Załącznik opublikowano: 2016-12-02
Sprawa znak: 141.2711.88.2016 Kraków, dn. 02.12.2016r.
PYTANIA I ODPOWIEDZI, WYJAŚNIENIA DO SIWZ
ORAZ MODYFIKACJA SIWZ
i zmiana terminów składania i otwarcia ofert
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z póź. zm.) na wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na rozbudowie i przebudowie budynku przy ulicy Medycznej 7 w Krakowie w celu dostosowania pomieszczeń na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie. Zamówienie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w związku z realizacją projektu „Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, umowa nr: POWR.05.03.00-00-0006/15-00, zamieszczonego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2016/S nr 203-366426-2016 z dnia 18.10.2016r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie 184
Proszę o udostępnienie jednoznacznego zestawienia wentylatorów wywiewnych kanałowych oraz dachowych, ze względu na rozbieżności między Zestawieniami urządzeń materiałów dla instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych a rysunkami: PW-IS-KW-01, PW-IS-KW-02, PW-IS-KW-01, PW-IS-KW-03, PW-IS-KW-05.
Odpowiedź 184
Zamawiający nie przewiduje udostępnienia zestawienia urządzeń w zakresie instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Zamawiający informuje, że ofertę należy przygotować wyłącznie wg dokumentacji projektowej i SIWZ. Udostępniony przedmiar robót ma wyłącznie charakter pomocniczy.
Pytanie 185
Wg. Zestawienia urządzeń materiałów dla instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych – występuje wentylator UT-1 (kanałowy) oraz UT-1 WD1 (dachowy) – proszę o sprecyzowanie gdzie wentylator .UT-1 WD1 się znajduje, oraz która instalacje obsługuje ponieważ wg. rys. PW-IS-KW-01, PW-IS-KW- 05 – jest to wywiew z zastosowaniem wentylatora kanałowego UT-1.
Odpowiedź 185
Wywiew z pomieszczenia odbywa się siecią wywiewną obsługiwaną przez wentylator kanałowy UT-1 oraz dachowy wentylator wyciągowy Wd-1 zlokalizowany na dachu (brak na rysunku PW-IS-KW-05), obok wentylatorów UT-2 i UW-1.
Pytanie 186
Wg. Zestawienia urządzeń materiałów dla instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych oraz na rys. PW-IS-KW-01 – występuje wentylator UW-1 (kanałowy) natomiast wg. rys. PW-IS-KW-05 - instalacja ta jest obsługiwana przez wentylator dachowy UW-1. Proszę o sprecyzowanie czy dana instalacje obsługuje wentylator dachowy czy kanałowy.
Odpowiedź 186
Wywiew z pomieszczenia odbywa się siecią wywiewną obsługiwaną przez wentylator kanałowy UT-1 oraz dachowy wentylator wyciągowy Wd-1 zlokalizowany na dachu (brak na rysunku PW-IS-KW-05), obok wentylatorów UT-2 i UW-1.
Pytanie 209
Wg. Zestawienia urządzeń materiałów dla instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych występują centrale wentylacyjne o parametrach: NW1 – nawiew V=28300m3/h, wywiew V=24900m3/h, NW2 – nawiew V=2200m3/h, wywiew V=2100m3/h, NW3 – nawiew V=1100m3/h, wywiew V=1100m3/h, NW4 – nawiew V=4000m3/h, wywiew V=3200m3/h, natomiast wg. projektu rysunek: PW-IS-KW-05 - NW2 – nawiew V=1100m3/h, wywiew V=850m3/h, NW3 – nawiew V=1100m3/h, wywiew V=850m3/h, wg. załączonego przedmiaru pomocniczego: poz. 1.1-1.4: NW1 – nawiew V=32350m3/h, wywiew V=282500m3/h, NW2 – nawiew V=2200m3/h, wywiew V=2100m3/h, NW3 – nawiew V=2400m3/h, wywiew V=1150m3/h, NW4 – nawiew V=2500m3/h, wywiew V=2100m3/h. W związku z licznymi niezgodnościami prosimy o udostępnienie jednoznacznego zestawienia urządzeń/parametrów central wentylacyjnych.
Odpowiedź 209
Odpowiedź analogiczna jak na pytanie 183.
Zamawiający informuje, że w ofercie należy uwzględnić parametry wskazane w zestawieniu urządzeń materiałów dla instalacji wentylacyjnej i klimatyzacyjnej.
Pytanie 211
Wg. Zestawienia urządzeń materiałów dla instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych – występuje wentylator UT-1 (kanałowy) oraz UT-1 WD1 (dachowy) – prosimy o sprecyzowanie gdzie wentylator UT-1 WD1 się znajduje, oraz która instalacje obsługuje ponieważ wg. rys. PW-IS-KW-01, PW-IS-KW-05 – jest to wywiew z zastosowaniem wentylatora kanałowego UT-1.
Odpowiedź 211
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 186.
Pytanie 212
Wg. Zestawienia urządzeń materiałów dla instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych oraz na rys. PW-IS-KW-01 – występuje wentylator UW-1 (kanałowy) natomiast wg. rys. PW-IS-KW-05 – instalacja ta jest obsługiwana przez wentylator dachowy UW-1. Prosimy o sprecyzowanie czy dana instalacje obsługuje wentylator dachowy czy kanałowy.
Odpowiedź 212
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 186.
Pytanie 226
Prosimy o podanie typów, parametrów technicznych i materiałowych oraz gabarytów zaprojektowanych grzejników. Na podstawie załączonych wymiarów nie jest możliwa prawidłowa wycena z rozróżnieniem na grzejniki płytowe oraz płytowe higieniczne.
Odpowiedź 226
Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia obejmuje dostawę i montaż wyłącznie grzejników w wykonaniu standardowym
Pytanie 238
Wg pkt 7 i 9 str. 18 SIWZ cena oferty powinna zawierać ceny jednostkowe. Czy przez cenę jednostkową rozumie się pozycje zawarte w załączniku B do SIWZ np. 1.1 Wycinka drzew i krzewów.
Odpowiedź 238
Zamawiający wyjaśnia, że ceny wymienione w Załączniku B nie są cenami jednostkowymi. Pozycje z Załącznika B są wartościami netto i wartościami brutto poszczególnych zakresów robót, np.: wycinki drzew i krzewów. W formularzu oferty Zamawiający oczekuje podania ceny za realizację całości przedmiotu zamówienia.
Pytanie 237
Czy w przypadku Konsorcjum każdy z Wykonawców musi spełniać warunki dotyczące wiedzy i doświadczenia, sytuacji ekonomicznej i finansowej a także zdolności technicznej lub zawodowej?
Odpowiedź 237
Zamawiający informuje, iż wszyscy Wykonawcy występujący w Konsorcjum muszą łącznie wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Pytanie 281
Prosimy o jednoznaczne uszczegółowienie punktu 1.6 SIWZ dotyczącego gwarancji i rękojmi, przeglądów serwisowych, obsługi serwisowej oraz wymiany części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych. Prosimy o podanie zamkniętej listy „urządzeń” podlegających rozszerzonej gwarancji. Zapis SIWZ „wszystkich objętych przedmiotem i dostarczonych przez Wykonawcę urządzeń (…) w szczególności wind…” nie pozwala na jednoznaczne określenie kosztów gwarancji. W przypadku wielu urządzeń rozszerzeni gwarancji o serwis i koszty eksploatacji jest bardzo istotnym składnikiem kosztów urządzenia (sięgającym do 60% jego wartości).
Odpowiedź 281
Zamawiający informuje, iż podtrzymuje zapisy SIWZ. Obowiązujące warunki gwarancji i rękojmi, przeglądów serwisowych, obsługi serwisowej oraz wymiany części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych zawarte są w zapisach SIWZ, kartach gwarancyjnych oraz wzorze umowy. W przypadku sprzeczności zapisów dokumentacji technicznej w niniejszym zakresie pierwszeństwo mają zapisy SIWZ, kart gwarancyjnych oraz wzoru umowy.
