Załącznik opublikowano: 2017-02-23
Sprawa znak: 141.2711.123.2016
Nr wewnętrzny pisma: 141.2711.123.2016/8
Kraków, dn. 23.02.2017r.
wg rozdzielnika
PYTANIA I ODPOWIEDZI ORAZ ZMIANA TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w zakresie dostępu do książek w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 15069 - 2017 w dn. 26.01.2017r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie 1 z dnia 23.02.2017r.
Par.1 ust.16
16. Wykonawca oświadcza, że przy realizacji przedmiotu umowy minimalna wymagana ilość osób zatrudnionych na umowę o pracę w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. 2016 poz. 1666 ze zm.), wskazana na liście, o której mowa w ust. 22 faktycznie uczestniczyć będzie w realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie oraz zobowiązuje się do utrzymania ich zatrudnienia przez cały okres realizacji przedmiotu umowy.
Wydawca
Proponujemy zmianę zapisu:
16. Wykonawca oświadcza, że przy realizacji przedmiotu umowy minimalna wymagana ilość osób zatrudnionych na umowę o pracę w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. 2016 poz. 1666 ze zm.), faktycznie uczestniczyć będzie w realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie oraz zobowiązuje się do utrzymania ich zatrudnienia przez cały okres realizacji przedmiotu umowy.
Odpowiedź 1 z dnia 23.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisu w § 1 ust. 16 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 2 z dnia 21.02.2017r.
Par.1 ust.19a
19. Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagania zatrudnienia osób na umowę o pracę w zakresie wskazanym w SIWZ przy realizacji niniejszego zamówienia w następujący sposób:
a) Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania, okazać (przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne informacje lub dokumenty w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy (np. oświadczenia, zaświadczenia, zanonimizowane umowy o pracę lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek lub dowody potwierdzające zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń),
Wykonawca
Ustawodawca nie precyzuje, jak ma podlegać kontrola zakładanego przez Zamawiającego wymogu dopuszczenia do wykonania zamówienia osób zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę, ale GIODO uważa, że do potwierdzenia tego wymogu i sprawdzenia prawidłowości jego wykonywania podawania danych osobowych nie jest niezbędne. Przesyłamy opinię GIODO w tym przedmiocie, aby mieli Państwo jasność.
Proponujemy zmianę zapisu:
19. Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagania zatrudnienia osób na umowę o pracę w zakresie wskazanym w SIWZ przy realizacji niniejszego zamówienia w następujący sposób:
a) Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania, okazać (przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne informacje lub dokumenty, lecz bez danych osobowych w rozumieniu art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy (np. zanonimizowane oświadczenia, zaświadczenia, zanonimizowane umowy o pracę lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek lub dowody potwierdzające zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń),
Odpowiedź 2 z dnia 23.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisu w § 1 ust. 19 lit. a) wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 3 z dnia 23.02.2017r.
Par.1 ust.20
20. Lista osób zatrudnionych na umowę o pracę przy realizacji niniejszej umowy stanowi Załącznik nr 4 do umowy.
Wykonawca
Proponujemy zapis usunąć.
Zgodnie ze stanowiskiem organu ochrony danych osobowych (GIODO), podawanie danych osobowych, do potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia osób dopuszczonych do wykonania zamówienia w oparciu o umowę o pracę, nie jest niezbędne i nie powinno mieć miejsca. GIODO podaje takie przykłady jak udostępnienie Zamawiającemu danych w zakresie: imion, nazwisk i adresów pracowników, czy wysokości wynagrodzeń.
Odpowiedź 3 z dnia 23.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na usunięcie treści zapisu w § 1 ust. 20 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 4 z dnia 23.02.2017r.
Par.1 ust.21-23
21. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób wskazanych na liście, o której mowa w ust. 20 pod warunkiem zachowania ciągłości zatrudnienia minimalnej ilości osób przy realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie. Wykonawca obowiązany jest w trakcie trwania umowy niezwłocznie informować Zamawiającego o zmianach osób wskazanych na liście poprzez dostarczenie listy zaktualizowanej opatrzonej datą oraz okazując dokumenty potwierdzające zatrudnienie tych osób na podstawie umowy o pracę (dokumenty przykładowo wymienione w ust. 19 lit. a) w ciągu 7 dni kalendarzowych od zaistniałej zmiany.
