacji, – wykonanie pomiarów oporności instalacji odgromowej i sporządzenie protokołu, oraz wszystkie inne czynności i prace niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami technicznymi. 1.4 Przedmiot zamówienia został w sposób szczegółowy opisany w Załączniku 1 do SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia”, dokumentacji technicznej, projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze, przy czym Zamawiający podkreśla, iż przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty i jej wyceny jest dokumentacja projektowa oraz STWiOR. Zamawiający wskazuje również, iż wypełniając dyspozycję wynikającą z art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, tj.: określenie w opisie przedmiotu zamówienia wymaganych cech materiałów, produktów lub usług, odpowiadających przeznaczeniu zamierzonemu przez Zamawiającego, w STWiOR został zamieszczony opis tych cech. 1.5 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 1.6 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 1.7 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił co najmniej 36-miesięcznej gwarancji jakości i rękojmi za wady na zastosowane materiały i roboty budowlane dla całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy. 1.8 Zastosowane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej oraz w przedmiarze robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Zamawiający zaznacza, iż użyte w SIWZ przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w SIWZ, przy czym Wykonawca, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik D do SIWZ. Ponadto jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do SIWZ), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez Zamawiającego, oraz o ile to niezbędne, uzyskania również uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub ostatecznych, bądź też natychmiast wykonalnych decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. Ponadto wymaga się od Wykonawcy podania nazwy producenta, modelu, typu lub rodzaju oferowanego produktu równoważnego oraz opisu jego właściwości technicznych i funkcjonalnych (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). 1.9 Wybrany Wykonawca w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy, zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu kosztorysu szczegółowego. 1.10 Zamawiający zaznacza, iż wyłoniony Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy zgodnie z zapisami wzoru umowy niniejszej SIWZ. 1.11 Z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby przy realizacji umowy pracownicy wykonujący roboty budowlane, w tym w szczególności prace murarskie, malarskie, stolarskie oraz montażowe byli zatrudnieni w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, 2138, 2255, z 2017 r. poz. 60. 962.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej 7 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać siedmiu pełnym etatom. Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem umowy o realizację przedmiotu zamówienia. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45111100-9, 45111220-6, 45421100-5, 45320000-6, 45321000-3, 45261410-1, 45442100-8, 45312310-3, 45331000-6, 45310000-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Uniwersytet Jagielloński–Collegium Medicum w Krakowie, działając na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje, iż zobowiązany jest do podjęcia decyzji o unieważnieniu przedmiotowego postępowania, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 wyżej wymienionej ustawy, gdyż cena oferty najkorzystniejszej przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż odrzuca ofertę nr 2 Firma Budowlana J&S , Kurek Janusz, ul. Partyzantów 40A/6, 28-500 Kazimierza Wielka na podstawie na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) i 4) w związku z art. 90 ust. 3 ustawy Pzp, gdyż treść złożonej przez wskazanego Wykonawcę oferty nie odpowiada treści SIWZ oraz zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Niezgodność z treścią SIWZ wynika między innymi z faktu, iż Wykonawca w treści oferty zaoferował wykonanie docieplenia fundamentu budynku w części poniżej poziomu gruntu przy zastosowaniu materiału niezgodnego z dokumentacją projektową i przedmiarem robót. Zamawiający w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót wymagał jednoznacznie, aby docieplenie fundamentu budynku w części poniżej poziomu gruntu zostało wykonane przy zastosowania płyt z wełny kamiennej, przeznaczonych do wykonywania izolacji termicznej ścian fundamentowych o grubości 90 mm. W przedstawionej ofercie Wykonawca nie przedstawił żadnych rozwiązań równoważnych, także i w tym aspekcie, natomiast w tym przypadku zaoferował wykonanie docieplenia fundamentu budynku w części poniżej poziomu gruntu z zastosowaniem płyt polistyrenowych (styropianowych). Powyższą niezgodność stwierdzono w następujących pozycjach kosztorysu ofertowego, dołączonego do oferty Wykonawcy: 87d.5, 149d.10, 200d.13, 244d.15, 300d.20, 339d.22, 371d.24, 407d.26, 506d.32, 544d.35, 587d.38, 637d.41, 681d.44, 712d.46, 743d.47, 784d.50, 819d.52 i 839d.54. Wykazana niezgodność oferty z treścią SIWZ jest ewidentna i nie wymaga jakichkolwiek wyjaśnień, a przy tym niemożliwe jest w tym przypadku uznanie tej niezgodności za inną omyłkę, polegającą na niezgodności z SIWZ, której ewentualne poprawienie nie spowodowałoby istotnych zmian treści oferty. Dlatego też, w niniejszym przypadku niemożliwym jest zastosowanie dyspozycji wynikającej z art. 87 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp. Po drugie podnieść należy, iż Zamawiający w toku badania i oceny ofert uznał, iż zaoferowana przez Wykonawcę, tj.: Firmę Budowlaną J&S, Kurek Janusz, ul. Partyzantów 40A/6, 28-500 Kazimierza Wielka, cena oferty może być rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budziła wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ. W związku z powyższym Zamawiający, działając na podstawie art. 90 ust. 1 wezwał wskazanego Wykonawcę pismem nr 141.2711.71/3 z dnia 10.11.2017 r. o udzielenia wyjaśnień ceny oferty oraz złożenia dowodów, że zaoferowana cena nie jest rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia. Niemniej jednak Wykonawca w terminie wskazanym przez Zamawiającego, tj.: do dnia 14.11.2017 r. godz. 12:00, nie złożył żadnych wyjaśnień w powyższym zakresie. Brak odpowiedzi na skierowane wezwanie, czyli bierność Wykonawcy, powoduje, iż wyczerpana została w niniejszym przypadku dyspozycja wynikająca z ust. 3 art. 90 ustawy Pzp, z której bezwzględnie wynika, że Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień dotyczących wykazania, iż zaoferowana przez niego cena nie zawiera rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia. Powyższe jednoznacznie wskazuje, iż Wykonawca pomimo ciążącego na nim obowiązku nie udowodnił możliwości realizacji zamówienia za wskazaną w ofercie cenę, w szczególności w odniesieniu do jego istotnych elementów, co potwierdza, iż decyzja o odrzuceniu jego oferty jest zasadna i prawidłowa. Mając na uwadze powyższe, odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp w zw. z art. 90 ust. 3 ustawy Pzp jest w pełni uzasadnione.


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 




Powrót