Pytanie 290
Przedmiar inwestorski zawiera zaniżone ilości dla zakresu:
Rozbiórki posadzek i okładzin ściennych
Tynków wewnętrznych
Elewacji z płyt włókno-cementowych Euronit
Wewnętrznych ścianek GK
Malowania ścian ( w tym ścian GK)
Sufitów podwieszanych
Okładzin ceramicznych i gresowych
Odpowiedź 290
Odpowiedź analogiczna jak na pytanie 272.
Zamawiający informuje, że udostępniony przedmiar robót ma wyłącznie pomocniczy charakter. Zamawiający wymaga uwzględnienia w ofercie ilości wynikających z dokumentacji projektu wykonawczego oraz SIWZ.
Pytanie 296
Brak w dokumentacji dla zakresu technologii wymiennikowni. Jest tylko przedmiar i część AKPiA. Proszę o uzupełnienie.
Odpowiedź 296
Odpowiedź analogiczna jak na pytanie 62 – uzupełnienie dokumentacji technicznej z dnia 14.11.2016 r.
Pytanie 343
Wg przedmiarów elewacja wentylowana z płyt włókno-cement 1734,63+190,84=1925,47m2
Zgodnie z dokumentacją powinno być:
- kolor biały 1654,69 m2
- kolor umbra grey 394,31 m2
Razem 2049m2. Wnosimy o potwierdzenie.
Odpowiedź 343
Zamawiający informuje, że do określenia zakresu robót stanowiącego przedmiot zamówienia należy stosować łącznie zapisy projektu budowlanego, projektu wykonawczego oraz SIWZ. Udostępniony przedmiar robót ma wyłącznie charakter pomocniczy.
Pytanie 346
Prosimy o przekazanie schematu monitorowania opraw awaryjnych.
Odpowiedź
Odpowiedź analogiczna jak na pytanie 232.
Pytanie 379
Prosimy o podanie prawidłowej ilości elewacji z płyt włókno-cementowych? Według przedmiaru jest to 1925,47 m2, natomiast na podstawie rysunków elewacji powierzchnia ta wynosi ponad 2400 m2.
Odpowiedź 379
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 380
Prosimy o podanie prawidłowej ilości elewacji z siatki cięto-ciągnionej? Według przedmiaru jest to 109,55 m2, natomiast wg rysunków ponad 180 m2.
Odpowiedź 380
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 382
W udostępnionym przedmiarze gazów technicznych (plik:SK_CIM_Przedmiar_Instalacja_gazow_technicznych_2.pdf) nie ma wyszczególnionej instalacji próżni, natomiast w projekcie jest ona uwzględniona. Prosimy o potwierdzenie, że oferta ma zawierać również wykonanie instalacji próżni centralnej wraz z osprzętem oraz o udostępnienie brakujących przedmiarów robót.
Odpowiedź 382
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 393
Prosimy o określenie zakresu wsparcia serwisowego dla systemu telekomunikacyjnego oczekiwanego przez Zamawiającego (m.in. żądany poziom SLA z definicją zakresów i odpowiedzialności, okres świadczenia wsparcia itd.).
Odpowiedź 393
Zamawiający informuje, że zakres wsparcia serwisowego dla systemu telekomunikacyjnego został zdefiniowany w następujący sposób: serwis SPS na 1 rok z prawem do zgłaszania problemów do wsparcia producenta i do nowej wersji oprogramowania w czasie jego trwania. W zależności od rodzaju awarii, zdefiniowane są różne czasy reakcji producenta.
Pytanie 394
W przedmiarze instalacji teletechnicznych Zamawiający specyfikuje serwer Cisco BE6000. Prosimy o specyfikację funkcjonalności, jakie mają być realizowane przez serwer, wraz z ilościami wyposażenia do tego serwera, zakresem prac i serwisu.
Odpowiedź 394
Zamawiający nie wymaga dostarczenia serwera Cisco BE6000.
Pytanie 417
W przedmiarze instalacji teletechnicznych Zamawiający specyfikuje serwer Cisco BE6000. Prosimy o specyfikację funkcjonalności, jakie mają być realizowane przez serwer, wraz z ilościami wyposażenia do tego serwera, zakresem prac i serwisu.
Odpowiedź 417
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 394.
Pytanie 418
W związku ze wstępnie wyliczeniem wartości przedmiotowego zadania znacznie przekraczającym 40 mln zł wraz z uwzględnieniem szeregu robót koniecznych do wykonania nie ujętych w dokumentacji kosztorysowej a ujętych w dokumentacji projektowej zwracam się z pytaniem do Zamawiającego, czy przewiduje zwiększenie kwoty na realizację zadania?
Odpowiedź 418
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 419
Czy bezprzewodowe moduły komunikacyjne BMS/SMS mają być podłączone przewodowo do sterowników własnych wbudowanych w centrale wentylacyjne, klimatyzacyjne, węzła cieplnego, systemu sterowania oświetleniem?
Odpowiedź 419
Zamawiający informuje, że bezprzewodowe moduły komunikacyjne BMS/SMS mają być podłączone przewodowo do sterowników własnych wbudowanych.
Pytanie 420
Po jakich protokołach komunikacyjnych sterowniki własne wbudowane w centrale wentylacyjne, klimatyzacyjne, węzła cieplnego, systemu sterowania oświetleniem mają się komunikować z bezprzewodowymi modułami komunikacyjnymi BMS/SMS?
Odpowiedź 420
Zamawiający informuje, że układ BMS musi działać w pełni funkcjonalnie i do tego wymogu muszą być dostosowane protokoły komunikacyjne.
Pytanie 434
W związku z błędami Zamawiającego w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, które zostały omówione w załączniku do niniejszego wniosku powstaje konieczność modyfikacji treści SIWZ oraz przedłużenia terminu do składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, przy uwzględnieniu terminów określonych w art. 12a ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) – zwanej dalej uPZP.
Dokładna analiza treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia prowadzi do wniosku, iż przedmiotowa specyfikacja pozostaje sprzeczna z przepisami uPZP. Błędy w treści SIWZ dotyczą w szczególności sprzeczności postanowień umowy z art. 7 ust. 1 uPzp, art. 29 ust. 1 uPzp, art. 30 ust. 7 uPzp oraz art. 36 ust. 1 pkt 16 uPzp.
W przypadku konieczności zmiany istotnej ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający ma nie tylko prawo, ale i obowiązek przedłużenia terminu składania ofert. Wskazać należy, iż minimalny czas na przygotowanie i złożenie ofert w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej wydanym na podstawie art. 11 ust. 8 uPzp nie może być krótszy niż 15 dni od dnia przekazania zmiany ogłoszenia Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej.
Odpowiedź 434
Zamawiający informuje, iż przesuwa termin składania i otwarcia ofert na dzień 19.12.2016r.
Pytanie 443
W podpunkcie 3.2 Specyfikacji narzucono, że rurociągi mają być miedziane. Nie zgadza się to z dalszym ciągiem dokumentacji, gdzie rurociągi sprężonego powietrza mają być wykonane z rur cienkościennych ze szwem ze stali kwasoodpornej, a azotu i podtlenku azotu oraz dwutlenku węgla z rury kwasoodpornej min.304L.
Odpowiedź 443
Zamawiający informuje, że rurociągi sprężonego powietrza, azotu, podtlenku azotu i dwutlenku węgla powinny być wykonane z miedzi.
Pytanie 444
W podpunkcie 3.2 wymienione zostały zawory eksploatacyjne na instalacjach odcinające rozprowadzenie na kondygnacji od pionów, przy czym narzucona została budowa zaworów dla tlenu, sprężonego powietrza i próżni (nakrętno-nakrętne), nie ma specyfikacji zaworów dla pozostałych gazów. Ponadto w projekcie nie ma wzmianki o tych zaworach, gdzie się znajdują i w jakiej ilości. Prosimy o wyjaśnienie kwestii zaworów.