22. Wykonawca obowiązany jest złożyć przy składaniu faktury oświadczenie o zatrudnieniu wszystkich osób wskazanych na liście, o której mowa w ust. 20 na podstawie umowy o pracę.
23. Zamawiający może w każdym czasie zażądać dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień, jeżeli stwierdzi, że dokumenty przedstawione przez Wykonawcę budzą wątpliwości co do ich autentyczności lub co do okoliczności, które powinny potwierdzać. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dodatkowych dokumentów w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu:
20. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób dopuszczonych do realizacji przedmiotu umowy pod warunkiem zachowania ciągłości zatrudnienia minimalnej ilości osób przy realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie. Do kontroli spełniania przez Wykonawcę zatrudnienia tych osób na umowę o pracę, postanowienia ust. 19 stosuje się odpowiednio.
21. Wykonawca obowiązany jest złożyć przy składaniu faktury oświadczenie o zatrudnieniu wszystkich osób dopuszczonych do realizacji przedmiotu umowy w dniu jej zawarcia na podstawie umowy o pracę.
22. Zamawiający może w każdym czasie zażądać dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień, jeżeli stwierdzi, że dokumenty przedstawione przez Wykonawcę budzą wątpliwości co do ich autentyczności lub co do okoliczności, które powinny potwierdzać. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dodatkowych dokumentów w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Dokumenty takie nie mogą zawierać danych osobowych, w rozumieniu art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.).
Odpowiedź 4 z dnia 23.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisów w § 1 ust. 21-23 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 5 z dnia 23.02.2017r.
Par.8
Wykonawca
Proponujemy wprowadzenie następującego ustępu:
7. Wykonawca informuje, że przetwarza dane osobowe reprezentantów i przedstawicieli Zamawiającego, w tym osób wskazanych do kontaktu, w celu koordynacji współpracy i bieżącego kontaktu. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Odpowiedź 5 z dnia 23.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na wprowadzenie ww. zapisu w § 8 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 6 z dnia 23.02.2017r.
par. 10 ust.1.5
gdy okaże się, że Baza jest obarczona jakimikolwiek wadami, w tym w szczególności wadami prawnymi,
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu:
gdy okaże się, że Baza jest obarczona jakimikolwiek wadami, w tym w szczególności wadami prawnymi, uniemożliwiającymi korzystanie z co najmniej 10 % zasobów (Książek)
Odpowiedź 6 z dnia 23.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę treści zapisu w § 10 ust. 1 pkt 5) wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Pytanie 7 z dnia 23.02.2017r.
Załączniki
Wydawca
Proponujemy usunąć zapis:
zał. nr 4 – lista osób zatrudnionych na umowę o pracę
Odpowiedź 7 z dnia 23.02.2017r.
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na usunięcie zapisu: „zał. nr 4 – lista osób zatrudnionych na umowę o pracę”, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następującej zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:
pkt. 11) ppkt. 1, 3 oraz 6 SIWZ na następujące brzmienie:
Oferty należy składać w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM,
ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246, do dnia 27 lutego 2017 r. do godz. 11:00.
Wykonawca winien umieścić ofertę w kopercie zaadresowanej do Zamawiającego, na adres podany w pkt 11)1. SIWZ, która będzie posiadać następujące oznaczenia: „Oferta w zakresie dostępu do książek w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie w zakresie części.............. Sprawa znak 141.2711.123.2016 - nie otwierać przed dniem 27 lutego 2017r. godz. 11:15.” oraz opatrzyć kopertę pieczęcią adresową Wykonawcy.
6. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 27 lutego 2017 r. o godzinie 11:15 w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246
Zamawiający informuje, iż powyższe zapytania i odpowiedzi oraz zmiany treści SIWZ stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w ich wyniku zmienione zostało ogłoszenie o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.