Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostępu do książek w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie.

Załącznik opublikowano: 2017-02-23

Sprawa znak: 141.2711.123.2016

Nr wewnętrzny pisma: 141.2711.123.2016/8

Kraków, dn. 23.02.2017r.

wg rozdzielnika

PYTANIA I ODPOWIEDZI ORAZ ZMIANA TREŚCI SIWZ

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w zakresie dostępu do książek w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 15069 - 2017 w dn. 26.01.2017r.

 

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

 

Pytanie 1 z dnia 23.02.2017r.

Par.1 ust.16

16.           Wykonawca oświadcza, że przy realizacji przedmiotu umowy minimalna wymagana ilość osób zatrudnionych na umowę o pracę w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. 2016 poz. 1666 ze zm.), wskazana na liście, o której mowa w ust. 22 faktycznie uczestniczyć będzie w realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie oraz zobowiązuje się do utrzymania ich zatrudnienia przez cały okres realizacji przedmiotu umowy.

Wydawca

Proponujemy zmianę zapisu:

16.           Wykonawca oświadcza, że przy realizacji przedmiotu umowy minimalna wymagana ilość osób zatrudnionych na umowę o pracę w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. 2016 poz. 1666 ze zm.), faktycznie uczestniczyć będzie w realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie oraz zobowiązuje się do utrzymania ich zatrudnienia przez cały okres realizacji przedmiotu umowy.

 

Odpowiedź 1 z dnia 23.02.2017r.

 

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisu w § 1 ust. 16 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.

 

Pytanie 2 z dnia 21.02.2017r.

Par.1 ust.19a

19.           Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagania zatrudnienia osób na umowę o pracę w zakresie wskazanym w SIWZ  przy realizacji niniejszego zamówienia w następujący sposób:

a)            Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania, okazać (przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne informacje lub dokumenty w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy (np. oświadczenia, zaświadczenia, zanonimizowane umowy o pracę lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek lub dowody potwierdzające zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń), 

Wykonawca

Ustawodawca nie precyzuje, jak ma podlegać kontrola zakładanego przez Zamawiającego wymogu dopuszczenia do wykonania zamówienia osób zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę, ale GIODO uważa, że do potwierdzenia tego wymogu i sprawdzenia prawidłowości jego wykonywania podawania danych osobowych nie jest niezbędne. Przesyłamy opinię GIODO w tym przedmiocie, aby mieli Państwo jasność.

Proponujemy zmianę zapisu:

19.           Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagania zatrudnienia osób na umowę o pracę w zakresie wskazanym w SIWZ  przy realizacji niniejszego zamówienia w następujący sposób:

a)            Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania, okazać (przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne informacje lub dokumenty, lecz bez danych osobowych w rozumieniu art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy (np. zanonimizowane oświadczenia, zaświadczenia, zanonimizowane umowy o pracę lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek lub dowody potwierdzające zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń), 

 

Odpowiedź 2 z dnia 23.02.2017r.

 

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisu w § 1 ust. 19 lit. a) wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.

 

Pytanie 3 z dnia 23.02.2017r.

Par.1 ust.20

20.           Lista osób zatrudnionych na umowę o pracę przy realizacji niniejszej umowy stanowi Załącznik nr 4 do umowy.

 

Wykonawca

Proponujemy zapis usunąć.

Zgodnie ze stanowiskiem organu ochrony danych osobowych (GIODO), podawanie danych osobowych, do potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia osób dopuszczonych do wykonania zamówienia w oparciu o umowę o pracę, nie jest niezbędne i nie powinno mieć miejsca. GIODO podaje takie przykłady jak udostępnienie Zamawiającemu danych w zakresie: imion, nazwisk i adresów pracowników, czy wysokości wynagrodzeń.

 

Odpowiedź 3 z dnia 23.02.2017r.

 

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na usunięcie treści zapisu w § 1 ust. 20 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.

 

Pytanie 4 z dnia 23.02.2017r.

Par.1 ust.21-23

21.           Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób wskazanych na liście, o której mowa w ust. 20 pod warunkiem zachowania ciągłości zatrudnienia minimalnej ilości osób przy realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie. Wykonawca obowiązany jest w trakcie trwania umowy niezwłocznie informować Zamawiającego o zmianach osób wskazanych na liście poprzez dostarczenie listy zaktualizowanej opatrzonej datą oraz okazując dokumenty potwierdzające zatrudnienie tych osób na podstawie umowy o pracę (dokumenty przykładowo wymienione w ust. 19 lit. a) w ciągu 7 dni kalendarzowych od zaistniałej zmiany.