Odpowiedź 444
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 445
W specyfikacji w opisie stacji sprężarki powietrza nie wyszczególniono sterownika nadrzędnego. Czy Zamawiający całkowicie pomija jego zastosowanie? W tym samym punkcie wymienione zostało, że w skład stacji sprężarek wchodzą: sprężarka, filtry, miernik punktu rosy, separator wody i oleju z kondensatu, zawór redukcyjny. Zaś na rysunku dodatkowo występują zawory kulowe oraz automatyczny spust kondensatu, zawór nadmiarowy, czujnik ciśnieniowo-napięciowy oraz wlot konserwacyjno-eksploatacyjny. Nie ma tych elementów w specyfikacji i przedmiarach. W punkcie 1.2 z kolei wymieniono montaż suszarki absorpcyjnej oraz zbiornika kondensatu. Czy również wchodzą w zakres dostaw? Nie ma ich w projekcie i przedmiarach.
Odpowiedź 445
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 446
Czy Zamawiający zapewnia sygnalizator stanu źródeł zasilania SA-SSZZ? Nie ma jego specyfikacji oraz nie ma go w przedmiarach.
Odpowiedź 446
Zamawiający nie zapewnia sygnalizatora źródeł zasilania. Układ musi być w pełni funkcjonujący i odwzorowywać stan źródeł zasilania.
Pytanie 447
W punkcie 6.10 specyfikacji jest mowa o nadrzędnym układzie automatyki. Co to za układ? Czy chodzi o sterownik?
Odpowiedź 447
Zamawiający nie identyfikuje punktu 6.10 specyfikacji, w którym jest mowa o nadrzędnym układzie automatyki.
Pytanie 448
W opisie technicznym w części szczegółowej zestawienie ilości punktów poboru nie zgadza się z ilością punktów poboru w bilansie gazów. Które zestawienie jest prawidłowe? Ponadto, w których miejscach znajdują się punkty poboru? Nie umieszczono ich na rysunkach w projekcie. Są opisane jako punkty podtynkowe. Czy chodzi tylko o punkty zawarte w panelach nadłóżkowych, kolumnie anestezjologicznej oraz skrzynkach zaworowych?
Odpowiedź 448
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 449
W opisie technicznym w punkcie 3.1 jest wymieniona szafa sterownicza. Kto dostarcza szafę? Jaka jest jej specyfikacja?
Odpowiedź 449
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 450
W opisie technicznym w punkcie 4.4. wymienione zostały tablice poboru gazów. Jest to kolejny element, którego nie ma w zestawieniu materiałów, w przedmiarze oraz na rysunkach projektowych. Z jakiego powodu ten wpis zawarty został w opisie?
Odpowiedź 50
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 451
Gdzie się znajdują inżektorowe odciągi gazów medycznych? Czy projektant miał na myśli punkty AGSS?
Odpowiedź 451
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 343.
Pytanie 452
Czy jest możliwe udostępnienie przez projektanta pełnych przedmiarów, obejmujących nie tylko obszar pomieszczeń rozprężania gazów, ale również obejmujących dokładną ilość złączek? Czy długość rurociągów została dobrze wyliczona? W przedmiarze długość rurociągu sprężonego powietrza wynosi 150m? Według naszych obliczeń na samym parterze jest to ponad 90m, a na pierwszym piętrze ponad 60m. Do tego dochodzą piony i przyziemie.
Odpowiedź 452
Zamawiający informuje, że udostępniony przedmiar robót ma wyłącznie charakter pomocniczy i w tym zakresie nie stanowi podstawy do przygotowania wyceny. Nie przewiduje się jego modyfikacji. Ustalając długość rurociągów czy niezbędną ilość złączek należy kierować się informacjami z projektowej dokumentacji wykonawczej oraz SIWZ.
Pytanie 454
W jaki sposób należy wykończyć powierzchnię sufitów w pomieszczeniach, które nie zostały opisane na rysunkach przedstawiających rzuty sufitów?
Odpowiedź 454
Zamawiający informuje, że tam gdzie nie zostały przewidziane sufity podwieszane, powierzchnię sufitów należy otynkować tynkiem cementowo-wapiennym kat. IV, przygotować pod malowanie oraz pomalować farbą akrylową w kolorze białym.
Pytanie 456
Zgodnie z załącznikiem A do SIWZ, pkt 5 zamówienie nie obejmuje ruchomych elementów wyposażenia medycznego. W związku z tym, że w dokumentacji zawarto zestawienie wszystkich elementów wyposażenia medycznego, prosimy o potwierdzenie, że „zaawansowany symulator pacjenta – niemowlę” nie jest przedmiotem Zamówienia.
Odpowiedź 456
Zamawiający potwierdza, że „zaawansowany symulator pacjenta – niemowlę” nie jest objęty przedmiotem zamówienia.
Pytanie 457
Mając na uwadze fakt, że nasza kalkulacja do oferty znacznie przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania oraz mając doświadczenie z innych przetargów gdzie Zamawiający unieważniali postępowania przetargowe jeśli oferty były wyższe niż środki którymi dysponował Zamawiający ( co powodowało protesty Oferentów i często wnioski o zwrot kosztów przygotowania ofert) zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy w takiej sytuacji będzie w stanie zwiększyć kwotę przeznaczoną na wykonanie tych robót czy po prostu unieważni postępowanie?
Odpowiedź 457
Zamawiający uznaje, iż oszacowana wartość zamówienia jest wartością realną i oszacowaną z należyta starannością.
Pytanie 459
Zgodnie z art. 29 ust.1 i 2 ustawy Pzp, Zamawiający winien opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Wobec czego prosimy o podanie parametrów technicznych:
•opraw oświetleniowych (ogólnych, awaryjnych oraz zewnętrznych) tj. mocy opraw, krzywych fotometrycznych, barwy źródła światła, rodzaju zapłonu, wymiarów, materiału obudowy, kart katalogowych, w celu rzetelnego sporządzenia oferty w zakresie robót elektrycznych.
Odpowiedź 459
Odpowiedź analogiczna jak w pytaniach 275 i 311.
Pytanie 460
Czy Zamawiający uzna warunek SIWZ pkt. 5.1.3.5 za spełniony, jeżeli jedną z robót budowlanych wykonanych przez oferenta jest budowa krytej strzelnicy. Budynek ten pełni funkcje szkoleniową – szkolenia pododdziałów Wojsk Lądowych oraz kadry Jednostki Wojskowej?
Odpowiedź 460
Zamawiający informuje, iż uzna warunek SIWZ pkt. 5.1.3.5 za spełniony, jeżeli jedną z robót budowlanych wykonanych przez oferenta jest budowa krytej strzelnicy. Budynek ten pełni funkcje szkoleniową – szkolenia pododdziałów Wojsk Lądowych oraz kadry Jednostki Wojskowej.
Pytanie 461
Czy do tak małej sprężarki jest wymagane zastosowanie falownika? Wg informacji od producenta nie jest to konieczne.
Odpowiedź 461
Zamawiający informuje, że dopuszcza zastosowanie sprężarki stało-obrotowej z systemem rozruchu gwiazda-trójkąt.
Pytanie 462
Jaka ma być klasa sprężonego powietrza zgodnie z ISO 8573.1?
Odpowiedź 462
Zamawiający informuje, że sprężone powietrze powinno być w klasie 4 wg normy ISO 8573-1.
Pytanie 463
Skoro w układzie przewidziano osuszacz ziębniczy to czy istnieje konieczność stosowania drogiego wilgotnościomierza – czujnik punktu rosy do -40 stopni C? Wg informacji producenta nie ma takiej konieczności.
Odpowiedź 463
Zamawiający informuje, że wobec zastosowania osuszacza ziębniczego nie istnieje konieczność stosowania wilgotnościomierza.
Pytanie 464
W opisie jest też punkt poboru próbek powietrza medycznego. Biorąc pod uwagę przeznaczenie budynku i instalacji, ten układ nie ma za zadanie zapewnienia powietrza medycznego. Prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedź 464
Zamawiający informuje, że ze względu na przeznaczenie budynku funkcjonująca w nim instalacja nie jest instalacją powietrza medycznego.
