Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy aparatury medycznej dla potrzeb Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie. Sprawa znak: 141.2711.24.2019

Załącznik opublikowano: 2019-04-02

Kraków dnia 02.04.2019r.

Sprawa znak: 141.2711.24.2019

Pismo nr 141.2711.24.2019/2

wg rozdzielnika

ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ ZMIANA TREŚCI SIWZ

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.) na wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy aparatury medycznej dla potrzeb Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie w związku z realizacją projektu „Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, umowa nr: POWR.05.03.00-00-0006/15-00, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części przedmiotu zamówienia ogłoszonego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr 2019/S 052-118898 z dnia 14.03.2019 r.

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w postępowaniu jw. wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie nr 1 z dnia 29.03.2019r.:

Dotyczy części 1 – Aparat USG - 2 szt., załącznika A do Formularza oferty - funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane oraz dodatkowo punktowane.

Czy Zamawiający dopuści do przetargu cyfrowy aparat USG z możliwością eksportu obrazów i pętli filmowych do formatu: BMP, JPG, DICOM, AVI lecz bez formatu WMV ?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że wyraża zgodę na zmianę parametrów technicznych aparatu USG opisanych w siwz w załączniku A do Formularza oferty - funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane oraz dodatkowo punktowane, pozycja 25 poprzez dopuszczenie aparatu z możliwością eksportu obrazów i pętli filmowych do formatu: BMP, JPG, DICOM, AVI lecz bez formatu WMV. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie w następujący sposób:

W załączniku A do Formularza oferty - funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane oraz dodatkowo punktowane, pozycja 25:

jest:

„Możliwość eksportu do formatu : AVI, WMV, JPG”

być powinno:

„Możliwość eksportu do formatu minimum : AVI, WMV, JPG”

Pytanie nr 2 z dnia 29.03.2019r.:

Prosimy o potwierdzenie, że kary umowne przewidziane w § 7 ust. 3.2 oraz § 7 ust. 3.4 do 3.6 będzie naliczony od wartości urządzenia, którego dotyczy zdarzenie ?

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że kary umowne przewidziane w § 7 wzoru umowy w zakresie przedmiotowego postępowania będą naliczane od wartości urządzenia, którego dotyczy zdarzenie. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia zapisy § 7 wzoru umowy w następujący sposób:

W § 7 ust. 3 pkt. 2 wzoru umowy jest :

Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze, w okresie rękojmi lub gwarancji
w wysokości 0,3% wynagrodzenia umownego brutto ustalonego w § 2 ust. 1, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na ich usunięcie.”

być powinno:

„Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze, w okresie rękojmi lub gwarancji w wysokości 0,3% ceny jednostkowej brutto danego urządzenia ustalonej zgodnie z § 2 ust. 2, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na ich usunięcie.”

W § 7 ust. 3 pkt. 4 wzoru umowy jest :

Za brak reakcji serwisu gwarancyjnego w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 5 lit. a) w wysokości 0,05% wynagrodzenia umownego brutto ustalonego w § 2 ust. 1, za każdą godzinę zwłoki.

być powinno:

Za brak reakcji serwisu gwarancyjnego w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 5 lit. a) w wysokości 0,05% ceny jednostkowej brutto danego urządzenia ustalonej zgodnie z § 2 ust. 2, za każdą godzinę zwłoki.

W § 7 ust. 3 pkt. 5 wzoru umowy jest :

“Za brak dostarczenia zastępczego przedmiotu umowy w terminie o którym mowa w § 5 ust. 5 lit. b)  wysokości 0,3% wynagrodzenia umownego brutto ustalonego w § 2 ust. 1, za każdy dzień zwłoki.”

być powinno:

“Za brak dostarczenia zastępczego przedmiotu umowy w terminie o którym mowa w § 5 ust. 5 lit. b) w wysokości 0,3% ceny jednostkowej brutto danego urządzenia ustalonej zgodnie z § 2 ust. 2, za każdy dzień zwłoki.”