22.           Wykonawca obowiązany jest złożyć przy składaniu faktury oświadczenie o zatrudnieniu wszystkich osób wskazanych na liście, o której mowa w ust. 20 na podstawie umowy o pracę.

23.           Zamawiający może w każdym czasie zażądać dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień, jeżeli stwierdzi, że dokumenty przedstawione przez Wykonawcę budzą wątpliwości co do ich autentyczności lub co do okoliczności, które powinny potwierdzać. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dodatkowych dokumentów w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.

Wykonawca

Proponujemy zmianę zapisu:

20.           Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób dopuszczonych do realizacji przedmiotu umowy pod warunkiem zachowania ciągłości zatrudnienia minimalnej ilości osób przy realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie. Do kontroli spełniania przez Wykonawcę zatrudnienia tych osób na umowę o pracę, postanowienia ust. 19 stosuje się odpowiednio.

21.           Wykonawca obowiązany jest złożyć przy składaniu faktury oświadczenie o zatrudnieniu wszystkich osób dopuszczonych do realizacji przedmiotu umowy w dniu jej zawarcia na podstawie umowy o pracę.

22.           Zamawiający może w każdym czasie zażądać dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień, jeżeli stwierdzi, że dokumenty przedstawione przez Wykonawcę budzą wątpliwości co do ich autentyczności lub co do okoliczności, które powinny potwierdzać. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dodatkowych dokumentów w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Dokumenty takie nie mogą zawierać danych osobowych, w rozumieniu   art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.).

 

Odpowiedź 4 z dnia 23.02.2017r.

 

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisów w § 1 ust. 21-23 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.

 

Pytanie 5 z dnia 23.02.2017r.

Par.8

Wykonawca

Proponujemy wprowadzenie następującego ustępu:

7.             Wykonawca informuje, że przetwarza dane osobowe reprezentantów i przedstawicieli Zamawiającego, w tym osób wskazanych do kontaktu, w celu koordynacji współpracy i bieżącego kontaktu. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

 

Odpowiedź 5 z dnia 23.02.2017r.

 

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na wprowadzenie ww. zapisu w § 8 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.

 

Pytanie 6 z dnia 23.02.2017r.

par. 10 ust.1.5

gdy okaże się, że Baza jest obarczona jakimikolwiek wadami, w tym w szczególności wadami prawnymi,

Wykonawca

Proponujemy zmianę zapisu:

gdy okaże się, że Baza jest obarczona jakimikolwiek wadami, w tym w szczególności wadami prawnymi, uniemożliwiającymi korzystanie z co najmniej 10 %  zasobów (Książek)

 

Odpowiedź 6 z dnia 23.02.2017r.

 

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisu w § 10 ust. 1 pkt 5) wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.

 

Pytanie 7 z dnia 23.02.2017r.

Załączniki

Wydawca

Proponujemy usunąć zapis:

zał. nr 4 – lista osób zatrudnionych na umowę o pracę

 

Odpowiedź 7 z dnia 23.02.2017r.

 

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na usunięcie zapisu: „zał. nr 4 – lista osób zatrudnionych na umowę o pracę”, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.

 

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następującej zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:

pkt. 11) ppkt. 1, 3 oraz 6 SIWZ na następujące brzmienie:

 

  1. Oferty należy składać w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM,
    ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246, do dnia 27 lutego 2017 r. do godz. 11:00.

  2. Wykonawca winien umieścić ofertę w kopercie zaadresowanej do Zamawiającego, na adres podany w pkt 11)1. SIWZ, która będzie posiadać następujące oznaczenia: „Oferta w zakresie dostępu do książek w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie w zakresie części.............. Sprawa znak 141.2711.123.2016 - nie otwierać przed dniem 27 lutego 2017r. godz. 11:15.” oraz opatrzyć kopertę pieczęcią adresową Wykonawcy.

    6. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 27 lutego 2017 r. o godzinie 11:15 w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246

     

    Zamawiający informuje, iż powyższe zapytania i odpowiedzi oraz zmiany treści SIWZ stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w ich wyniku zmienione zostało ogłoszenie o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.


Powrót