Pytanie 465
Po zapoznaniu się z kolejnymi Pytaniami i odpowiedziami z dnia 22.11.2016 r.
proszę o wyjaśnienie sprzecznych odpowiedzi:
Wg odpowiedzi nr 52 (14.11.2016 ) w zakres robót objętych zamówieniem wchodzą tylko regały jezdne , bez regałów stacjonarnych.
Wg odpowiedzi nr 75 (22.11.2016) należy wycenić zarówno regały jezdne jak i stacjonarne magazynowe i biblioteczne.
Gabaryty Regałów stacjonarnych świadczą o tym ,że nie są one elementami wbudowanymi.
Proszę o jednoznaczną informację jaki zakres jest objęty zamówieniem.
Odpowiedź 465
Zamawiający wyjaśnia, że przedmiot zamówienia obejmuje jedynie dostawę regałów jezdnych.
Zakres Instalacji Elektrycznych
Pytanie 466
Zgodnie z odpowiedzią nr 68, informujemy, iż producenci nie posiadają i podejmują się prac projektowych i wykonawczych w zakresie rozwiązania p.poż. dla systemu wzmocnień. Zgodnie z projektem architektonicznym stropy mają posiadać odporność ogniową REI60. Ogłoszony przez Państwa przetarg dotyczy wykonawstwa robót budowlanych a nie „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres zabezpieczeń p.poż. wzmocnień taśmami i matami z włókna węglowego winien być jednoznacznie opisany w SIWZ oraz dokumentacji (zgodnie z PZP) i jest obowiązkiem Zamawiającego. W związku z powyższym wnosimy o uzupełnienie dokumentacji w tym zakresie ze wskazaniem technologii (np. zabudowy GKF, wełna mineralna, płyty włóknowo – cementowe itp.) i miejsc zastosowania zabezpieczeń p.poż. (np. wszystkie, taśmy i maty) umożliwiając wykonawcom złożenia ofert porównywalnych co do zakresu i technologii prac.
Odpowiedź 466
Zabezpieczenia przeciwpożarowe należy wykonać w technologii płyt GKF lub płyt włókno-cementowych, o odporności ogniowej REI60.
Pytanie 467
Brak w przedmiarze pozycji dla tablicy Tchł - tablica urządzeń chłodniczych. Czy jej dostawa jest w zakresie wyceny ?
Odpowiedź 467
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 440
Zamawiający informuje, że dostawa tablicy Tchł jest objęta przedmiotem zamówienia.
Pytanie 468
Jaki kabel należy wycenić dla zasilania baterii kondensatorów wg schematu EW28 3x(YKY1x70 mm2), wg EW27 3x(YKY1x50 mm2) ?
Odpowiedź 468
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 441
Zamawiający informuje, że należy wycenić kabel wg schematu EW283x(YKY1x70 mm2).
Pytanie 469
Kto dostarcza i montuje tablicę jadalni? Na rzucie poziomu parteru umieszczono ją w miejscu tablicy warsztatu. Brak schematu w projekcie elektrycznym i pozycji w przedmiarze. Jeżeli jest w zakresie prosimy o uzupełnienie.
Odpowiedź 469
Zamawiający informuje, że dostawa i montaż tablicy TB-Jadalnia jest objęta przedmiotem zamówienia. Tablicę należy wycenić jako podtynkową rozdzielnią o konstrukcji metalowej 3x12 wyposażoną w: S301 B16A- 4szt; S303 B20A – 2szt; P304 40A 30mA AC – 1szt.
Pytanie 470
Na schemacie rozdzielni głównej rys. EW27 uwzględniono zasilanie tablic piętrowych (TP0-A, TP3-A itp.) po jednym obwodzie na każdą tablicę. Wg schematów tych tablic poszczególne ich człony tj. człon zasilania gniazd 230V, człon zasilania oświetlenia, człon zasilania gniazd komputerowych jest zasilony osobnym obwodem (różne typy kabli, różne długości). Prosimy o wyjaśnienie jak należy zasilić tablice piętrowe.
Odpowiedź 470
Zamawiający informuje, że człon oświetlenia i człon gniazd 230V należy zasilić kablem według schematu E27, natomiast człon gniazd komputerowych zasilić według schematu E29.
Pytanie 471
Wg rys EW65 tablica gazów medycznych jest zasilona z RGnn przewodem YDY 4x10 mm2 o długości 5m, wg rys. EW27 ta sama tablica zasilona jest kablem 5xLgY 1x10 mm2 o długości 15m. Jaki kabel (przewód) wycenić?
Odpowiedź 471
Zamawiający informuje, że należy zasilić kablem 5xLgY 1x10 mm2 o długości 15 m.
Pytanie 472
Prosimy o podanie ilości i typów opraw, osprzętu, kabli, przewodów, rozdzielnic przeznaczonych do demontażu w budynku istniejącym. Podczas wizji lokalnej niemożliwe jest zliczenie i określenie tego zakresu.
Odpowiedź 472
Zamawiający informuje, że nie posiada informacji o ilości i typach opraw, osprzętu, kabli, przewodów i rozdzielnic przeznaczonych do demontażu w istniejącym budynku.
Pytanie 473
Czy w zakresie dostawy bramek do czytelni wykonawca może zaoferować system RFID UHF (działa na częstotliwości od 865,6 do 867,6 MHz). System ten posiada dużo wyższą detekcję etykiet (bramki można rozstawić szerzej). Podstawowe pytanie, to czy Zamawiający posiada już system RFID HF z etykietami i koniecznie potrzebuje takiego samego, czy też jest możliwość zastosowania systemu RFID UHF. W przypadku zastosowania systemu UHF konieczne byłoby ponowne oklejenie zbiorów nowymi etykietami UHF i ich zaprogramowanie.
Odpowiedź 473
Zamawiający informuje, że w chwili obecnej nie posiada systemu RFID HF. Dostawa takiego systemu nie została objęta zakresem zamówienia w niniejszym postępowaniu. Dostawa systemu będzie przedmiotem odrębnego postępowania.
Pytanie 474
Prosimy o określenie parametrów regałów przesuwnych
Odpowiedź 474
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 171.
Zamawiający informuję, że parametry regałów zostały przedstawione na rysunku nr A.1.0.0B projektu architektury – rzut przyziemia – aranżacja.
Pytanie 475
Prosimy o określenie konstrukcji ścian SW1, SW2. Czy są to ściany obustronnie okładane podwójna płytą gipsowo- kartonową ? Czy wypełnienie stanowi wełna, jeśli tak to jakiej grubości?
Odpowiedź 475
Zamawiający informuje, że ściany SW1 i SW2 należy obustronnie, dwuwarstwowo obłożyć płytami gipsowo-kartonowymi oraz zastosować wypełnienie wełną o grubości 10 cm.
Pytanie 476
Czy regały biblioteczne stacjonarne należy wycenić?
Zamawiający w odpowiedzi na pytanie nr 75 z dnia dn. 22.11.2016r. informuje ,że zgonie z SIWZ regały należy wycenić, natomiast w odpowiedzi na pytanie nr 52 z dnia 14.11.2016r.
„Czy regały jezdne oraz regały stacjonarne są przedmiotem zamówienia?” Zamawiający odpowiada „Zamawiający informuje, iż przedmiotem zamówienia są regały jezdne - zgodnie z zapisami SIWZ.”
Odpowiedź na pytanie nr 75 pozostaje w sprzeczności z odpowiedzą nr 52 .
Odpowiedź 476
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 465.
Pytanie 477
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający odpowiedzią nr. 71 z dnia dn. 22.11.2016 r. dokonał zmiany materiału wykonania okien i drzwi na profile aluminiowe i zmiana ta dotyczy rysunków:
CIM_PW_AZ.2.1_zestawienia okien
CIM_PW_AZ.2.2_zestawienia okien
CIM_PW_AZ.2.3_zestawienia okien
CIM_PW_AZ.2.4_zestawienia okien
CIM_PW_AZ.2.5_zestawienia okien
CIM_PW_AZ.2.6_zestawienia okien
CIM_PW_AZ.1.2_zestawienia drzwi (dotyczy drzwi profilowych przeszklonych)
CIM_PW_AZ.1.4_zestawy szklane
Czy konstrukcje stalowe wewnętrzne zestawione na rysunkach:
CIM_PW_AZ.1.1_zestawienia drzwi (dotyczy drzwi profilowych przeszklonych)
CIM_PW_AZ.1.3_zestawy szklane
należy również wycenić jako konstrukcje aluminiowe?