W § 7 ust. 3 pkt. 6 wzoru umowy jest :

Za zwłokę w wykonaniu przeglądu gwarancyjnego 0,1 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 2 ust. 1 za każdy dzień zwłoki w stosunku do terminu wyznaczonego.”

być powinno:

Za zwłokę w wykonaniu przeglądu gwarancyjnego 0,1 % ceny jednostkowej brutto danego urządzenia ustalonej zgodnie z § 2 ust. 2 za każdy dzień zwłoki w stosunku do terminu wyznaczonego. *dotyczy części 1 przedmiotu umowy

Pytanie nr 3 z dnia 29.03.2019r.:

Dotyczy wzoru umowy, § 7 ust. 3.2 – czy Zamawiający wyrazi zgodę, na obniżenie wysokości kary umownej do 0,1% ?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 7 ust. 3 pkt. 2 wzoru umowy. W opinii Zamawiającego proponowana zmiana jest niekorzystna dla Zamawiającego natomiast celem kar umownych jest odpowiednie zabezpieczenie interesów Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie nr 4 z dnia 29.03.2019r.:

Dotyczy wzoru umowy, § 5 ust. 5a - Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby czas reakcji serwisu był liczony w dni robocze (od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) ?

Odpowiedź

Zamawiający informuje, że wyraża zgodę na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 5 ust. 5a wzoru umowy, w taki sposób aby czas reakcji serwisu był liczony w dni robocze (od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy). Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia zapisy
§ 5 ust. 5 a wzoru umowy w następujący sposób:

W § 5 ust. 5a wzoru umowy jest :

czas reakcji serwisu do 48 godzin od momentu zgłoszenia, tj. wysłania faksu lub e-maila z informacją o wadzie (przez reakcję rozumiany jest przyjazd serwisanta do siedziby Użytkownika i podjęcie czynności zmierzających do usunięcia wady/usterki na miejscu. W przypadku niemożności usunięcia usterki/awarii w wymienionym terminie Wykonawca zobowiązany będzie do zdiagnozowania usterki przez pracownika serwisu);

być powinno:

czas reakcji serwisu do 48 godzin od momentu zgłoszenia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 7:30 do 15:30 tj. wysłania faksu lub e-maila z informacją o wadzie (przez reakcję rozumiany jest przyjazd serwisanta do siedziby Użytkownika i podjęcie czynności zmierzających do usunięcia wady/usterki na miejscu. W przypadku niemożności usunięcia usterki/awarii w wymienionym terminie Wykonawca zobowiązany będzie do zdiagnozowania usterki przez pracownika serwisu);

Pytanie nr 5 z dnia 29.03.2019r.:

Dotyczy wzoru umowy, § 5 ust. 6 - Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu na:

Termin gwarancji biegnie na nowo:

  1. dla urządzenia od chwili dostarczenia urządzenia wolnego od wad,

  2. dla elementu od chwili dostarczenia elementu wolnego od wad lub naprawionego” ?

    Odpowiedź:

    Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 5 ust. 6 wzoru umowy. W opinii Zamawiającego proponowana zmiana jest niekorzystna dla Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

    Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie działając w oparciu o art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następujących zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:

    W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia pkt. 3)1.13.6 jest:

    (…….) Czas reakcji serwisu do 48 godzin od momentu pisemnego zgłoszenia (np. faxem) lub drogą elektroniczną (np. mailem) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 (……)

    powinno być:

    (…….) Czas reakcji serwisu do 48 godzin od momentu pisemnego zgłoszenia (np. faxem) lub drogą elektroniczną (np. mailem) od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 7:30 do 15:30  (……)

    W Formularzu oferty jest:

     (...) Nawiązując do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ………….…. z dnia …………… o przetargu nieograniczonym na: „Dostawę aparatury medycznej dla potrzeb Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w związku z realizacją projektu „Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, umowa nr: POWR.05.03.00-00-0006/15-00”, ja/my niżej podpisany/i: (...)

    powinno być:

    (...) Nawiązując do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2019/S 052-118898 z dnia 14.03.2019r. o przetargu nieograniczonym na: „Dostawę aparatury medycznej dla potrzeb Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w związku z realizacją projektu „Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, umowa nr: POWR.05.03.00-00-0006/15-00”, ja/my niżej podpisany/i: (...)

    Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia i zmiany do SIWZ wraz z załącznikami, stanowią jej integralną część, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.

    Na stronie internetowej Zamawiającego (www.dzp.cm-uj.krakow.pl) oraz na udostępnionej platformie pod adresem https://portal.smartpzp.pl/ujcm w zakładce ‘’DOKUMENTACJA POSTĘPOWANIA’’ znajduje się poniższa dokumentacja, uwzględniająca dokonane zmiany:

    - wzór umowy – po zmianach z dnia 02.04.2019r.;

    - załącznik A do Formularza oferty– po zmianach z dnia 02.04.2019r.;

    - Formularz oferty – po zmianach z dnia 02.04.2019r.;




Powrót