Odpowiedź 477
Zamawiający precyzuje, że zgodnie z odpowiedzią na pytanie 219 oraz udostępnioną dokumentacją projektową przedmiotem zamówienia należy objąć stolarkę stalową.
Pytanie 478
W jaki sposób ma być zabezpieczona antykorozyjnie konstrukcja wiaty przystankowej i garażu?
Odpowiedź 478
Zamawiający informuje, że konstrukcję wiaty przystankowej i garażu należy zabezpieczyć antykorozyjnie poprzez ocynkowanie ogniowe.
Pytanie 479
Prosimy o udostępnienie właściwego rysunku elewacji północno wschodniej. Rysunek CIM_PW_A.3.4 elew.pln-wsch zawiera aranżację poziomu +2.
Odpowiedź 479
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 167.
Pytanie 480
Na rysunku CIM_PW_A.1.4_poziom +3 ściany zewnętrzne oznaczone są jako SZ2, SZ5 czyli wykończone płytami włókno-cementowymi. Na rysunkach elewacji jest siatka cięto- ciągniona. Czy wobec powyższego pod panelami z siatki cięto-ciągnionej należy zamocować płyty włókno-cementowe?
Odpowiedź 480
Zamawiający informuje, że pod panelami z siatki cięto-ciągnionej nie należy montować płyt włókno-cementowych.
Pytanie 481
Jaka jest obudowa słupów zewnętrznych w osiach 10-11? Czy słupy mają być ocieplone, czy tylko ruszt i okładzina?
Odpowiedź 481
Zamawiający informuje, że obudowę słupów zewnętrznych w osiach 10-11 stanowi wyłącznie okładzina elewacyjna. Słupów tych nie należy ocieplać.
Pytanie 482
Jeżeli słupy zewnętrznie obłożone są siatką cięto-ciągnioną to całkowita powierzchnia siatek na elewacji to 400 m2, a w przedmiarze podano 109,55 m2. Prosimy o korektę przedmiarów.
Odpowiedź 482
Zamawiający informuje, że ofertę należy przygotować wyłącznie wg dokumentacji projektowej i SIWZ. Udostępniony przedmiar robót ma wyłącznie charakter pomocniczy i nie podlega korekcie.
Pytanie 483
Prosimy o podanie grubości posadzek żywicznych.
Odpowiedź 483
Zamawiający informuje, że stanowiąca przedmiot zamówienia posadzka epoksydowa powinny mieć grubość nie mniejszą niż 5 mm.
Pytanie 484
Istnieją rozbieżności między rysunkiem instalacji gazów medycznych, a specyfikacją kolumny anestezjologicznej co do rodzaju punktów poboru gazów medycznych (Kolumna zlokalizowana jest w Sali operacyjnej w pom. nr 1.13 na I piętrze). Według projektu instalacji gazów medycznych należy do kolumny doprowadzić instalację: tlenu, sprężonego powietrza 5 bar, próżni, podtlenku azotu, dwutlenku węgla i azotu. W specyfikacji kolumny wymieniono natomiast punkty poboru: tlenu, sprężonego powietrza 5 bar, próżni, podtlenku azotu. Prosimy o informację: jakie instalacje należy doprowadzić do kolumny anestezjologicznej w pom. nr. 1.13 oraz jakie punkty poboru należy wycenić na wyposażeniu kolumny anestezjologicznej.
Odpowiedź 484
Zamawiający informuje, że do kolumny anestezjologicznej należy doprowadzić gazy jak w specyfikacji dla kolumny anestezjologicznej (tlen, sprężone powietrze, próżnia, podtlenek azotu). Do kolumny anestezjologicznej nie należy doprowadzać dwutlenku węgla i azotu cząsteczkowego. Komplet gazów (w tym dwutlenek węgla i azot cząsteczkowy) należy doprowadzić do miejsca w pom. 1.13 oznaczonego jako rack.
Pytanie 485
Istnieją rozbieżności między rysunkiem instalacji gazów medycznych, a specyfikacją paneli nadłóżkowych co do rodzaju punktów poboru gazów. Według projektu instalacji gazów medycznych należy do paneli nadłóżkowych doprowadzić instalację: sprężonego powietrza 5 bar oraz próżni. W specyfikacji paneli nadłóżkowych wymieniono natomiast punkty poboru: tlenu, sprężonego powietrza 5 bar, próżni. Prosimy o informację: jakie instalacje należy doprowadzić do paneli nadłóżkowych (poziomych, pionowych) oraz jakie punkty poboru należy wycenić na wyposażeniu paneli nadłóżkowych.
Odpowiedź 485
Zamawiający informuje, że do paneli nadłóżkowych należy doprowadzić sprężone powietrze i próżnię. Specyfikacja paneli jest prawidłowa, do gniazd oznaczonych jako tlen należy podłączyć sprężone powietrze.
Pytanie 486
Jeżeli punkty poboru w panelach nadłóżkowych należy wycenić zgodnie ze specyfikacją wyposażenia, to prosimy o potwierdzenie, że do paneli nadłóżkowych należy doprowadzić brakującą instalację sprężonego powietrza 5 bar i wycenić stosowane skrzynki zaworowo-kontrolne (dla 3 gazów, zamiast dla 2 gazów) jak i sygnalizatory stanu gazów medycznych.
Odpowiedź 486
Zamawiający informuje, że do paneli nadłóżkowych należy doprowadzić sprężone powietrze i próżnię. Dla tych gazów należy wycenić skrzynki zaworowo-kontrolne oraz sygnalizatory stanu gazów medycznych.
Pytanie 487
System rurociągowy gazów medycznych to układ łączący źródła poprzez instalacje gazów medycznych z jednostkami końcowymi instalacji gazów medycznych (punktami poboru występującymi na wyposażeniu urządzeń medycznych), odcinanymi przez skrzynki zaworowo-kontrolne (które kontrolują wyznaczone sekcje). System rurociągowy gazów medycznych jest wyrobem medycznym. Zamawiający wyszczególnia, że urządzenia takie jak kolumna anestezjologiczna, czy też panele nadłóżkowe powinny posiadać odpowiednie dokumenty wyrobu medycznego (wymienione w specyfikacji urządzeń). Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający będzie wymagał także stosownych dokumentów (CE, deklaracji zgodności, Zgłoszenia do rejestru Wyrobów Medycznych) dla Systemu rurociągowego gazów medycznych, który jest klasyfikowany jako wyrób medyczny.
Odpowiedź 487
Zamawiający informuje, że co do zastosowanego osprzętu i urządzeń wymagane są certyfikaty CE, deklaracja zgodności oraz zgłoszenia do rejestru Wyrobów Medycznych, a dla systemu rurociągów nie są one wymagane.
INSTALACJE ELEKTRYCZNE
Pytanie 488
Prosimy o podanie ilości i typów opraw, osprzętu, kabli, przewodów, rozdzielnic przeznaczonych do demontażu w budynku istniejącym. Podczas wizji lokalnej niemożliwe jest zliczenie i określenie tego zakresu.
Odpowiedź 488
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 472.
Pytanie 489
5.4.6 Wzmacniacz i 5.4.11 Głośnik typ 1 w wyposażeniu typ 3
Aktualne rysunki, opis oraz specyfikacja techniczna urządzeń pozostają ze sobą w sprzeczności. Według specyfikacji technicznej Zamawiający wymaga głośników opornościowych 8Ω, natomiast wzmacniacz oraz schemat mówią o instalacji napięciowej 100V.
Dodatkowo na załączonych schematach pomimo oznaczeń, że jest to instalacja napięciowa 100V jest opis, że głośniki mają odtwarzać kanał lewy i kanał prawy, co w tym przypadku nie jest możliwe. Instalacja napięciowa 100V umożliwia odtworzenie tylko dźwięku monofonicznego. Prosimy o sprecyzowanie o jaki typ instalacji chodzi (napięciowy 100V czy opornościowy 8Ω) i poprawienie specyfikacji urządzeń oraz załączonych schematów (rys. T05.5).
Kolejną sprzecznością jest wymóg aby wzmacniacz posiadał uchwyt typu rack.
Przewidziana instalacja nie zawiera szaf rack, więc tego typu uchwyt do niczego nie jest potrzebny. Prosimy o sprecyzowanie gdzie w pomieszczeniach zawierających wyposażenie typ 3 wzmacniacz ma być zainstalowany.
Odpowiedź 489
Zamawiający informuje, że wymaga głośników stereofonicznych 8 Ω. Zamawiający prostuje zapis o instalacji 100V, który należy traktować jako błędny. Zamawiający nie wymaga uchwytu typu rack przy wzmacniaczach. Miejsce zainstalowania wzmacniacza będzie określone w trakcie prac budowlanych i montażowych.
Pytanie 490
5.4.2 Projektor multimedialny typ 2
W specyfikacji technicznej projektora znajduje się wymóg aby był on dostarczony wraz z uchwytem ściennym tego samego producenta. Jest to zapis nie mający uzasadnienia technicznego i jego jedynym celem jest ograniczenie konkurencji. Każdy uchwyt pozwalający na wyświetlenie obrazu o odpowiedniej przekątnej spełni swoją rolę. Prosimy o usunięcie słów „tego samego producenta” ze specyfikacji technicznej.
Odpowiedź 490
Zamawiający informuje, że nie wymaga zastosowania uchwytu tego samego producenta co projektor. Wymagane jest natomiast aby elementy te pasowały do siebie kolorystycznie i montażowo.
Pytanie 491
5.4.3 Tablica multimedialna
Prosimy o zmianę specyfikacji technicznej tablicy multimedialnej, gdyż model odpowiadający specyfikacji jest już wycofany z oferty, a wg naszej wiedzy nie istnieje inny produkt ją spełniający.
Odpowiedź 491
Zamawiający informuje, że oczekuje zaoferowania modelu stanowiącego kontynuację linii produktu o parametrach nie gorszych niż opisany w projekcie.
Pytanie 492
5.4.13 Uchwyt
Prosimy o usunięcie zapisu dotyczącego wymaganego okresu gwarancji „min. 5 lat”, jako pozostającego w sprzeczności z gwarancją na dostarczone i zamontowane urządzania wymaganą w postępowaniu przetargowym.
Odpowiedź 492
Zamawiający informuje, że nie przewiduje modyfikacji ww. zapisu.
Pytanie 493
Przyłącza AV w wyposażeniu typ 3, 4 i 5
Według opisu „okablowanie sygnałowe z jednej strony należy zakończyć przyłączem podłogowym”. Na załączonych rysunkach T05.0, T05.1 oraz T05.2 przyłącza te opisane są jako przyłącza stołowe. Prosimy o określenie jaki typ przyłącza jest wymagany i gdzie ma być ono zamontowane.
Odpowiedź 493
Zamawiający informuje, że okablowanie należy zakończyć przyłączem podłogowym.
Pytanie 494
Okablowanie AV
Prosimy o sprecyzowanie w jaki sposób ma być położone całe okablowanie AV – czy podtynkowo w peszlach czy natynkowo w listwach maskujących.
Odpowiedź 494
Zamawiający informuje, że całe okablowanie należy prowadzić podtynkowo w peszlach.
Pytanie 495
W SIWZ dla w/w zamówienia Zamawiający wskazał dla systemu RFID w projekcie Biblioteki Bramki Kontrolne w standardzie ISO 15693, ISO 18000-3-A, oraz wrzutnię w standardzie ISO 18000-6C. Wszystkie urządzenia RFID w bibliotece muszą być wykonane według tego samego standardu inaczej ich współpraca z księgozbiorem nie będzie możliwa.
Należy zauważyć iż od co najmniej kilku lat większość nowych systemów bibliotecznych na świecie, a także i w Polsce opiera się na nowej technologii RFID UHF ISO-18000-6C/63 zapewniającej użytkownikom nowe funkcjonalności. Fakt ten został także uznany przez organy normalizacyjne i tak norma ISO 28560-4:2014 wprowadziła w punkcie 5.2 zasady wykorzystania technologii RFID UHF określonej normą ISO 18000-6C/63 jako standard dla zastosowań bibliotecznych. Nowa technologia umożliwia identyfikację książek z różnych odległości zależnie od potrzeb. Dostępny jest zakres regulowany przez oprogramowanie i dobór sprzętu w zakresie od 20 cm do 10 metrów.
Daje to w bibliotekach i archiwach nowe funkcjonalności jak proste i szybkie wyszukiwanie książek, możliwość rezygnacji z klasycznych bramek „sklepowych” na rzecz bramek wiszących, które nie utrudniają ruchu osobom niepełnosprawnym i nie szpecą biblioteki. Dodatkowym atutem jest żywotność układów elektronicznych zastosowanych w etykietach. Technologia ISO 15693, ISO 18000-3-A zapewnia jedynie 10 lat gwarancji, a technologia UHF (ISO 18000-6C/63) 50 lat. Można także dodać, iż etykiety RFID UHF są tańsze od wersji HF oraz dużo mniejsze. Mogą być klejone na okładkach ale także niewidoczne wklejane w grzbiet książki.
Należy mieć również na uwadze, że od kilku lat każda Biblioteka wchodząca w skład Uniwersytetu Jagiellońskiego wyposażana jest właśnie we wspomnianą technologię UHF ISO 18000-6C/63
Zwracamy się do Państwa z zapytaniem czy dopuszczają państwo oferty na bramki kontrolne oparte na technologii RFID UHF ISO-18000-6C/63 zgodnie z normą ISO 25860-4:2014? Czy dopuszczają Państwo, żeby to były bramki wiszące?
Odpowiedź 495
Zamawiający informuje, że dopuszcza wymiary bramek kontrolnych oparte na technologii RFID UHF ISO-18000-6C/63 zgodnie z normą ISO 25860-4:2014 pod warunkiem, że ich wymiary zewnętrzne mieszczą się w następujących zakresach: szerokość 600-750 mm, wysokość: 1600-1800 mm, grubość: 70-90 mm. Zamawiający nie dopuszcza wymiarów bramek spoza ww. zakresów oraz nie dopuszcza bramek wiszących.
Pytanie 496
W SIWZ dla w/w zamówienia Zamawiający wskazał dla systemu RFID w projekcie Biblioteki Bramki Kontrolne oraz wrzutnię. Wszystkie urządzenia RFID w bibliotece muszą być ze sobą kompatybilne ponieważ inaczej ich współpraca z księgozbiorem nie będzie możliwa.
W związku z powyższym zwracamy się z zapytaniem o pozostałe elementy planowanego systemu RFID. Czy przewidują Państwo zakup pozostałych urządzeń w ramach innego postępowania? Jeśli nie, to aby zapewnić funkcjonalność Bramek i Wrzutni należy dodatkowo zakupić poniższe składniki systemu RFID UHF:
Etykiety RFID UHF na książki – ilość: (liczba książek obecnie +15%)
Etykiety RFID UHF na płyty CD/DVD/BR – ilość: (liczba płyt obecnie +10%)
Stanowisko kodowania etykiet RFID UHF – ilość: adekwatna do ilości pracowników działu opracowania księgozbioru
Stanowisko bibliotekarza do wypożyczeń i zwrotów – ilość: adekwatna do ilości stanowisk w wypożyczalni
Mobilne stanowisko RFID UHF do skontrum i porządkowania księgozbioru – ilość: zalecany jest zakup jednej sztuki na każde 50 000 sztuk woluminów
Opcjonalnie: Kiosk do samodzielnych wypożyczeń – ilość: zalecana jest jedna sztuka na każde pomieszczenie (lub poziom) gdzie można wypożyczyć książkę
Zwracamy się do Państwa z zapytaniem o wyjaśnienie jakie elementy planują Państwo zamówić w ramach odrębnego postępowania lub dodanie wybranych elementów do specyfikacji niniejszego postępowania.
Odpowiedź 496
Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia w niniejszym postępowaniu obejmuje jedynie dostawę bramek kontrolnych oraz wrzutni kompatybilnych z informatycznym systemem bibliotecznym, który zostanie stworzony i uruchomiony w terminie późniejszym. Pozostałe urządzenia i komponenty zapewniające pełną funkcjonalność tego systemu zostaną zamówione w ramach odrębnego postępowania.
Pytanie 497
Czy Zamawiający dopuści przełącznik rdzeniowy (punkt 9.2.1) posiadający 64000 wpisów w tablicy adresów MAC ale za to posiadający rozbudowane funkcje warstwy 3 – obsługę protokołów OSPF, BGP oraz ISIS?
Odpowiedź 497
Zamawiający informuje, że oczekuje zaoferowania przełącznika rdzeniowego określonego w dokumentacji projektowej.
Pytanie 498
W punkcie 9.2.1.47 oraz w wymaganiach na przełączniki dostępowe (9.2.2, 9.2.3 oraz 9.2.4) Zamawiający wymaga „Możliwości przechowywania wielu wersji oprogramowania na przełączniku”. Prosimy o sprecyzowanie, jaka liczba wersji oprogramowania jest wystarczająca?
Odpowiedź 498
Zamawiający informuje, że wystarczające są możliwości przechowywania czterech (4) wersji oprogramowania.
Pytanie 499
W punkcie 9.2.1.48 oraz w wymaganiach na przełączniki dostępowe (9.2.2, 9.2.3 oraz 9.2.4) Zamawiający wymaga „Możliwości przechowywania wielu plików konfiguracyjnych na przełączniku, możliwość wgrywania i zgrywania pliku konfiguracyjnego w postaci tekstowej do stacji roboczej”. Prosimy o sprecyzowanie, jaka liczba wersji pliku konfiguracyjnego jest wystarczająca?
Odpowiedź 499
Zamawiający informuje, że wystarczające są możliwości przechowywania czterech (4) plików konfiguracyjnych.
Pytanie 500
Punkt 9.2.1 Przełącznik rdzeniowy – prosimy o podanie wymaganego poziomu okresu gwarancji i typu wsparcia serwisowego na te przełączniki.
Odpowiedź 500
Zamawiający informuje, iż obowiązujące warunki gwarancji i rękojmi, przeglądów serwisowych, obsługi serwisowej oraz wymiany części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych zawarte są w zapisach SIWZ, kartach gwarancyjnych oraz wzorze umowy. W przypadku sprzeczności zapisów dokumentacji technicznej w niniejszym zakresie pierwszeństwo mają zapisy SIWZ, kart gwarancyjnych oraz wzoru umowy.
Pytanie 501
Punkty 9.2.2, 9.2.3, 9.2.4 – zapis dotyczący warunków gwarancji: „Dożywotnia gwarancja producenta obejmująca wszystkie elementy przełącznika (również zasilacze i wentylatory) zapewniający dostarczenie sprawnego sprzętu na podmianę na następny dzień roboczy po zgłoszeniu awarii (AHR NBD). Gwarancja zapewnia dostęp do poprawek oprogramowania urządzenia oraz wsparcia technicznego”.
Czy Zamawiający dopuszcza na ten sprzęt gwarancję dożywotnią producenta na zasadzie wysyłki przez serwis producenta sprawnego sprzętu na podmianę w następnym dniu roboczym po zgłoszeniu awarii z zachowaniem dostępu do poprawek oprogramowania urządzenia oraz wsparcia technicznego?
Odpowiedź 501
Zamawiający informuje, iż obowiązujące warunki gwarancji i rękojmi, przeglądów serwisowych, obsługi serwisowej oraz wymiany części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych zawarte są w zapisach SIWZ, kartach gwarancyjnych oraz wzorze umowy. W przypadku sprzeczności zapisów dokumentacji technicznej w niniejszym zakresie pierwszeństwo mają zapisy SIWZ, kart gwarancyjnych oraz wzoru umowy.
Pytanie 502
Punkt 9.2.5 Kontroler sieci WLAN – prosimy o podanie wymaganego poziomu okresu gwarancji i typu wsparcia serwisowego na to urządzenie.
Odpowiedź 502
Zamawiający informuje, iż obowiązujące warunki gwarancji i rękojmi, przeglądów serwisowych, obsługi serwisowej oraz wymiany części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych zawarte są w zapisach SIWZ, kartach gwarancyjnych oraz wzorze umowy. W przypadku sprzeczności zapisów dokumentacji technicznej w niniejszym zakresie pierwszeństwo mają zapisy SIWZ, kart gwarancyjnych oraz wzoru umowy.
Pytanie 503
Punkt 9.2.7 Punkt dostępowy zewnętrzny – czy gwarancja ma być na tym samym poziomie co punkty dostępowe wewnętrzne z pkt. 9.2.6 tj. „Ograniczona dożywotnia gwarancja – punkt dostępowy jest objęty gwarancją przez 5 lat od daty ogłoszenia przez producenta zaprzestania sprzedaży danego modelu urządzenia. Gwarancja realizowana jest przez zwrot zepsutego urządzenia do producenta, który w terminie nie dłuższym niż 45 dni przesyła zamiennik. Gwarancja nie wymaga zakupu/posiadania ważnego kontraktu wsparcia technicznego”?
Odpowiedź 503
Zamawiający informuje, iż obowiązujące warunki gwarancji i rękojmi, przeglądów serwisowych, obsługi serwisowej oraz wymiany części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych zawarte są w zapisach SIWZ, kartach gwarancyjnych oraz wzorze umowy. W przypadku sprzeczności zapisów dokumentacji technicznej w niniejszym zakresie pierwszeństwo mają zapisy SIWZ, kart gwarancyjnych oraz wzoru umowy.
Pytanie 504
Prosimy o doprecyzowanie warunków gwarancji dla urządzeń podanych w punkcie 9.1 w drugiej tabeli tj.:
„ 1 year gwarancja kontroler WLAN, 1 year gwarancja dla AP, 1 year gwarancja dla AP outdoor, 1 year obsługa dla licencji 64-AP”.
Odpowiedź 504
Zamawiający informuje, iż obowiązujące warunki gwarancji i rękojmi, przeglądów serwisowych, obsługi serwisowej oraz wymiany części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych zawarte są w zapisach SIWZ, kartach gwarancyjnych oraz wzorze umowy. W przypadku sprzeczności zapisów dokumentacji technicznej w niniejszym zakresie pierwszeństwo mają zapisy SIWZ, kart gwarancyjnych oraz wzoru umowy.
Pytanie 505
W dokumentach CIM_PW_OPIS TELETECHNIKA pkt. 9.1 oraz SK_CIM_Przedmiar_Instalacje teletechniczne str. 26 istnieją rozbieżności ilościowe urządzeń w dokumentach:
Przedmiot / nazwa
Dane ilościowe z dokumentu CIM_PW_OPIS TELETECHNIKA
Dane ilościowe z dokumentu SK_CIM_Przedmiar_Instalacje teletechniczne
Przełącznik rdzeniowy
2 szt.
1 szt.
Przełącznik 24 porty z PoE
6 szt.
8 szt.
Access Point
53 szt.
54 szt.
Wkładka światłowodowa SFP 1G
10 szt.
20 szt.
Licencje na system WLAN
1 szt. Obsługa dla licencji 64-AP
4 szt.
Proszę podać wymagane ilości. Powyższych urządzeń.
Odpowiedź 505
Zamawiający informuje, że ofertę należy przygotować wyłącznie wg dokumentacji projektowej i SIWZ, gdzie określono ilości poszczególnych urządzeń. Udostępniony przedmiar robót ma wyłącznie charakter pomocniczy.
Pytanie 506
W zakresie wyposażenia typ 1, typ 2, typ 3 i typ 5 znajduje się pozycja opisana jako „Komputer PC”.
W specyfikacji technicznej pod pozycją 5.4.15 znajduje się zestawienie parametrów minimalnych komputera oznaczonego jako „komputer typ 1”.
Z racji umiejscowienia w opisie można się domyślać, że specyfikacja odnosi się raczej do komputera pełniącego rolę playera w Systemie Informacji Budynkowej niż do komputera, który miałby być na wyposażeniu sal.
W związku z tym prosimy o uzupełnienie brakującej dokumentacji o wymogi komputera, który ma znaleźć się na wyposażeniu sal typ 1 ,2, 3 i 5 lub inne jednoznaczne wyjaśnienie dokumentacji technicznej.
Jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę, że wymagania stawiane komputerowi oznaczonemu jako „komputer typ 1”, jeżeli ma on pełnić tylko rolę playera są zawyżone i nie mają uzasadnienia technicznego, a tym bardziej finansowego. Jego parametry powinny wynikać z wymagań jakie stawia producent oprogramowania do zarządzania wyświetlaną treścią.
Takie podejście zostało zaprezentowane w pkt. 5.2.6. w opisie Systemu Informacji Budynkowej, gdzie jest mowa o „Serwerze DS”, którego parametry nie zostały określone, gdyż wynikają one z wymogów producenta oprogramowania.
W związku z tym prosimy o zmianę specyfikacji technicznej odnośnie Komputera PC „typu player” do Systemu Informacji Budynkowej na opis funkcjonalny przedstawiający jakich treści ma on umożliwić wyświetlanie.
Odpowiedź 506
Zamawiający informuje, że nie przewiduje zmiany specyfikacji technicznej w tym zakresie oraz oczekuje dostawy komputerów o parametrach określonych w dokumentacji projektowej i SIWZ.
Pytanie 507
Brak w przedmiarze następujących elementów wyposażenia:
lady na wymiar w pom. 0.03
wieszaków na odzież wierzchnią w pom. 0.02
lady na wymiar w pom 2.26/2.27
regał na książki zamówione pom 2.26
stanowiska komputerowe dla użytkowników – stojące w pom.2.27
szafy katalogowe biblioteczne na wymiar w pom. 2.09
gablot ekspozycyjnych w pom 2.01
Prosimy o informację czy ww. elementy należy wycenić?
Odpowiedź 507
Zamawiający informuje, iż odpowiedź jest analogiczna jak na pytanie 465.
Pytanie 508
Jaki jest (będzie) wymiar etykiety stosowanej w bibliotece? (jest to istotne pod kątem wymaganego rozstawu bramek i związanego z nim parametru detekcji).
Odpowiedź 508
Zamawiający informuje, że informatyczny system biblioteczny nie jest przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu. Wobec powyższego Zamawiający w chwili obecnej nie ma możliwości określenia wymiaru ww. etykiet.
Pytanie 508
Czy możemy poznać nazwę systemu funkcjonującego w bibliotece (chodzi o bazę danych RFID)?
Odpowiedź 508
Zamawiający informuje, że w chwili obecnej w bibliotece nie funkcjonuje żaden informatyczny system biblioteczny.
Pytanie 510
Czy wymiary bramek mogą odbiegać nieco od podanych w specyfikacji?
Odpowiedź 10
Zamawiający informuje, że wymiary bramek muszą mieścić się w zakresach: szerokość 600-750 mm, wysokość: 1600-1800 mm, grubość: 70-90 mm. Zamawiający nie dopuszcza odstępstw od ww. wymiarów.
Pytanie 511
Jaki jest wymagany okres podtrzymania pracy systemy na wypadek przerwy w dostawie prądu?
Odpowiedź 511
Ze względu na nieprecyzyjnie sformułowane zapytanie, Zamawiający nie jest w stanie udzielić odpowiedzi.
Pytanie 512
Producent może zapewnić zdalny monitoring/serwis systemy, ale wymaga to podłączenia do komputera w bibliotece . Pytanie czy Inwestor dopuszcza możliwość zdalnego sterowania w taki sposób (bo nie możemy nazwać tego urządzeniem całkowicie niezależnym). W naszej ocenie z funkcjonalnego punktu widzenia takie rozwiązanie spełnia oczekiwania użytkownika.
Odpowiedź 512
Ze względu na nieprecyzyjnie sformułowane zapytanie, Zamawiający nie jest w stanie udzielić odpowiedzi.
Pytanie 513
Brak w przedmiarze płyt chodnikowych prefabrykowanych z betonu o wym. 30x150cm. Jeśli należy je wycenić prosimy o podanie grubości.
Odpowiedź 513
Zamawiający informuje, że należy zaoferować płytę chodnikową betonową prefabrykowaną lub do realizacji na mokro na budowie, zgodnie z parametrami: rozmiar: 1500 x 300 mm, o grubości min. 120 mm.
Pytanie 514
Czy wszystkie elementy nie opisane w załączniku B do oferty (kalkulacja ceny), a konieczne do wykonania np. regały biblioteczne stacjonarne, szafy na wymiar, zabezpieczenie ppoż. należy wycenić w pozycji „Inne”?
Odpowiedź 514
Załącznik B powinien obejmować i powinny być w nim wymienione wszystkie pozycje kosztowe, które są wymagane - zgodnie z SIWZ.
Pytanie 515
Jakiej treści oświadczenia i jakich danych wymaga Zamawiający w Części IV pkt B. „inne wymogi ekonomiczne lub finansowe”?
Odpowiedź 515
Zamawiający informuje, iż w części IV pkt B JEDZ Wykonawca musi wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5) 1.2 ppkt 1.2.1 SIWZ, tj. iż znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej pozwalającej, na realizację zamówienia, dlatego też musi wykazać, iż: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony złotych (PLN),
Pytanie 516
Jakich konkretnie informacji wymaga Zamawiający w tabeli w Części IV pkt C:
„Opis inwestycji” – jakie konkretnie dane interesują Zamawiającego?
„Kwota” – netto czy brutto, wg jakiego kursu w przypadku innych walut niż PLN?
Odpowiedź 516
Zamawiający informuje, iż część IV pkt C JEDZ Wykonawca musi wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu , o którym mowa w pkt 5) 1.3 ppkt. 1.3.5, tj. posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn. wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert, wykonał główne roboty, tj. zrealizował co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie budowy, przebudowy lub remontu obiektów użyteczności publicznej, o wartości łącznej wykazanych dwóch robót nie mniejszej niż 30 000 000,00 zł. brutto (słownie: trzydzieści milionów złotych (PLN).
Pytanie 517
Jakich konkretnie informacji wymaga Zamawiający w Części IV pkt C w zakresie pracowników technicznych? Czy pracownicy techniczni lub służby techniczne to osoby wymagane wg pkt 5) ppkt 1.3 SIWZ?
Odpowiedź 517
Zamawiający potwierdza , iż pracownicy techniczni lub służby techniczne to osoby wymagane wg pkt 5) ppkt 1.3 SIWZ.
Pytanie 518
Czy dopuszcza się zwiększenie poziomu fakturowania określonego w § 8 ust. 1 Umowy? Obecnie umowa ustala fakturowanie częściowe na poziomie 90 %. Równocześnie Zamawiający wymaga od Wykonawcy dodatkowego zabezpieczenia w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto co powoduje, że Zamawiający jest tak naprawdę podwójnie zabezpieczony (gwarancją i poziomem fakturowania).
Odpowiedź 518
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na powyższe.
Pytanie 519
Zgodnie z odpowiedzią nr 71, Zamawiający jednoznacznie wskazał, że ślusarka okienna ma być aluminiowa, natomiast w dn. 30.11 w odp. 219 Zamawiający wskazuje, że ślusarka ma być stalowa.
Wnosimy o ostateczne określenie jaką ślusarkę okienną i drzwiową należy wycenić w ofercie.
Odpowiedź 519
Nawiązując do odpowiedzi na pytanie 219 Zamawiający potwierdza, że wymaga zaoferowania stolarki okiennej stalowej zgodnie z projektem.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia i modyfikacje SIWZ, wraz z załącznikami, stanowią integralną część SIWZ, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Zamawiający jednocześnie przypomina, iż terminy składania i otwarcia ofert uległy zmianie na dzień 19 grudnia 2016r., przy czym godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.